بیش از 22 هزار نفر از بازی‌سازها و افراد مشغول در صنعت بازی در طی دو سال اخیر اخراج شده‌اند. دلایل مختلفی برای این حجم از تعدیل نیرو در استودیوهای بازی‌سازی مطرح شده است. طمع مدیران و شرکت‌های بازی‌سازی از جمله مهم‌ترین دلایل وضع اخیر شمرده می‌شود. هر چند مدیر سابق پلی استیشن اروپا معتقد است که حرص و طعم شرکت‌‌ها، تأثیری روی اخراج بازی‌سازها ندارد و اینکه آنها بهتر است برای گذران زندگی بروند و راننده اوبر شوند.

کریس دیرینگ، مدیر سابق پلی‌استیشن اروپا در مصاحبه با پادکست My Perfect Console، نظرات متفاوتی را مطرح کرده است. او مدیر سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی اروپا از سال 1995 تا 2005 بود و سپس مدیریت استودیو Codemasters را به دست گرفت. سایمون پارکینز در مورد اخراج‌ها و تعدیل نیرو اخیر در صنعت بازی از وی سؤال پرسیده و پاسخ دور از انتظاری دریافت کرده است.

دیرینگ معتقد است که اخراج و تعدیل نیرو بخشی از تجارت است و عادلانه نیست که بگوییم این اخراج‌ها ناشی از حرص و طعم شرکت‌ها بوده است: «فکر نمی‌کنم عادلانه باشد که این اخراج‌ها را به طمع تعمیم دهیم. همیشه سعی می‌کردم تا سرعت استخدام نیرو را به حداقل برسانم، می‌دانستم که همیشه یک چرخه‌ی تولید وجود دارد و نمی‌خواستم که مشکلات مشابه بخش الکترونیک سونی را داشته باشیم.»

مدیر سابق پلی استیشن اخراج صنعت بازیتوصیه مدیر سابق پلی استیشن به کارمندان اخراج شده

مدیر سابق پلی استیشن در ادامه به تعدیل نیرو گسترده در سونی اشاره کرد و گفت: «البته اخیرا تعدیل نیرو گسترده‌ای در استودیوهای سونی رخ داده و خصوصاً در لندن. خب اگر بازی جدید یک استودیو درآمدی کسب نکند، آنگاه سخت است که بودجه بازی بعدی را تأمین کرد. فکر می‌کنم این اتفاقات برای مدیران خیلی دردناک باشند، اما باور ندارم که افراد ماهر در این حوزه (تولید بازی) دچار فقر و محدودیت شوند.»

او در ادامه کارمندان اخراج شده را نصیحت کرد و گفت: «شرایطشان مثل دوران پاندمی میمونه. اما حالا باید بدونی که چطور از این وضعیت خلاص بشی. بروید راننده اوبر شوید یا همچین چیزی، یا اینکه برید یه جای ارزون برای زندگی پیدا کنید و برای یه سال تمام فقط برید ساحل دریا. اما خب حواستون به خبرها و اتفاقات باشه، به خاطر اینکه وقتی از این روند خارج می‌شید، برگشت به حالت قبل خیلی سخت‌تره.»

او در پایان اظهار خوش‌بینی کرد که بازی‌سازهای اخراج شده به‌زودی کار تازه‌ای پیدا می‌کنند و اینکه بیمه بیکاری برای آنها در نظر گرفته شده و تا زمانی که این مبلغ تمام می‌شود، می‌دانند دنبال کار بگردند. او همچنین اخراج گسترده توسعه‌دهنده‌های بازی را از سویی هیجان‌انگیز و از سویی ناراحت‌کننده خواند و اینکه یادآور شد این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. در صورتی که توسعه‌دهنده بازی بوده‌اید و حالا اخراج شده‌اید، می‌توانید بنا بر توصیه مدیر سابق پلی استیشن، راننده اوبر شوید و زندگی‌تان را بچرخانید.

منبع: VGC

source

توسط funkhabari.ir