داوطلبانی که در آزمون فلوشیپ شرکت کرده‌اند، می‌توانند برای مشاهده نتایج آزمون فلوشیپ 1403  چند روز پس از برگزاری این آزمون به سایت دانشگاه متولی مراجعه کرده و از نتایج خود مطلع شوند. تا بتوانند در مهلت مقرر جهت شرکت در جلسه مصاحبه اقدام نمایند.

نتایج آزمون فلوشیپ در دو مرحله مختلف اعلام می‌شود، که مختص اعلام نتایج اولیه و همچنین نتایج نهایی است. برای اینکه داوطلبان از تاریخ اعلام نتایج آزمون کتبی و یا شفاهی خود اطلاع حاصل کنند، باید مداوم سایت دانشگاه متولی آزمون خود را بررسی کرده و اخبار و اطلاعیه‌های جدید در این باره را پیگیری نمایند.

جدول زمان‌بندی اعلام نتایج آزمون فلوشیپ

10 خرداد 1403 زمان برگزاری آزمون
چند روز پس از آزمون کتبی زمان اعلام نتایج اولیه
تا ساعت 24 روز جمعه 11 خرداد 1403 زمان اعتراض به نتایج
روزهای شنبه ویکشنبه 12 و 13 خرداد 1403 زمان پاسخ به اعتراضات
متعاقبا اعلام می‌شود زمان اعلام نتایج نهایی
  • زمان برگزاری آزمون

شاید کلمه فلوشیپ را زیاد شنیده باشید اما اینکه فلوشیپ چیست؟ و مراحل کسب مدرک فلوشیپ چگونه است؟ زمان برگزاری آزمون فلوشیپ توسط سایت سنجش پزشکی و هم در اطلاعیه‌هایی که در وب‌سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور منتشر می‌کنند،اعلام می‌گردد. این آزمون در دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

آزمون کتبی فلوشیپ هم به صورت حضوری و در برخی از دانشگاه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌گردد. مکان برگزاری این آزمون کتبی در زمان ارائه کارت ورود به جلسه به داوطلبان اعلام می‌شود. آزمون شفاهی فلوشیپ پس از آزمون کتبی برگزار می‌گردد، که زمان شرکت در این آزمون برای هر رشته پیش‌نیاز توسط دانشگاه متولی آزمون اطلاع رسانی می‌شود.

  • زمان اعلام نتایج اولیه

داوطلبان برای دریافت نتایج اولیه آزمون باید اطلاعیه‌های آزمون فلوشیپ را در سایت دنبال کنند. نتایج اولیه آزمون فلوشیپ در واقع نتیجه آزمون کتبی است. براساس سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نتایج مرحله کتبی آزمون فلوشیپ 1403 مانند سال‌های گذشته مدتی پس از زمان برگزاری آزمون منتشرشد. لذا داوطلبان برای مشاهده جواب قبولی خود باید به سایت همان دانشگاهی که در آزمون آن شرکت کرده‌اند مراجعه و نتیجه خود را دریافت نمایند.

  • زمان اعلام نتیجه نهایی

از جمله مهمترین و پرتکرارترین سوالی که داوطلبان بعد از آزمون شفاهی می‌پرسند این است که جواب آزمون فلوشیپ کی میاد؟ معمولا چند هفته پس از آزمون شفاهی فلوشیپ نمره آزمون کتبی به همراه آزمون شفاهی در سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی منتشر می‌شود؛ زمان انتشار نتایج متفاوت است و بستگی به دانشگاه محل پذیرش داوطلبان دارد.

در برخی از دانشگاه‌ها لیست اسامی پذیرفته‌شدگان همراه با ریز نمرات در دسترس داوطلبان قرار می‌دهند، اما در برخی از دانشگاه‌ها بررسی سوابق داوطلبان طولانی‌تر بوده و پس از انتشار نمرات، داوطلبان نتایج نهایی آزمون فلوشیپ را دریافت خواهند کرد.

سامانه اعلام نتایج آزمون فلوشیپ

هرساله سازمان سنجش پزشکی متولی برگزاری آزمون فلوشیپ و سایر آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است. ولی نتایج آزمون کتبی و آزمون شفاهی فلوشیپ از طریق سایت سارمان سنجش پزشکی اعلام نمی‌شود. اگر داوطلبان قصد تکمیل مدارک خود در حین اعلام نتایج آزمون فلوشیپ را داشته باشند، می‌توانند از سایت sanjeshp.ir استفاده کنند.

