عناوین سالانه (به‌خصوص فرنچایزهای ورزشی)، به تغییرات کوچک و بهبودهایی که هر‌سال روی نسخه قبلی اعمال می‌کنند شناخته می‌شوند و EA Sports FC نیز از این قاعده مستثنا نیست. حال، EA Sports FC 25 در آستانه انتشار است و EA، خبر از انجام تغییرات بزرگ و کوچک در کنار برخی بهبودها برای نسخه جدید مورد انتظارترین بازی ورزشی سالانه خود داده است. از آنجا که چیزی تا انتشار FC 25 باقی نمانده، در این مقاله، به این تغییرات و هر آنچه که قبل از خرید این عنوان نیاز دارید بدانید، پرداخته‌ایم.

قوانین Rush

حتماً تا کنون مطلع شده‌اید که در FC 25، دیگر خبری از حالت Volta نخواهد بود، در عوض، بخش ۵v5 جدیدی با نام راش (Rush) قرار است جایگزین آن شود که قوانین خاص خود را خواهد داشت.

برای مثال، به‌جای شروع عادی، مسابقه با حرکت هر دو تیم برای توپی که در زمین‌ِ بازی پرتاب می‌شود، آغاز خواهد شد. همچنین خبری از نیمه اول و دوم در این بخش نخواهد بود و بازی‌های مداوم ۷ دقیقه‌ای جایگزین آن می‌شود. از این پس، رسیدن به تساوی در هر مسابقه به ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه وقت اضافه با قانون گل طلایی برای تعیین برنده خواهد انجامید. البته، در صورت تساوی مجدد، کار به ضربات پنالتی کشیده می‌شود. در بخش راش، پنالتی‌ها به‌جای انجام ضربات از نقطه پنالتی، به موقعیت‌های تک‌به‌تک با محدودیت زمانی ۱۰ ثانیه‌ای تغییر پیدا کرده‌اند.

Rush در بخش Career

هر آنچه باید قبل از خرید EA Sports FC 25 بدانید - گیمفا

حالت راش قرار است در FC 25 به اکثر بخش‌های اصلی بازی راه پیدا کند و این شامل کریر نیز می‌شود. شاید از خود بپرسید که حالت راش چگونه در کریر عمل خواهد کرد؟ باید بدانید که در بخش کریر، راش قرار است نقش بخش تمرینی را ایفا کند. باشگاه شما میزبان مسابقات داخلی راش ماهانه خواهد بود که شانس اصلی شما برای پیشرفت و رشد بازیکنان جوان است. طرفی که برنده می‌شود پیشرفت و رشد بیشتری خواهد داشت، پس هرگز از اهمیت تمرین‌های راش برای بهبود بخش کریر خود غافل نشوید.

 Rush در ULTIMATE TEAM

در آلتیمیت تیم، راش به‌عنوان بخشی برای بازیکنانی عمل می‌کند که حوصله انجام یک مسابقه کامل ۱۱ در برابر ۱۱ را ندارند. این افراد در عوض می‌توانند در مسابقات چندنفره با اندازه کوچک شرکت کنند. Ultimate Team Rush، شما را موظف می‌کند که یک بازیکن را انتخاب کنید و یک تیم پنج‌نفره با حداکثر سه دوست دیگر تشکیل دهید، اگرچه در صورت تمایل می‌توانید به‌صورت انفرادی نیز شرکت کنید. رقابت در مسابقات راش و برنده‌ شدن در آنها، امتیازهای راش را برای شما به ارمغان می‌آورد که به لطف آن‌ها جوایزی دریافت خواهید کرد.

هر آنچه باید قبل از خرید EA Sports FC 25 بدانید - گیمفا

 امتیاز Rush Point

رقابت و برنده‌شدن در رویدادهای راش در بخش آلتیمیت تیم، به شما در جمع‌کردن امتیازهای راش کمک کرده و باعث می‌شود با استفاده از آنها، مجموعه‌ای از اهداف متغیر هفتگی را به پایان برسانید. با رسیدن به سطوح از پیش تعریف شده و کامل‌کردن چالش‌های هفتگی، به برخی از جوایز و آیتم‌های انحصاری دست پیدا خواهید کرد.

