نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، تهیه‌کننده بازی Metal Gear Solid Delta، در جواب به انتقادات نسبت به وفاداری بیش از حد به اثر اصلی در این عنوان می‌گوید: «فکر می‌کنم بازیکنان باید بازی را خودشان امتحان کنند تا تصمیم بگیرند که آیا رویکرد ما در وفاداری بیش از حد به نسخه اصلی جواب خواهد داد یا خیر».

 هر بار که Konami، تریلر یا تصاویر بیشتری از Metal Gear Solid Delta: Snake Eater رونمایی می‌کند، طرفداران به موفقیت این بازی امیدوارتر شده و وفاداری تیم سازنده به نسخه اصلی را ستایش می‌کنند. در حالی که وفاداری به اثر اصلی به‌خصوص برای فرنچایزی که پس از چنین وقفه طولانی در حال بازگشت است، برای بسیاری نکته مثبت تلقی می‌شود، دسته دیگری از طرفداران نگران هستند که شاید تیم سازنده سیاست خود در ریسک‌ناپذیری را پشت نقاب وفاداری پنهان کرده باشد.

 به‌عنوان مثال، اخیراً تأیید شده است که درست مانند نسخه اصلی، این ریمیک به‌جای اینکه کل تجربه را به طور یکپارچه به بازیکن ارائه دهد، حاوی مناطق جدا از هم و صفحات لودینگ بسیاری خواهد بود که به نظر برخی از علاقه‌مندان، واقعاً لزومی ندارد که بازسازی در این مورد نیز به‌مانند نسخه اصلی عمل کند. اینکه آیا این نوع طراحی برای یک تجربه مخفی‌کاری مدرن تصمیم درستی است یا نه باعث سردرگمی طرفداران شده، اما افرادی که روی بازسازی کار می‌کنند تا حدودی تصریح کرده‌اند که چرا Konami چنین تصمیمی بازسازی در نظر گرفته.

 در اپیزودی به نام Production Hotline که اخیراً توسط کونامی در یوتیوب منتشر شد، تهیه‌کننده بازی، نوریاکو اوکامورا، درباره اینکه از Metal Gear Solid Delta به دلیل وفاداری بیش از حد انتقاد شده، صحبت کرد و توضیح داد که علی‌رغم وجود بحث‌های داخلی شدید در اوایل توسعه بازی، تیم سازنده در نهایت تصمیم گرفت که مهم است به دیدگاه و طراحی بازی اصلی پایبند باشد تا تجربه گیم‌پلی بیش از حد تغییر نکند.

نوریاکو اوکامورا در این باره چنین گفت:

وقتی مردم می‌پرسند که آیا نمی‌توانستند در این زمینه پیشرفت کنند؟ یا ایجاد تغییرات بیشتر برای تبدیل این عنوان به یک بازی مخفی‌کاری مدرن‌تر با آزادی بسیار بیشتر بهتر نبود؟ من چنین نگرانی‌هایی را درک می‌کنم، و در مراحل اولیه توسعه، این موضوع داغ‌ترین بحث ما بود.

اما در نهایت، ما این را هم در نظر داشتیم که چگونه در نسخه اصلی، رفتن به یک منطقه قدیمی‌تر و اینکه هر کاری در آنجا بکنید، بقیه مناطق را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. در حقیقت، بازی این‌گونه طراحی شده است و ریتم گیم پلی بر پایه و اساس خاص خود قرار دارد. اگر کاری برای تغییر این ریتم انجام می‌دادیم، بازی به طور کلی تغییر پیدا می‌کرد. با توجه به آن، این سؤال را برای خود مطرح کردیم که آیا این عمل واقعاً با چشم‌اندازهای پروژه مطابقت دارد یا خیر؛ بنابراین تصمیم گرفتیم که به‌جای اینکه همه چیز را دوباره طراحی کنیم، سعی کنیم که بیش از حد به نسخه اصلی وفادار باشیم و طراحی خاص Metal Gear Solid 3: Snake Eater را حفظ کنیم.

اوکامورا در ادامه اضافه کرد:

اگرچه مطمئناً انتقاداتی در مورد وفاداری بیش از حد نسخه بازسازی شده وجود دارد، اما در همین حین تحسین‌های زیادی نیز وجود دارد که در آن از سطح وفاداری ما به‌عنوان یک نکته مثبت اشاره شده است؛ بنابراین فکر می‌کنم بازیکنان باید بازی را خودشان امتحان کنند و نظر بدهند که آیا این تصمیم درستی بود یا نه.

اگرچه Metal Gear Solid Delta در داستان و طراحی بازی تغییرات اساسی زیادی ایجاد نخواهد کرد، اما همچنان حاوی بهبودهای زیادی نسبت به نسخه اصلی مانند قطب‌نما و شماره‌گیری سریع برای کدک خواهد بود. همچنین، تایید شده است که نسخه‌ کنسولی این بازی شامل دو حالت‌ گرافیکی کیفیت و عملکرد نیز می‌شود.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater توسط Konami برای PS5، Xbox Series X/S و PC در دست توسعه است. Konami همچنین تأیید کرده است که این عنوان در اواخر این ماه در مراسم TGS قابل تجربه خواهد بود.

Ta SpecterRez

source

توسط funkhabari.ir