داوطلبان برای دریافت نتایج اولیه، دعوت به مصاحبه و نتیجه نهایی آزمون باید به سایت همان دانشگاهی که در آزمون آن شرکت کرده‌اند مراجعه کنند. اما در سال جاری دانشگاه‌های برگزار کننده این آزمون نتایج را به مرکز سنجش پزشکی کشور اعلام کرده و داوطلبان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری خود نتایج آزمون را دریافت نمایند. برای راهنمایی بیشتر داوطلبان در جدول زیر، نام دانشگاه‌ها و نام وب‌سایت تمامی دانشگاه‌های مجری آزمون فلوشیپ ارائه شده است.

در دفترچه راهنمای ثبت‌نام داوطلبان که در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود، اسم تمامی دانشگاه‌ها به همراه جداول ظرفیت‌های پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی ارائه شده است، در نتیجه داوطلبان می‌توانند عنوان دوره‌ها، عنوان رشته‌های پیش‌نیاز و تعداد ظرفیت پذیرش در دوره‌های هر دانشگاه را مشاهده کنند و آزمون خود را بر طبق درخواست ورود به رشته و دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنند.

دریافت نتایج آزمون فلوشیپ

داوطلبان شرکت کننده در آزمون اولیه و مصاحبه‌های دوره تکمیلی تخصصی، باید در زمان اعلام نتایج آزمون با چگونگی نحوه اعلام نتایج آزمون فلوشیپ 1403 نیز آشنایی داشته باشند.برای این کار داوطلبان باید طبق جدول ارائه شده در بخش قبل به آدرس سایت دانشگاه متولی آزمون خود وارد شوند.

نحوه مشاهده نتایج آزمون فلوشیپ دانشگاه علوم پزشکی تهران

نحوه دریافت نتایج آزمون در سایت هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت است. داوطلبان برای دریافت نتایج اولیه یا نتایج نهایی آزمون فلوشیپ ابتدا باید به سایت دانشگاه متولی برگزاری این آزمون مراجعه نمایند؛ در این جا از دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نمونه استفاده شده است.در مرحله بعدی داوطلبان باید به بخش اطلاعیه‌های فلوشیپ مراجعه کرده و بر روی گزینه مورد نظر خود مانند تصویر کلیک نمایند.

نحوه مشاهده نتایج آزمون فلوشیپ دانشگاه علوم پزشکی تهران،

 

بعد از اینکه وارد سامانه اصلی آزمون‌های الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنند و سپس بر روی گزینه ورود به پنل کاربری کلیک نمایند.

نحوه مشاهده نتایج آزمون فلوشیپ دانشگاه علوم پزشکی تهران

داوطلبان از طریق مراحل بالا می‌توانند وارد سایت هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شوند و نتایج آزمون فلوشیپ را در مراحل کتبی و نهایی دریافت کنند.

اعلام نتایج آزمون شفاهی فلوشیپ

پس از برگزاری آزمون کتبی، مرحله شفاهی در کلیه رشته‌ها براساس برنامه زمان‌بندی اعلامی در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. برخلاف آزمون کتبی اولیه که به صورت همزمان در یک روز برگزار می‌شود، مرحله مصاحبه زمانبر خواهد بود و در طی چند روز سنجش داوطلبان ادامه خواهد داشت. پس از اتمام سنجش عملکرد و دانش تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی، مدت زمانی برای اعتراض به مصاحبه تخصیص داده می‌شود. پس از بررسی نمرات کتبی و شفاهی و رسیدگی به اعتراضات، اسامی افراد واجد شرایط پذیرش اعلام خواهند شد.

اسامی قبول‌ شدگان آزمون دوره تکمیلی تخصصی

با توجه به سخت بودن آزمون دوره‌های تکمیلی و ظرفیت محدود دانشگاه‌ها، اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون فلوشیپ جزو حساس‌ترین مرحله برای داوطلبان است. با تمام شدن مرحله آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی نمرات داوطلبان در سایت دانشگاه‌های مجری دوره‌های آموزشی اعلام می‌شود. با انتشار اطلاعیه‌های تاریخ اعلام نتایج آزمون فلوشیپ، داوطلبان می‌توانند نمرات خود را با وارد کردن کد ملی و نام کاربری از طریق سایت دانشگاه متولی دریافت کنند.

