آب زنجبیل برای مو: زنجبیل به عنوان یک معجزه در درمان انواع بیماری‌ها شناخته می‌شود. این گیاه دارویی علاوه بر اینکه در آشپزی کاربرد گسترده‌ای دارد، می‌تواند با خواص بی‌نظیر خود موجب تقویت مو نیز شود. قصد داریم به خواص زنجبیل برای مو و طرز تهیه آب زنجبیل برای مو بپردازیم.

بخش مد و زیبایی از سری مطالب مد روز را مطالعه کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

خواص بی‌نظیر آب زنجبیل برای مو

برخی از مهم‌ترین خواص آب زنجبیل برای مو به شرح زیر است:

تقویت ریشه مو: زنجبیل سرشار از مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و فسفر است که با تغذیه فولیکول‌های مو، ریشه‌ها را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
درمان شوره سر: خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی زنجبیل، شوره سر را از بین برده و به پوست سر اجازه می‌دهد تا نفس بکشد.
آبرسانی عمیق: زنجبیل با بازگرداندن رطوبت از دست رفته موها، خشکی و شکنندگی مو را برطرف می‌کند.
افزایش گردش خون: وجود جینجرول در زنجبیل باعث می‌شود تا خون به راحتی به فولیکول‌های مو برسد و موها سریع‌تر رشد کنند.
تغذیه کامل مو و استحکام مو: زنجبیل حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که موها را تغذیه کرده و به آن‌ها استحکام می‌بخشد.
خواص بی‌نظیر زنجبیل برای مو

در ادامه به آموزش انواع ماسک مو با پوره یا آب زنجبیل می‌پردازیم:

تقویت مو با ماسک زنجبیل و روغن‌های طبیعی

آب زنجبیل برای مو: یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی که تاثیر بسزایی در سلامت مو دارد، ماسک آب زنجبیل و روغن‌ها طبیعی است. برای تقویت موهایتان می‌توانید زنجبیل را با روغن‌های مغذی مانند نارگیل، آرگان، زیتون یا جوجوبا ترکیب کنید.

این روغن‌ها رطوبت موهایتان را حفظ کرده و به رشد آن‌ها کمک می‌کنند. کافی است آب زنجبیل یا پوره زنجبیل را با مقدار مساوی یکی از این روغن‌ها مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت، موهایتان را با شامپو به خوبی بشویید.

ماسک زنجبیل و لیموترش برای درمان شوره سر

آب زنجبیل برای مو: اگر موهایتان همیشه شوره می‌زند، ماسک جادویی زنجبیل و لیموترش را امتحان کنید. ترکیب زنجبیل و لیموترش، یک درمان طبیعی عالی برای شوره سر است. لیموترش با خاصیت ضد باکتریایی خود می‌تواند از ایجاد شوره سر جلوگیری کند و زنجبیل هم به تغذیه پوست سر و تقویت موها کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک زنجبیل و لیموترش، کافی است که آب زنجبیل یا پوره زنجبیل، روغن کنجد و آب لیموترش را با هم مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت موهایتان را بشویید.

افزایش سلامت کلی موها با ماسک خمیر زنجبیل

آب زنجبیل برای مو2

آب زنجبیل برای مو: اگر به دنبال یک ماسک ساده و موثر برای تقویت موهایتان هستید، ماسک خمیر زنجبیل گزینه مناسبی برای شما است. زنجبیل با خواص بی‌نظیر خود می‌تواند به رشد مجدد موها کمک کند و مانع از ریزش آن‌ها شود. برای تهیه ماسک خمیر زنجبیل، کافی است پوره زنجبیل را با آب مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت بشویید.

ماسک مو زنجبیل و مورینگا برای موهای خشک

آب زنجبیل برای مو: مورینگا، گیاهی جادویی بوده که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این گیاه به آبرسانی و تقویت موهای خشک کمک می‌کند. ترکیب زنجبیل و مورینگا، یک ماسک فوق‌العاده و بی‌نظیر برای موهای آسیب دیده و خشک است.

برای تهیه ماسک مو زنجبیل و مورینگا، برگ‌های مورینگا را با زنجبیل بجوشانید و بعد از سرد شدن، موهایتان را با این محلول آبکشی کنید و منتظر نتیجه فوق‌العاده آن باشید.

رشد سریع مو با ماسک مو زنجبیل و خیار

آب زنجبیل برای مو: اگر دوست دارید که روند رشد موهایتان را سرعت بخشید حتما ماسک خیار و زنجبیل را امتحان کنید. خیار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به تقویت رشد موها کمک می‌کند.

ترکیب زنجبیل و خیار با روغن‌های مغذی مانند نارگیل و ریحان، یک ماسک عالی برای تحریک رشد موها است. نیم ساعت بعد از استفاده از این ماسک مو باید موهایتان را بشویید.

ماسک مو زنجبیل و پیاز برای درمان ریزش مو

آب زنجبیل برای مو1

آب زنجبیل برای مو: ریزش مو، یک پدید طبیعی است که روزانه برای هر فردی اتفاق می‌افتد ولی گاهی اوقات ریزش موهایمان خیلی بیشتر از حالت عادی است. در این صورت استفاده از ماسک زنجبیل و پیاز می‌تواند به شما کمک کند تا ریزش موهایتان را کاهش دهید.

پیاز حاوی سولفور است که به تقویت فولیکول‌های مو و کاهش ریزش مو کمک می‌کند. ترکیب آب زنجبیل و آب پیاز درمانی موثر برای ریزش مو است.

رویش مجدد موها با ماسک زنجبیل و سیر

آب زنجبیل برای مو: برای رویش مجدد موها می‌توانید از ماسک زنجبیل و سیر استفاده کنید. سیر نیز مانند پیاز حاوی سولفور است و به تحریک رشد مو کمک می‌کند. ترکیب زنجبیل، سیر، عسل، شیر نارگیل و روغن نارگیل، یک ماسک فوق‌العاده برای تقویت موها و رویش مجدد آن‌ها است.

هنگام استفاده از ماسک مو زنجبیل این نکات را رعایت کنید

آب زنجبیل برای مو: زنجبیل یک تقویت‌کننده طبیعی مو است، اما استفاده مستقیم آن روی پوست سر ممکن است باعث سوزش و خارش شود. بهتر است همیشه زنجبیل را با مواد دیگر مانند روغن‌های طبیعی مخلوط کنید.
قبل از استفاده از هر ماسک جدید، حتما تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید به آن آلرژی ندارید. برای این کار، مقدار کمی از ماسک را روی پوست داخلی مچ دست بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. اگر قرمزی یا خارش مشاهده نکردید، می‌توانید از آن روی پوست سرتان استفاده کنید.

source

توسط funkhabari.ir