امکان اضافه کردن موزیک به ریلزهای اینستاگرامی یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های این برنامه در تولید محتوا محسوب میشود.

اما برخی اوقات ممکن است در حین اینکار با مشکلاتی مانند کپی رایت و.. مواجه شوید و نتوانید موزیک مورد نظرتان را به ویدیو اضافه کنید و یا در زمان اشتراک گذاری آن متوجه اشکالاتی 🔇 در آن شوید. به همین خاطر در این مطلب از انزل وب به سوال رایج چرا موزیک ریلز فعال نیست، به همراه روش حل ارور Original Audio اینستاگرام میپردازیم.

حل مشکل موزیک در ریلز اینستاگرام

How To Fix This original audio isn’t available to use in Instagram Reels

به طور خلاصه برای رفع مشکل موزیک ریلز اینستاگرام در ایفون و اندروید، موارد زیر را امتحان کنید:

  • اتصال به ابزارهای تغییر دهنده آی پی را بررسی کنید.
  • اینستاگرام را آپدیت کنید.
  • از حساب اینستاگرامتان خارج و مجددا وارد شوید.
  • نوع اکانت تان را به Professional تغییر دهید.
  • حساب کاربریتان را به شخصی (Personal) برگردانید.
  • از منابع صوتی خارجی و برنامه‌های ویرایش و تولید محتوای ویدیویی مثل برنامه InShot استفاده کنید.
  • تلفن همراهتان را ریستارت کنید.
  • حافظه کش دستگاه و داده های صوتی را پاک کنید.
  • این موضوع را در سایر دستگاه‌ها هم بررسی کنید.
  • اینستاگرام را دوباره نصب کنید.
  • مجوز عملکرد میکروفون در زمان اجرای اینستاگرام را بدهید.
  • برنامه را به صورت اجباری ببندید.
  •  از فایل صدای سایر افراد استفاده کنید.
  • از مرکز راهنمایی اینستاگرام کمک بگیرید.

۱- اتصال به ابزارهای تغییر دهنده آی پی را بررسی کنید

در صورتی که کاربران داخل ایران با مشکل پخش موزیک مواجه شدند، اولین راهکاری که میتوانند امتحان کنند، استفاده از ابزارهای مطمئن و معتبر برای تغییر آی پی است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از مواقع VPNهای رایگان میتوانند ناایمن باشند. به طور کلی VPN که دارای یک آی پی ثابت هستند، برای اتصال به برنامه‌هایی مثل اینستاگرام مناسب‌تر هستند. شما همچنین باید از عدم نشت اطلاعات یا DNS Leak مطمئن شوید. اگر نتوانستید به این وسیله به اینستاگرام متصل شوید، بهتر است سرور را به مقصد کشور دیگری تغییر دهید و مجددا بررسی نمایید. بهتر است اتصالات وی پی ان و اینترنت شما به صورت پایدار باشد تا در عملکرد برنامه مشکلی ایجاد نشود.

۲- اینستاگرام را آپدیت کنید

در صورتی که مدت طولانی از آخرین بروزرسانی شما میگذرد و نسخه‌های جدیدی برای اینستاگرام منتشر شده است، نصب نسخه‌های جدیدتر همیشه میتواند راهکار خوبی برای رفع مشکلات این برنامه باشد. برخی اوقات نیز ممکن است به دلیل قدیمی بودن ورژن اینستاگرام، نتوانید گزینه Add music را در بین گزینه‌های اینستاگرام پیدا کنید. به همین خاطر بهتر است برای آپدیت اینستاگرام از طریق گوگل پلی برای سیستم اندروید و اپ استور برای آیفون اقدام کنید. در صورتی که ورژن جدیدی برای این برنامه در دسترس قرار گرفته باشد، در صفحه دانلود میتوانید گزینه Update را مشاهده کنید.