نحوه محاسبه نمره کل آزمون فلوشیپ

پس از آنکه داوطلبان به مرحله شفاهی راه یافتند دانشگاه براساس فرمول مشخص شده اقدام به اعلام نتایج نهایی آزمون فلوشیپ می‌کند.برطبق مندرجات دفترچه آزمون فلوشیپ 1403 داوطلبانی که دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون عملی را با موفقیت طی کرده باشند به عنوان قبولی نهایی معرفی می‌شوند. آزمون فلوشیپ مانند سایر آزمون‌ها از فرمول قبولی زیر پیروی می‌کند این فرمول عبارت است از:

نمره کل نهایی = نمره کتبی * 2 + نمره شفاهی/ تقسیم بر 3

حداقل نمره قبولی آزمون فلوشیپ

براساس فرمول بالا، داوطلبانی در آزمون فلوشیپ قبول می‌شوند که 60 درصد آزمون کتبی را کسب کنند. بنابراین همه‌ی شرکت کنندگان چه با سهمیه خاص مانند مناطق محروم چه با سهمیه آزاد باید حداقل 60 درصد آزمون کتبی را کسب کرده باشند.

اعتراض به نتایج آزمون فلوشیپ

  • داوطلبان پس از شرکت در آزمون اگر به نوع سوالات و نحوه برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی اعتراض داشته باشند می‌توانند در مهلتی که سایت سنجش پزشکی در اختیار آنها می‌گذارد اعتراض خود را ثبت کنند. زمان اعتراض به آزمون فلوشیپ در دو بازه زمانی امکان‌پذیر است.
  • اولین مهلت اعتراض به آزمون فلوشیپ 1403 مربوط به آزمون کتبی است که به فاصله یک روز پس از برگزاری آزمون، داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر خود می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.دانشگاه نیز موظف بوده درخواست داوطلبان را مطالعه کرده و پیش از اعلام نتایج اولیه فلوشیپ، جواب خود را اعلام نماید.
  • دومین زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون فلوشیپ مربوط به اعلام نتایج مصاحبه شفاهی فلوشیپ است. در این مرحله داوطلبان تا دو هفته پس از برگزاری آزمون شفاهی فلوشیپ فرصت دارند تا به سایت دانشگاه متولی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. پس از بررسی اعتراضات، نتایج نهایی آزمون فلوشیپ منتشر می‌شود.
  • با توجه به اطلاعات گفته شده می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که مهلت اعتراض به نتایج آزمون فلوشیپ 1403 دقیقا بلافاصله پس از برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی فلوشیپ بوده و پس از اعلام نتایج هر یک از مراحل کتبی و شفاهی، این امکان از داوطلبان سلب می‌شود.

پیگیری نتایج آزمون فلوشیپ

اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون فلوشیپ ممکن است به صورت همزمان اعلام نشود. بعد از اینکه دبیرخانه شورای آزمون پزشکی و تخصصی، نتایج نهایی آزمون را بررسی کرد، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی به دانشگاه متولی برگزاری آزمون اعلام و در وب‌سایت آنها منتشر خواهدشد؛ این اعلام نتایج در تمامی دانشگاه‌ها به صورت همزمان نیست و داوطلبان باید تا حدود یک ماه پس از اعلام نمرات کتبی و شفاهی مداوم سایت دانشگاه را بررسی کنند.

خلاصه مقاله نتایج آزمون فلوشیپ

نتایج آزمون فلوشیپ در دو مرحله اعلام می‌نتایج ازمون فلوشیپ گردد؛ داوطلبان در صورت اعتراض به آزمون می‌توانند در زمان تعیین شده اعتراض خود را به آزمون کتبی و شفاهی که در دو تاریخ متفاوت است ثبت کنند؛ زمانی که داوطلبان اعتراضات خود را در سایت دانشگاه متولی ثبت کردند، دانشگاه موظف است به این اعتراضات رسیدگی کند و در صورت به حق بودن اعتراض، آنها را در نتیجه نهایی داوطلبان اعمال کند. داوطلبان باید برای دریافت نتیجه نهایی اطلاعیه‌های سایت دانشگاه متولی را بررسی کنند.

pdf دریافت مقاله نتایج آزمون فلوشیپ اینجا کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

داوطلبان چطور می‌توانند نتایج آزمون فلوشیپ خود را دریافت کنند؟

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه متولی که در این مقاله آورده شده است نتایج خود را مشاهده کنند.

آیا امکان اعتراض به آزمون فلوشیپ وجود دارد؟

بله برای اعتراض به نحوه آزمون باید در زمان‌های تعیین شده که در این مقاله اشاره کردیم اقدام کنند.

چگونه می‌توان اسامی قبول‌شدگان آزمون فلوشیپ را مشاهده کرد؟

این اسامی بعد از اعلام نتایج نهایی در سایت دانشگاه متولی برگزاری آزمون فلوشیپ منتشر می‌گردد.

 

source

توسط funkhabari.ir