بیوگرافی محمدعلی بهمنی (شاعر) و همسرش صدیقه نیرقره گوزلو و فرزندان با علت فوت و اشعار او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی محمدعلی بهمنی (شاعر) و ترانه سرا

بیوگرافی محمدعلی بهمنی

محمدعلی بهمنی شاعر سرشناس ایرانی متولد ۲۷ فروردین ۱۳۲۱ در دزفول بوده که در ۹ شهریور ۱۴۰۳ در سن ۸۲ سالگی در تهران بر اثر سکته مغزی درگذشت.

او از سال ۱۳۳۰ تا سال ۱۴۰۳ در زمینه غزل سرایی فعالیت داشت و با خواننده‌های سرشناسی همچون حبیب و حمیرا و رامش و شادمهر عقیلی و ناصر عبداللهی همکاری داشته بود مهمترین همکاری او با شادمهر شعر دهاتی می‌باشد.

بیوگرافی محمدعلی بهمنی شاعر سرشناس عکس و تصاویر اشعار

اشعار و سوابق محمدعلی بهمنی

محمدعلی بهمنی در سال ۱۳۳۰ در یک چاپخانه با فریدون مشیری شاعر سرشناس آشنا شد و اشعارش را برای چاپ فریدون مشیری که آن روزها مسئول صفحه شعر و ادب مجله روشنفکر بود سپرد و به چاپ رساند.

جالب است بدانید که زمانی محمدعلی بهمنی شعر می‌گفت فقط ۹ سال سن داشت شعرهای او به دلیل اینکه پسر بچه بود مورد توجه مردم قرار گرفت و حتی برخی از خواننده‌ها از شعار او برای آهنگ‌های خود استفاده کردند.

مرحوم محمدعلی بهمنی در سال ۱۳۴۵ وارد رادیو شد و یک برنامه به نام صفحه شعر را در شبکه استانی خلیج فارس بر عهده داشت او در سال ۱۳۷۴ با هفته نامه ندای هرمزگان همکاری را آغاز کرد و موفق شد اشعار خود را به چاپ برساند ایشان بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۳ به بندرعباس نقل مکان کرد و مدتی در چاپخانه دنیای چاپ بندرعباس به فعالیت پرداخت و مسئول این چاپخانه شد.

همچنین ببینید

بیوگرافی سعید سلیمان پور شاعر و فیلم شعر برای رهبری و اشعار

بیوگرافی مصطفی رحماندوست شاعر و همسرش و فرزندان +عکس

همکاری با خواننده های سرشناس

محمدعلی بهمنی با خواننده های سرشناس زیادی همکاری داشته است خواننده هایی همچون حبیب و حمیرا و رامش و شادمهر عقیلی و ناصر عبداللهی همکاری داشته بود مهمترین همکاری او با شادمهر شعر دهاتی می‌باشد.

بیوگرافی محمدعلی بهمنی (شاعر) و همسرش صدیقه نیرقره گوزلو و فرزندان +علت فوت و اشعار

همسر و فرزندان محمدعلی بهمنی

محمدعلی بهمنی سالهای دور با صدیقه نیرقره گوزلو ازدواج کردو دارای 6 فرزند یباشد که یک پسر و ۵ دختر هستند.

صدیقه نیرقره گوزلو مدیر انتشارات چی چی کا و ناشر اکثر اشعار محمدعلی بهمنی بود.

مرحوم بهمنی میگوید که همسرم دلیل اصلی اشعار عاشقانه بوده است.

بیوگرافی محمدعلی بهمنی (شاعر)

 علت فوت

عباس سجادی شاعر و سخنگوی ستاد پیگیری وضعیت حال محمدعلی بهمنی غزلسرا و ترانه سرا دقایقی پیش خبر از درگذشت این شاعر داد.

به گفته سجادی علی رغم اینکه در آخرین لحظات پزشکان تلاش کردند با احیای قلبی وضعیت بهمنی را به پایداری برسانند اما با دو بار احیای قلبی این اتفاق نیفتاد و این شاعر حوالی ساعت ۲۳ شامگاه امروز جمعه نهم شهریور از دنیا رفت.

بهمنی در پی بروز عارضه مغزی در بیمارستان بستری بود. این‌شاعر که طی چندسال گذشته با بیماری و کسالت دست به گریبان بوده، شنبه شب ۲۰ خرداد دچار سکته مغزی و در بیمارستان بستری شد.

source

توسط funkhabari.ir