بروز رسانی اپلیکیشن اینستاگرام

۳- از حساب اینستاگرامتان خارج و مجددا وارد شوید

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای حل مشکل this original audio isn’t available to use، این است که یکبار از حساب کاربریتان خارج و مجددا وارد آن شوید. این روش ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید در زمانی کوتاهی ایرادات بوجود آمده درباره اکانت تان را برطرف کنید. برای خارج شدن یا Log out کردن از حساب کاربری اینستاگرام، برنامه را باز کرده  به بخش پروفایلتان بروید. سپس روی آیکون سه خط از بالای صفحه بزنید تا تنظیمات بیشتر را مشاهده کنید. در این قسمت صفحه را تا انتها به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Log out را ببینید و روی آن بزنید. پس از اینکار برای وارد شدن دوباره به حساب کاربری، باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید تا بتوانید دوباره کارکرد قرار دادن موزیک روی ریلزها را امتحان کنید.

خارج شدن از حساب کاربری اینستاگرام

حالا شما با ورود دوباره به حساب کاربری میتوانید آیکون Music را مشاهده کنید یا گزینه Add music را در بین استیکرهای بخش آپلود استوری مشاهده کنید.

۴- نوع حساب کاربریتان را به Professional تغییر دهید

اکانت‌های شخصی یا Personal Account در اینستاگرام گاها ممکن است دچار محدودیت‌هایی در عملکرد یا استفاده از ابزارهای مختلف شوند. به همین خاطر ارتقا حساب کاربر به اکانت حرفه ای میتواند راهکار خوبی برای استفاده از قابلیت‌های بیشتر است. پیش  از این موضع لازم است به خاطر داشته باشید که حساب‌های Professional نمی‌توانند به صورت خصوصی یا Privet باشند. برای انجام اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به بخش Profile بروید و از بالای صفحه روی آیکون سه خط بزنید تا گزینه‌های تنظیمات برایتان نمایش داده شود. حالا صفحه را به پایین اسکرول کنید تا از قسمت Your insight and tools گزینه Account type and tool را انتخاب نمایید. حالا روی Switch to professional account بزنید. پس از مطالعه توضیحات میتوانید Continue را انتخاب کنید. حالا در این مرحله نوع فعالیتتان را انتخاب و روی Done بزنید. در نهایت با زدن روی Ok و انتخاب بین حالت  creator و Business فرایند را تکمیل کرده و نوع حسابتان را به حرفه ای تغییر دهید.

چرا موزیک ریلز فعال نیست، نوع حساب کاربری را تغییر دهید

توضیحات گفته شده مربوط به ورژن ۳۴۷.۰.۰.۲۸.۱۰۳ اینستاگرام برای اندروید است. در صورتی که از ورژن های قدیمی‌تر استفاده میکنید، آن را آپدیت کنید تا بتوانید تنظیمات جدید را مشاهده نمایید. زیرا در حال حاضر تنظیمات تغییر حساب کاربری نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است.

۵- حساب کاربری را به شخصی برگردانید

اگرچه تغییر حساب کاربری به حرفه‌ای میتواند برای برخی از افراد موثر باشد، اما اگر حساب شما در حال حاضر در حالت Professional است، شاید تغییر آن به Personal Account بتواند باعث رفع مشکل موسیقی اینستاگرام در منطقه شما در دسترس نیست، شود. همچنین بر اساس گزارش برخی از کاربران اینستاگرام، ممکن این الگوریتم‌های این برنامه حساسیت بیشتری درباره حق کپی رایت و انتخاب موزیک در پیج‌های حرفه‌ای داشته باشند. برای بررسی بیشتر این موضوع توصیه میشود پیش از هر چیز قوانین جدید کپی رایت اینستاگرام را مطالعه نمایید.

برای خارج شدن از حالت بیزینس و برگشت به حساب شخصی، با زدن علامت سه خط در صفحه پروفایل، صفحه را اسکرول کنید تا بتوانید Creator tools and controls را انتخاب کنید. حالا از این بخش روی Switch account type بزنید و Switch to personal account را انتخاب و تایید نمایید.