 Rush در Clubs (بخش باشگاه‌ها)

 بخش باشگاه‌ها نیز تغییرات به‌خصوص خود را در رابطه با راش خواهد داشت. همانند آلتیمیت تیم، بازیکنان در مسابقات راش چندنفره با حداکثر سه دوست به رقابت خواهند پرداخت. البته، دو بازیکنی که با هم بازی می‌کنند نیز می‌توانند از هم‌تیمی‌های AI برای پر کردن جای خالی دیگر بازیکنان استفاده کنند. برنده‌شدن در مسابقات راش در بخش باشگاه‌ها، امتیاز رتبه بازیکن را برای شما به ارمغان می‌آورد، در حالی که باخت نتیجه معکوس خواهد داشت. همچنین، هر برد علاوه بر افزایش امتیاز بازیکن، امتیاز پیروزی (Victory Points) نیز به شما اعطا کرده که به باشگاه اجازه می‌دهد تا در جدول رتبه‌بندی جهانی صعود کند.

هر آنچه باید قبل از خرید EA Sports FC 25 بدانید - گیمفا

ساختمان‌های اختصاصی بخش Clubs

حالت باشگاه‌های FC 25، قابلیت مدیریت ساختمان‌ها را نیز اضافه کرده است. ساختمان‌های باشگاه شما، صرف نظر از ارائه امکاناتی مانند زمین بازی، شامل جنبه‌ها و فعالیت‌های مختلفی اعم از استخدام کارمندان، علوم ورزشی، قراردادها، تناسب‌اندام و خیلی چیزهای دیگر خواهد شد. به طور کلی، تلاش برای دسترسی به امکانات بهتر، منجر به موفقیت باشگاه شما می‌شود.

 Clubhouse (بخش رخت‌کن)

 حالت Club house همان‌طور که از نامش پیداست، یک مرکز اجتماعی بازیکنان برای ارتباط و تعامل با یکدیگر خواهد بود. هدف از وجود این بخش آن است که تجربه بازی را اجتماعی‌تر کرده و به شما این امکان را بدهد به‌محض ورود به آن، به‌صورت فیزیکی ببینید که بازیکنان دیگر و دوستان شما، در فضایی به سبک اتاق رخت‌کن، به چه فعالیتی مشغول هستند.

 سقوط جایگاه باشگاه‌ها به لیگ پایین‌تر

 این یکی از ویژگی‌های مهم بخش باشگاه‌ها بود که بسیاری از طرفداران امید به بازگشت آن داشتند. دلیلش هم واضح است، وجود تهدید سقوط تیم شما به دسته‌های پایین‌تر یک لیگ، موجب افزایش تنش و هیجان بازی می‌شود. اگر تیم شما نتایج خوبی کسب نکند، باید در مسابقات پلی-آف شرکت کرده و اگر در آنجا هم شکست بخورید، به لیگ دسته پایین‌تر سقوط خواهید کرد.

Snapshots

Live Start Points و Snapshot از جمله ویژگی‌های جدیدی هستند که در حالت کریر امسال معرفی شده‌اند. به طور خلاصه، Live Start Points به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا نتایج واقعی را دنبال کرده و به لطف به‌روزرسانی‌های مداوم، می‌توانید در هر هفته بازی در ۱۰ لیگ مختلف و ۱۲ رقابت جام حذفی، با امتیازهای واقعی، کریر خود را شروع کنید. آسیب‌ها، نقل و انتقال‌ها، آمادگی بازیکنان و… همگی در اسنپ‌شات مورد نظر، بر اساس واقعیت شبیه‌سازی خواهند شد و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا بازی خود را به واقعیت نزدیک‌تر کنند.

هر آنچه باید قبل از خرید EA Sports FC 25 بدانید - گیمفا

 داستان‌های اختصاصی برای بخش کریر

 EA Sports FC 25 در بخش کریر، قابلیت اضافه کردن داستان‌ شخصی‌سازی شده به کاراکتر را اضافه خواهد کرد. بازیکن ایجاد شده توسط شما، یکی از این سه پیشینه را برای شروع خواهد داشت: یک کودک اعجوبه با استعداد بالا، بازیکنی که از ابتدا و سطح صفر، آهسته و پیوسته راه خود را به سکوهای قهرمانی پیدا می‌کند و درنهایت فردی که به دنبال بازگشت به میادین بزرگ پس از بهبودی از یک مصدومیت است. هر داستان، چالش‌ها و فرصت‌های منحصربه‌فرد خود را به همراه خواهد داشت.

