رابطه جنسی بعد از زایمان

چه مدت پس از زایمان می توان رابطه جنسی داشت را در این مطلب از آلامتو بخوانید.

چند روز بعد از زایمان طبیعی و سزارین میشه رابطه جنسی داشت؟

پس از زایمان رحم و دیگر قسمت‌های دستگاه تناسلی دچار تغییرات و آسیب‌هایی می شوند که برای ترمیم و بازسازی به زمان نیاز دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای شروع رابطه جنسی وقفه‌ای در نظر گرفته شود. در این مطلب از آلامتو می‌گوییم چند روز بعد از زایمان میشه رابطه جنسی داشت.

همچنین بخوانید: جنین پسر کجای شکم تکان میخورد

چند روز بعد از زایمان می توان رابطه جنسی داشت؟

جدول زمانی برای از سرگیری فعالیت جنسی پس از زایمان به عوامل مختلفی از جمله نوع زایمان، هر گونه عوارض در حین زایمان و سلامت و بهبود کلی شما بستگی دارد. به طور کلی، توصیه می شود حداقل شش هفته پس از زایمان صبر کنید تا زمان لازم برای بهبودی و بهبودی بدن شما پس از زایمان فراهم شود.

در طی این دوره، رحم و دهانه رحم دستخوش تغییرات قابل توجهی می شوند و ناحیه پرینه (بافت بین واژن و مقعد .ممکن است به زمان نیاز داشته باشد تا بهبود یابد، به خصوص پس از زایمان واژینال (زایمان طبیعی). علاوه بر این، خونریزی پس از زایمان، که می تواند تا چند هفته ادامه یابد، در صورت از سرگیری فعالیت جنسی خیلی زود می تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای یک جدول زمانی شخصی برای از سرگیری رابطه جنسی پس از زایمان طبیعی مشورت کنید. آنها می توانند وضعیت فردی شما را ارزیابی کنند و توصیه هایی را بر اساس سلامتی، تجربه زایمان و هرگونه خطر یا عوارض احتمالی ارائه دهند.

چند روز بعد از زایمان سزارین میشه رابطه جنسی داشت

چند روز بعد از زایمان سزارین میشه رابطه جنسی داشت؟

در مورد رابطه جنسی پس از زایمان سزارین نیز تاکید به تاخیر در این کار شده است. هر چند که این زایمان واژینال نبوده است، اما جراحی انجام شده در بدن نیازمند طی دوره نقاهت برای ترمیم اسست. پس از زایمان سزارین، به طور کلی توصیه می شود که حدود شش تا هشت هفته قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی صبر کنید. این به بدن شما فرصت می دهد تا پس از جراحی بهبود یابد و خونریزی پس از زایمان کاهش یابد. با این حال، زمان مناسب ممکن است بسته به روند بهبودی فردی و هر گونه عارضه ای که ممکن است ایجاد شود، متفاوت باشد.

ضروری است که با پزشک متخصص خود یا ماما برای مشاوره شخصی در مورد اینکه چه زمانی پس از سزارین از سرگیری فعالیت جنسی بی خطر است، مشورت کنید. آنها می توانند بهبودی، بهبود برش و سلامت کلی شما را ارزیابی کنند تا دقیق ترین توصیه را ارائه دهند.

همچنین بخوانید: اگر هر شب رابطه داشته باشیم چه میشود

بهترین زمان برای رابطه جنسی بعد از زایمان طبیعی و سزارین

بهترین زمان برای از سرگیری رابطه جنسی بعد از زایمان طبیعی و سزارین به عوامل مختلفی از جمله نوع زایمان، روند بهبودی و سلامت کلی شما بستگی دارد. در اینجا یک جدول زمانی کلی برای بررسی وجود دارد:

1. زایمان طبیعی

معمولاً توصیه می شود حداقل چهار تا شش هفته پس از زایمان صبر کنید.

2 .زایمان سزارین

معمولاً توصیه می‌شود که شش تا هشت هفته یا تا زمانی که توسط پزشک شما پاک شود، صبر کنید.

3. ریکاوری فیزیکی

مهم است که به بدن خود گوش دهید و قبل از از سرگیری فعالیت جنسی اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بهبود یافته اید.

4 .آمادگی عاطفی

قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی، به رفاه عاطفی و سطح راحتی خود توجه کنید، به خصوص اگر دچار اضطراب یا افسردگی پس از زایمان هستید.

5. ارتباط با شریک زندگی

آمادگی خود را با شریک خود در میان بگذارید، دیدگاه و احساسات او را در نظر بگیرید و با سرعتی پیش بروید که برای هر دوی شما احساس راحتی کند.

همچنین بخوانید: قرص دیلی پلاس برای رابطه

عوارض رابطه جنسی بعد از زایمان طبیعی و سزارین

انجام فعالیت جنسی قبل از دوره انتظار توصیه شده پس از زایمان می تواند به چند دلیل مضر باشد: انجام فعالیت جنسی خیلی زود بعد از زایمان، چه زایمان واژینال یا سزارین، می تواند عوارض جانبی بالقوه ای داشته باشد، مانند:

1. افزایش خطر عفونت در رابطه جنسی بعد از زایمان

در طول دوره پس از زایمان، رحم و دهانه رحم در برابر عفونت آسیب پذیر هستند. درگیر شدن در فعالیت جنسی خیلی زود می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد که می تواند منجر به عوارض شود.

2 .ناراحتی یا درد

ناحیه واژن و پرینه ممکن است بعد از زایمان همچنان درد یا حساس باشد و انجام فعالیت جنسی قبل از بهبودی کامل می تواند باعث ناراحتی یا درد شود. در مورد سزارین نیز این بازه زمانی به محل جراحی اجازه می دهد تا به خوبی بهبود یابد، خطر عفونت را کاهش می دهد و به بدن شما زمان می دهد تا پس از جراحی نیروی خود را باز یابد.

3. افزایش خونریزی در رابطه جنسی بعد زایمان

انجام فعالیت های جنسی خیلی زود می تواند خطر خونریزی پس از زایمان را افزایش دهد که در صورت زیاد شدن آن می تواند خطرناک باشد.

4 .عوارض

در موارد نادر، انجام فعالیت جنسی خیلی زود پس از زایمان می تواند باعث خونریزی یا پارگی دهانه رحم شود که می تواند منجر به عوارض جدی شود.

5. تأثیر عاطفی و روانی

از سرگیری فعالیت جنسی قبل از آمادگی کامل می تواند تأثیرات عاطفی و روانی مانند اضطراب، استرس یا احساس فشار داشته باشد.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص ال دی بعد از رابطه

سخن آخر

به خاطر داشته باشید که حتی زمانی که پزشک متخصص زنان به شما اجازه می‌دهد رابطه جنسی بعد از زایمان طبیعی و سزارین را از سر بگیرید، مهم است که به بدن خود گوش دهید و با سرعتی که برای شما راحت است پیش بروید. در مورد هر گونه ناراحتی یا نگرانی که ممکن است داشته باشید، آشکارا با شریک زندگی خود صحبت کنید و در صورت نیاز برای کاهش درد یا تحریک، از روان کننده‌ها استفاده کنید.

source

توسط funkhabari.ir