چرا موزیک ریلز فعال نیست

۶- چرا موزیک ریلز فعال نیست، از برنامه های خارجی استفاده کنید

اگر به طور مداوم با پیام این صدا دیگر در دسترس نیست اینستاگرام مواجه میشوید، یکی از راهکارهای بسیار عالی برای برطرف این مشکل، استفاده از برنامه های ساخت و ادیت ویدیو، و انتقال صدا روی فیلم به این شکل است. این روش به طور کامل تضمین میکند که ویدیوی شما بدون هیچ ایرادی از بابت صدا اشتراک گذاری شود. البته در این مورد نیز همچنان باید مراقب حق کپی رایت باشید.

به طور مثال شما میتوانید از برنامه InShot برای این منظور استفاده کنید و حتی ویدیو ریلزهای خودتان را نیز از این طریق بسازید. این برنامه به کاربران این امکان را میدهد تا از طریق صداهای استخراج شده ریلزهای اینستاگرامی، موزیک مورد نظرشان را روی محتوا قرار بدهند. برای اینکار ابتدا در برنامه InShot فایل ویدیو خودتان را آپلود کنید و سپس روی ابزار Music بزنید. در این قسمت Add Music را انتخاب نمایید.

قرار دادن صدا روی ویدیو با برنامه InShot

حالا Extract audio from video را انتخاب کنید و فایل ویدیو مورد نظرتان را از لیست انتخاب کنید تا بتوانید از این طریق صدای آن را استخراج کرده و روی محتوای خودتان قرار دهید. در نهایت فرایند را تایید کنید و با تایید آن سایر کارهای ویرایشی را برای گرفتن خروجی انجام دهید.

استخراج آهنگ ریلزهای اینستاگرامی با اینشات

۷- چرا موزیک ریلز فعال نیست، تلفن همراهتان را ریستارت کنید

ریستارت کردن تلفن همراه یکی از راهکارهایی است که بوسیله آن میتوانید بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه‌هایتان را برطرف کنید. شما میتوانید بعد از راه اندازی دوباره تلفن همراه، مجددا با اتصال به یک اینترنت پایدار، حل مشکل موزیک در ریلز اینستاگرام را بررسی نمایید. اینکار میتواند تداخلات ایجاد شده در زمان استفاده از برنامه را برطرف کند.

۸- حافظه کش دستگاه و داده های صوتی را پاک کنید

از دیگر راهکارهای موثر که میتواند در زمان نمایش ارور Instagram music isn’t available for some accounts در ریلز موثر باشد. البته به خاطر داشته باشید که، این روش درباره سیستم اندروید جوابگو است. برای این منظور دستتان را برای چند لحظه روی برنامه اینستاگرام نگه دارید و سپس روی i ظاهر شده در کنار آن بزنید تا اطلاعات دقیق‌تر آن را مشاهده کنید. سپس وارد بخش Storage شوید و از پایین صفحه روی Clear cache بزنید.

چرا موزیک ریلز فعال نیست، کش اینستاگرام را پاک کنید

پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون نیز کمی متفاوت تر از اندروید است. پاک کردن کش برنامه میتواند در بسیاری از مواقع دیگر مثل آپلود نشدن استوری در اینستاگرام نیز موثر باشد.

۹- سایر دستگاه‌ها را نیز امتحان کنید

برای This music cannot be played due to recent licensing changes with the rights holder حل مشکل میتوانید این مشکل را بر روی سایر دستگاه‌ها نیز بررسی کنید. بر اساس گفته کاربران سایت ردیت، اینکار به شما کمک خواهد کرد که متوجه شوید ایراد ایجاد شده مربوط به دستگاه شما، نسخه برنامه و یا اکانتتان است. بنابراین در صورتی که میتوانید بهتر است حساب کاربری خودتان را روی تلفن همراه دیگری نیز فعال و عملکرد آهنگ روی ریلزها را بررسی کنید.

۱۰- اینستاگرام را دوباره نصب کنید

اگر همچنان میدانید چرا موزیک ریلز فعال نیست، بهتر است آن را یکبار به طور کامل حذف و مجددا نصب نمایید. اینکار میتواند مشکل شما را سریع‌تر از هر روش دیگری حل کند زیرا تمامی اطلاعات کش، داده‌های نادرست و خراب پاک میشوند و شما میتوانید آنها را با نسخه سالم جایگزین کنید. بنابراین بهتر است نسخه مناسب با سیستم عامل تلفن همراهتان را از منابع معتبر دانلود کنید. برای گوشی‌های اندروید بهتر است از   گوگل پلی برای اینکار استفاده کنید.

