شفقنارسانه- رییس یک نهاد بشردوستانه سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به تلاش برای جلوگیری از کمک مالی به این آژانس متهم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (UNRWA) دولت اسرائیل را به خرید تبلیغات در گوگل برای جلوگیری از اهدای کمک های مالی کاربران به این آژانس متهم کرده است. فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا در پستی در X گفت: تلاش‌های اسرائیل برای بدنام کردن این آژانس هم به اعتبار آن آسیب می‌زند و هم جان کارکنان آن را به خطر می‌اندازد.

لازارینی روز شنبه نوشت: «این تلاش‌های عمدی برای انتشار اطلاعات نادرست باید متوقف شود و مورد بررسی قرار گیرد. باید قوانین و مقرراتی برای شرکت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد اطلاعات نادرست و اخبار جعلی وجود داشته باشد. این نوع اطلاعات اکنون در غزه بعنوان سلاح سرد اسرائیل عمل می‌کنند.»

اسرائیل سال‌ها علیه آنروا، سازمان اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ارائه خدمات برای آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر از سال ۱۹۴۹، مبارزه کرده و ادعا می‌کند که عوامل آنروا با تروریست‌ها ارتباط دارد و باید تعطیل شود. در همین حال ماه گذشته، سازمان ملل متحد یک سخنگوی دولت اسرائیل را پس از اینکه لازارینی را «همدرد با تروریست» توصیف کرد، محکوم نمود.

گفتنی است حملات اسرائیل در غزه بارها تأسیسات آنروا را هدف قرار داده است که به گفته این سازمان، ۲۱۲ نفر از کارکنان آن را کشته و حداقل ۷۰ درصد از مدارس آن را هدف قرار داده است.

این خبر را در الجزیره ببینید

source

توسط funkhabari.ir