وبسایت The Verge گزارش می‌دهد که با توجه به شنیده‌هایش، سونی از سازندگان می‌خواهد روی PS5 Pro یک حالت ۴K با نرخ فریم ۶۰ را به همراه برخی افکت‌های ری تریسینگ ارائه دهند، اما گزینه‌های دیگر نیز وجود دارند.

اگرچه سونی خواهان چنین حالتی در عناوین با برچسب «بهبود یافته برای PS5 Pro» است، اما بازی‌ها به همراه حالت‌های گرافیکی دیگر (از جمله نرخ فریم ۳۰) نیز مجوز برچسب PS5 Pro را خواهند گرفت. توسعه‌دهندگان می‌توانند رزولوشن هدف را نسبت به نسخۀ PS5 افزایش دهند و یا حتی در حالت‌هایی که با رزولوشن متغیر روبه‌رو هستیم، حداکثر رزولوشن را بالاتر ببرند.

این بدان معنا است که ما می‌توانیم عناوینی را ببینیم که برچسب «بهبود یافته برای PS5 Pro» دارند و در عین حال روی این کنسول با رزولوشن ۱۲۸۰p و ۲۱۶۰p با نرخ فریم ۳۰ و روی کنسول PS5 با رزولوشن ۱۴۴۰p و ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ اجرا خواهند شد. به عبارتی، ارتقای رزولوشن ثابت از ۱۴۴۰p به ۲۱۶۰p اجازه می‌دهد تا بازی‌ها برچسب PS5 Pro دریافت کنند. سازندگان حتی می‌توانند تصمیم بگیرند که تنها با اعمال ری تریسینگ و بدون تغییر رزولوشن یا نرخ فریم، برچسب «بهبود یافته برای PS5 Pro» روی عناوین خود بزنند.

به سادگی می‌توان گفت که اجرای یک بازی با نرخ فریم پایدار روی PS5 Pro کافی یا نیاز اصلی نیست تا برچسب «بهبود یافته» دریافت کند. سونی همچنین به رزولوشن متغیر مجوز نمی‌دهد؛ یعنی اگر یک بازی از رزولوشن متغیر بین ۱۴۴۰p تا ۲۱۶۰p در PS5 به رزولوشن متغیر ۱۸۰۰p تا ۲۱۶۰p بهبود یابد، همچنان برچسب را دریافت نمی‌کند.

PS5 Pro در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۷ آبان ۱۴۰۳) با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد و یک درایو ۲ ترابایتی SSD در خود دارد. این کنسول شامل دیسک‌درایو نمی‌شود، اما می‌توانید جداگانه آن را خریداری و به کنسول متصل کنید. قیمت دیسک درایو ۷۹.۹۹ دلار می‌باشد.

source

توسط funkhabari.ir