برای گوشی‌های آیفون نیز میتوانید برای چند لحظه برنامه را نگهدارید و روی Remove App بزنید. سپس برای دانلود دوباره برنامه از اپ استور استفاده کنید.

نصب دوباره برنامه اینستاگرام

۱۱- مجوز عملکرد میکروفون در زمان اجرای اینستاگرام را بدهید

یکی دیگر از راهکارهایی که میتواند در گوشی‌های اندرویدی و iOS کاربردی و موثر باشد، دادن مجوزهای لازم در بخش App Permissions است. برای این منظور در سیستم عامل اندروید ابتدا وارد Settings و سپس Privacy شود. سپس وارد Permission manager شوید و Microphone را انتخاب و برنامه اینستاگرام را از لیست آن پیدا کنید. پس از زدن روی این برنامه حالت آن را روی Allow قرار دهید.

مجوز عملکرد میکروفون در زمان اجرای اینستاگرام را بدهید

برای گوشی‌های آیفون نیز به مسیر Settings> Privacy شوید و روی microphone بزنید تا از این طریق بتوانید دسترسی برنامه به میکروفون را بدهید.

فعال کردن دسترسی اینستاگرام به میکروفون در آیفون

۱۲- برنامه را به صورت اجباری ببندید

در صورتی که در هنگام اجرای اینستاگرام دچار مشکل شدید و یا نتوانستید ارورهای آن را برطرف کنید، بهترین راهکار بستن اجباری برنامه یا Force Stop آن است. در این روش میتوانید برنامه را به طور کامل ببندید و بار دیگر از نو باز کنید. این روش تنها برای گوشی‌های اندرویدی قابل انجام است و راهکار خوبی برای رفع مشکل هنگ کردن برنامه‌ها محسوب میشود. برای این منظور به بخش Apps بروید و اینستاگرام را از لیست پیدا کنید. حالا از پایین صفحه میتوانید گزینه Force stop را پیدا و از آن برای توقف برنامه استفاده کنید.

متوقف کردن اجباری اینستاگرام

۱۳- از فایل صدای سایر افراد استفاده کنید

اگر همچنان نمیدانید چرا موزیک ریلز فعال نیست، میتوانید از فایل ریلز سایر افراد برای ساخت محتواهای خودتان نیز استفاده کنید. این روش کار شما را بسیار آسان خواهد کرد و دیگر با ارور this original audio isn’t available to use instagram مواجه نخواهید شد. در این روش شما با ذخیره و استفاده از صداهای قرار گرفته روی سایر ریلزها، یا زدن روی بخش موسیقی آنها میتوانید از قابلیت Use Audio استفاده کنید.

استفاده از فایل صدای سایر ریلزها

شما میتوانید فایل صوتی ریلز موردنظرتان را به صورت مستقیم استفاده کنید یا آن را Save کنید و فایل ذخیره شده آن را در زمان تولید محتوا به ویدیوهایتان اضافه کنید.

۱۴- از مرکز راهنمایی اینستاگرام کمک بگیرید

در  صورتی که تا اینجا نتوانسته‌اید به سوال چرا موزیک ریلز فعال نیست، پاسخ داده و این مشکل را برطرف کنید، میتوانید با Help Center اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. این بخش به بسیاری از سوالات متداول کاربران پاسخ میدهد و راهکارهای مناسب با آن را ارائه میکند. در صورتی که نیاز به گزارش دادن مشکل ایجاد شده داشتید، بهتر است اینکار را انجام دهید.

برای این منظور روی علامت سه خطی افقی روی Settings بزنید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بتوانید help را انتخاب کنید. حالا روی Report a problem بزنید و Report without shaking را انتخاب کنید. سپس Include and continue را بزنید و در باکس نمایش داده شده مشکل ایجاد شده را به انگلیسی تایپ و ارسال کنید. شما همچنین در این بخش میتوانند مشکلات ایجاد شده را در قالب تصویر نیز ارسال کنید.

