شفقنا- براساس گزارش‌ها شرکت اپل درحال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در یک شرکت پیشتاز هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکتی که توسط استیو جابز تأسیس شده است، به دنبال تامین مالی OpenAI است چرا که این شرکت پول بیشتری برای پرداخت هزینه های سنگین فناوری جدید خود لازم دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که OpenAI در حال مذاکره برای رسیدن به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلاری در دور سرمایه‌گذاری به رهبری یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

این شرکت فعال هوش مصنوعی ماه‌ها است در حال مذاکره برای افزایش سرمایه است تا به یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان تبدیل شود. مایکروسافت که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار OpenAI است و نیمی از سود استارت‌آپ را برای خود برمی‌دارد نیز بخشی از دور جدید تامین مالی است.

ورود اپل به مالکیت OpenAI، در صورت تایید، زمانی اتفاق می‌افتد که این شرکت قرار است آیفون‌های جدید خود را در ۹ سپتامبر معرفی کند که انتظار می‌رود نوآوری‌های هوش مصنوعی را بهینه کنند. در ماه ژوئن، اپل اعلام کرد که فناوری OpenAI را به عنوان یک گزینه در نرم افزار برای آیفون های برتر در دسترس قرار می دهد، اما افزود که ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شده توسط سایر شرکت ها نیز به موقع در دسترس خواهند بود.

اکثر ویژگی‌های هوش مصنوعی مورد استفاده توسط کاربران اپل از فناوری خود شرکت استفاده می‌کنند، اما در صورت تمایل مشتری، وظایف پیچیده‌تر به OpenAI سپرده می‌شود.

این خبر را در فرانس۲۴ ببینید

source

توسط funkhabari.ir