 شخصی‌سازی بهتر برای کاراکتر‌ها

ساخت و شخصی‌سازی بازیکنان در FC 25 به لطف تعدادی بهبود و ویژگی‌های جدید، دستخوش تغییر زیادی شده. گزینه‌های جدید شخصی‌سازی چهره به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از فناوری جدید Cranium، هر اینچ از صورت بازیکن خود را به‌ شکل دلخواه تغییر دهید. در کنار آن، برخی گزینه‌های اضافی شامل انواع لوازم جانبی، تتو، شادی پس از گل، سبک‌های دویدن و غیره نیز اضافه خواهد شد.

 تجربه بهبودیافته بخش آلتیمیت در مسابقات آنلاین

 FC 25 سعی در بهبود تجربه مسابقات در بخش آلتیمیت تیم را دارد. برای مثال، یک استادیوم شیک و کاملاً جدید اضافه شده که به‌عنوان محل برگزاری بازی‌های آلتیمیت عمل می‌کند و بازیکنان می‌توانند شاهد سکانس‌های قبل از بازی در راهرو‌ها، اتاق‌های رخت‌کن و موارد دیگر باشند. این بخش همچنین، شامل عناصر و سکانس‌های پخش زنده جدیدی خواهد بود تا تجربه واقع‌گرایانه‌تری را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

هر آنچه باید قبل از خرید EA Sports FC 25 بدانید - گیمفا

 تحولات بخش آلتیمیت در شخصی‌سازی

گزینه‌های شخصی‌سازی آلتیمیت نیز مانند دیگر بخش‌ها گسترش‌ یافته که باعث ایجاد تغییراتی در نحوه شخصی‌سازی آیتم‌های مختلف شده است. اکنون می‌توانید آیتم‌های بازیکنان خود را با گزینه‌های رنگی جدید، انیمیشن‌های اضافه شده، انواع جلوه‌های صوتی و حتی المان‌هایی که دستاوردهای منحصربه‌فرد شما را در بازی به نمایش می‌گذارند، سفارشی‌سازی کنید. علاوه بر آن، کارت هر بازیکن را می‌توان در مجموع دو بار تکامل داد، بنابراین بازیکنان حرفه‌ای کارهای زیادی برای انجام دادن خواهند داشت.

FC 25 هایلایتر

جدیدترین بخش اضافی امسال، FC 25 Highlighter است. این بخش که فقط روی PS5، Xbox Series X/S و PC موجود خواهد بود، به شما اجازه می‌دهد کلیپ‌هایی از بازی خود ایجاد، شخصی‌سازی، ویرایش و به اشتراک بگذارید. در هاب جدیدی که در این بخش گنجانده شده، ویژگی‌های کاربردی مانند بازپخش، پخش فوری، اتفاقات مهم هر مسابقه و خلاصه بازی نیز در دسترس‌ هستند.

هر آنچه باید قبل از خرید EA Sports FC 25 بدانید - گیمفا

 سیستم موردنیاز

صادقانه بگوییم، FC 25 نیازمند یک سیستم قدرتمند برای اجرا، خصوصاً برای دستیابی به کیفیت پیشنهادی دارد. طبق اطلاعات صفحه استیم بازی، در حداقل تنظیمات، به Ryzen 5 1600 یا i5 6600k به همراه RX 570 یا GTX 1050 Ti و ۸ گیگابایت رم نیاز دارید.
سیستم پیشنهادی نیز Ryzen 7 2700X یا i7 6700 به همراه RX 5600 XT یا GTX 1660 و ۱۲ گیگابایت رم خواهد بود. صرف نظر از هر تنظیمات گرافیکی، به ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خالی نیز برای اجرای بازی احتیاج است.

source

توسط funkhabari.ir