گزارش مشکل ایجاد شده به اینستاگرام


اصلی‌ترین دلایل ایجاد مشکل موزیک در ریلز اینستاگرام

در ادامه روش‌های گفته در زمینه سوال چرا موزیک ریلز فعال نیست، بهتر است برخی از دلایل ایجاد خطای this original audio isn’t available to use instagram را نیز مطالعه کنید؛ تا بتوانید با عیب یابی مناسب بهترین راهکار را انتخاب کنید.

وجود محدودیت‌های فنی اینستاگرام برای دسترسی به صدا

برخی مواقع ایجاد شدن محدودیت یا باگ‌های خاصی از طرف برنامه ممکن است دسترسی افراد را به فایل‌های صوتی مختل کند. گاهی نیز وجود پیچیدگی‌های زیاد در در ویدیو مثل استفاده از افکت‌های خاص، ترکیب‌های پیچیده و المان‌های بصری زیاد باعث سخت شدن پردازش محتوا و در نتیجه عدم قرارگیری صدا روی ریلز میشود.

مسائل مربوط به کپی رایت

از دیگر مولفه‌های موثر در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام بحث کپی رایت و مجوزها است. سختگیری‌های اخیر این برنامه در این زمینه باعث شده است تا لازم شود کاربران بیش از هر زمان دیگری پیرو مقررات این پلتفرم باشند. به همین دلیل پیش از هر چیز مطمئن شوید موزیک مورد نظر شما برای ریلز شامل این قوانین نمیشود.

سوالات متداول

چگونه موزیک ریلز را فعال کنیم؟

برای اینکار پس از بروزرسانی اینستاگرام روی آیکون دوربین در نوار پایین برنامه بزنید و وارد قسمت Reels شوید. در این بخش با انتخاب گزینه Audio میتوانید آهنگ مورد نظرتان را جستجو و انتخاب کنید.

طریقه استفاده از اهنگ ریلز در آیفون چگونه است؟

در گوشی‌های آیفون نیز پس از باز کردن اینستاگرام به قسمت Reels بروید و روی Audio بزنید تا بتوانید فایل آهنگ موردنظرتان را انتخاب کنید. حالا فایل را بر اساس نیازتان ادیت و در نهایت اشتراک گذاری کنید.

چگونه آهنگ ریلز را تغییر دهیم؟

برای اینکار قبل از اشتراک گذاری محتوا، ابتدا ریلزی که قصد تغییر آهنگ آن را دارید باز کنید و در حالت ویرایش روی نماد موسیقی یا Audio بزنید. سپس Remove را انتخاب کنید تا آهنگ قبلی حذف شود.

جمع بندی

برای حل مشکل عدم فعال شدن موزیک در ریلز اینستاگرام، ابتدا اتصال به ابزارهای تغییر دهنده آی‌پی را بررسی کنید و مطمئن شوید اینستاگرام بروز است. سپس از حساب کاربری خود خارج شده و مجددا وارد آن شوید. اگر مشکل ادامه دارد، نوع حساب کاربری را از Personal به Professional یا بالعکس تغییر دهید. همچنین، حافظه کش و داده‌های صوتی دستگاه را پاک کنید و در صورت نیاز موزیک را از طریق برنامه های خارجی روی ویدیو قرار دهید. در نهایت اگر مشکل حل نشد، اینستاگرام را دوباره نصب کرده و یا از مرکز راهنمایی اینستاگرام کمک بگیرید.

در صورتی که دلایل ایجاد مشکل موزیک اینستاگرام و قوانین مربوط به آن را بدانید به شکل ساده‌تری میتوانید ریلزهای خلاقانه ای را تولید و اشتراک گذاری کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما چرا موزیک ریلز فعال نیست؟ چه عواملی میتواند باعث نمایش ارور This original audio isn’t available to use Instagram شود و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟ در صورتی که در این زمینه تجربه ای دارید یا روش دیگری را میشناسید، لطفاً آن را با ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir