ظاهرا آب و هوا در Assassin’s Creed Shadows برای یوبیسافت بسیار مهم است. به همین دلیل است که سازندگان از یک ابزار پیشرفته و جدید، به نام Atmos برای طراحی این سیستم در بازی استفاده کرده‌اند. این ابزار نوعی آب و هوای شبیه سازی شده را خلق می‌کند که حتی بر گیم پلی بازی هم اثر می‌گذارد.

تیری دانسریو، کارگردان هنری این بازی، در مصاحبه‌اش با رسانه VG247 در این مورد صحبت کرد. او می‌گوید که آن‌ها تمرکز زیادی بر طراحی آسمان‌های درون بازی داشته‌اند: «دلیلش این است که آسمان یک عنصر بصری اصلی در Assassin’s Creed Shadows است. این عنصر می‌تواند تا حد زیادی به کیفیت بصری بازی و غوطه ور شدن مخاطب در آن، کمک کند.» دانسریو اضافه کرد که شبیه سازی واقع گرایانه ابرها، به یوبیسافت برای خلق یک جهان پویا کمک می‌کند.

اما تفاوت اصلی طراحی آسمان‌های این بازی با عناوین قبلی یوبیسافت چیست؟ مکسیم بیودوین، سرپرست تکنولوژی در AC Shadows توضیح می‌دهد: «در این بازی، تمام سیستم آب و هوا شبیه سازی شده است. این به این معنی است که ابرها متغیر هستند و در طول زمان تکامل می‌یابند.» او در مورد ابزار Atmos هم می‌گوید: «اتموس فقط ابرها را هدایت نمی‌کند، بلکه تمام آب و هوا در Assassin’s Creed Shadows را تحت کنترل دارد؛ مواردی مثل شدت و جهت بادها، طوفان‌ها و مواردی از این دست.

آب و هوا Assassin's Creed Shadows

جلوه‌های واقع گرایانه آب و هوا در Assassin’s Creed Shadows

بیودوین همچنین اشاره می‌کند که این اثرات فقط برای تماشا نیست، بلکه ممکن است بر روی روند بازی شما تاثیر بگذارد. هنوز میزان این تاثیر مشخص نیست اما بیودوین می‌گوید که اثر اصلی آن روی NPCها خواهد بود. به طور مثال، در حین طوفان‌های تندری، سر و صدا افزایش می‌یابد و باعث کاهش دید دشمنان می‌شود. همین موضوع کمک شایانی در مخفی کاری به بازیکن می‌کند.

ابزار Atmos همچنین باعث می‌شود تا هنرمندان از دردسر طراحی دستی ابرها راحت شوند؛ این موضوع برای دیگر جلوه‌های سیستم آب و هوا در Assassin’s Creed Shadows هم صدق می‌کند. طبق گفته بیودوین، طراحان فقط کافیست تا پارامترها را مشخص کنند تا یک ابر به طور خودکار ظاهر شود: «این بدان معنی است که دیگر نیازی به طراحی دستی ابرها نیست. در عوض، هنرمندان روی ترکیب ابرها تمرکز می‌کنند و اجازه می‌دهند تا اتموس کار خود را بکند. همین باعث می‌شود تا یک منظره ابری بسیار واقعی، تنها در عرض چند دقیقه ساخته شود.»

بازی مورد انتظار Assassin’s Creed Shadows سر انجام در 12 نوامبر (22 آبان) منتشر می‌شود. پلتفرم‌های مقصد این عنوان، شامل ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی می‌شوند. این بازی که داستانش در ژاپن فئودال روایت می‌شود، اخیرا جنجال‌های زیادی را هم بر پا کرده است. باید دید که در نهایت سرنوشت این بازی چه خواهد شد.

منبع: gamesradar

source

توسط funkhabari.ir