اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم تاراج (سینمایی) با نقش با عکس و داستان فیلم ایرانی تاراج را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

فیلم سینمایی تاراج به کارگردانی ایرج قادری در سال 1364 تولید شد و بارها از شبکه‌های مختلف صدا و سیما از جمله شبکه نمایش بازپخش شده است بازیگر اصلی این فیلم جمشید هاشم‌پور و فخری خروش هستند.

نویسنده داستان فیلم علیرضا داوودنژاد بوده که با همکاری ایرج قادری یک فیلم بسیار جذاب و اکشن را تولید کردند که در سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۸۴ ۷۳ میلیون تومان به فروش رساند مبلغی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان امروزی که یک مبلغ بسیار زیاد محسوب می‌شود.

بیوگرافی بازیگران فیلم تاراج (سینمایی) با نقش +عکس و داستان

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم تاراج

  • جمشید هاشم‌پور بازیگر نقش زینال بندری
  • بهزاد جوانبخش بازیگر نقش ستوان احمد پلیس
  • فخری خوروش
  • رسول توکلی
  • سعید نیوندی
  • حسین ملکی
  • قدرت الله لطیفی

عکس های بازیگران فیلم تاراج (سینمایی)

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره شخصی به نام زینال بندری با درخشش جمشید هاشم‌پور بوده که توسط یک افسر زبده به نام ستوان احمد که رئیس اداره مبارزات با مواد مخدر است دستگیر می‌شود و راهی زندان می‌گردد.

او با پرداخت مبلغ نقدی مقداری از حبس خود را کم می‌کند و به علت رفتار خوب در زندان برای او تخفیف قائل شده و از زندان آزاد می‌شود.

او بعد از آزادی از زندان تصمیم می‌گیرد که با پلیس همکاری کند و قاچاقچیان را به چنگال پلیس بیندازد بعد از مدتی رابطه ستوان احمد با زینال بندری بسیار صمیمی می‌شود ستوان احمدی متوجه می‌شود که پسر زینال به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده است و تصمیم می‌گیرد که به او کمک کند زینان پسرش را در زیرزمین زندانی می‌کند تا مواد مخدر را ترک کند.

بیوگرافی جمشید هاشم‌پور بازیگر نقش زینال بندری فیلم تاراج

بیوگرافی جمشید هاشم‌پور بازیگر نقش زینال بندری

جمشید هاشم‌پور با نام هنری جمشید آریا زادهٔ ۳ فروردین ۱۳۲۳ هنرپیشه اهل ایران است.

جمشید هاشم‌پور در سال ۱۳۶۱ به دعوت مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم خط قرمز دوباره به سینما بازگشت. بازی او در نقش زینال بندری در فیلم تاراج ساختهٔ ایرج قادری بود که جمشید هاشم‌پور آریا را با سرِ تراشیده میان مردم مطرح کرد؛ تا جایی که تیپ قهرمان سرتراشیده تا سال‌ها مخاطبان بسیاری را روانهٔ سینماها می‌کرد. او ستاره سینمای ایران در دهه هفتاد بود.

بیشتر بخوانید

بیوگرافی جمشید هاشم پور بازیگر و همسرش و دخترانش +عکس جوانی

جمشید هاشم‌ پور از معدود هنرپیشگان سینمای ایران است که فعالیت تئاتری نداشت و بنا به گفته خودش در یکی از مصاحبه‌هایش، سینما را از سینما شروع کرده‌است و تنها فعالیت تئاتری وی صحنه‌هایی از فیلم تماس شیطانی بود که صحنه‌های تئاتر را با راهنمایی مجید مظفری اجرا کرد. او در دههٔ ۱۳۶۰ و اوایل دهه ۱۳۷۰ در کنار بازی در فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای، بازی در نقش‌های دیگر را نیز امتحان کرده‌است.

بیوگرافی بهزاد جوانبخش بازیگر نقش ستوان احمد پلیس فیلم تاراج

بیوگرافی بهزاد جوانبخش بازیگر نقش ستوان احمد پلیس

بهزاد جوانبخش، تهییه کننده، نویسنده و بازیگر سینما سال 1326 در تهران متولد شد

فیلم سربازهای جمعه، فیلم نابخشوده، فیلم اعاده‌ی امنیت، فیلم فاتح، فیلم مرضیه، فیلم گریز، فیلم گالان، فیلم تاراج، فیلم مشت، فیلم اضطراب، فیلم مرگ در باران، فیلم بوسه بر لبهای خونین و فیلم آشوبگر به ایفای نقش پرداخته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال غارتگران بازی کرده است.

بهزاد جوانبخش بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1326 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار بهزاد جوانبخش می‌توان به بازیگری در سریال غارتگران، فیلم تاراج و فیلم سربازهای جمعه اشاره کرد.

بیوگرافی فخری خوروش فیلم تاراج

بیوگرافی فخری خوروش

از فخری خوروش حرف میزنیم، هنرمندی که از همان زمان نوجوانی، با تمام سنت های سختگیرانه و باید و نبایدهای بی دلیل، مقتدرانه اما با وقار، از موانع زمانه خودش عبور کرد و خانواده اش را متقاعد کرد تا به دنیای هنر ورود کند.

بیشتر بخوانید

بیوگرافی فخری خوروش و همسر اول و دوم و فرزندان + عکس جوانی و پیری

خوروش متولد 10 خرداد 1309 در کرمانشاه است، در سن 16 سالگی دیپلمش را گرفت و بعد از آن به دانشسرا رفت، او مدتی معلم بود تا اینکه وارد حرفه بازیگری شد و خیلی زود به شهرت رسید.

source

توسط funkhabari.ir