چگونه بوی بد کفش و پا را از بین ببریم: در صورتی که پاهای شما بدبو یا عرق کرده باشد، چندین روش به از بین بردن بوی کفش شما کمک می کند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش بوی بد، شستن مرتب پاها با آب و صابون و تعویض جوراب است. به علاوه می توانید کفی های زغالی، پودر پا و اسپری های ضدعفونی کننده را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید داروهای خانگی مانند جوش شیرین و آب لیمو را امتحان کنید، که ممکن است خاصیت خوشبو کنندگی داشته باشند.

فقط شستن و خشک کردن پاها مشکل را به طور کامل حل نمی کند. تمیز نگه داشتن کفش های خود برای جلوگیری از بوی بد پا ضروری است. در این مطلب ترفندهای زندگی چند نکته ساده برای حفظ بوی تازگی کفش در تمام طول سال آورده شده است.

۱.کفش خود را جایگزین کنید

ممکن است یک جفت کفش کاملا شکسته مورد علاقه داشته باشید که بخواهید هر روز بپوشید. پوشیدن یک جفت کفش دو روز متوالی خطر بدبو شدن پا را افزایش می دهد. از پوشیدن یک جفت کفش دو روز متوالی خودداری کنید. تلاش کنید از چند جفت کفش یا حداقل دو جفت کشف استفاده کنید. به علاوه سعی کنید مرتب کفش ها را بشویید و برای کمک به خشک شدن سریع کفش های خود، کفی ها را بردارید و جداگانه خشک کنید.

۲. پودر پا استفاده کنید

اگر پاهای شما عرق می کند، صرف نظر از آب و هوا، پیشگیری مهم است. پودر یا اسپری خوشبو کننده می تواند به جذب رطوبت اضافی و خشک نگه داشتن پاهای شما کمک کند. حتما بین انگشتان پا را تمیز کنید تا رطوبت از بین برود و در صورت استفاده مکرر از تجمع پودر جلوگیری کنید.
اگر به جای پاهایتان مشکل کفش شماست، ممکن است پودرهای جاذب بو را به داخل کفش خود اضافه کنید. سعی کنید جوش شیرین یا پودرهای مارک دار را که مخصوص کفش طراحی شده اند امتحان کنید. تحقیقات نشان داده است که جوش شیرین به از بین بردن بو کمک می کند.

چگونه بوی بد کفش و پا را از بین ببریم

۳.اسپری ضد عفونی کننده

ممکن است بتوانید از اسپری‌های ضدعفونی‌کننده برای خلاص شدن از شر باکتری‌های موجود در کفش‌هایتان که پاهایتان را بد بو می‌کنند، استفاده کنید. روش دیگر: یک بطری اسپری را با الکل مالشی پر کنید و داخل کفش‌هایتان را بپاشید. مانند اسپری ضدعفونی کننده، مالیدن الکل باکتری ها را از بین می برد. فقط مطمئن شوید که کفش های خود را با الکل مالشی و سایر مواد ضدعفونی کننده بیش از حد اشباع نکنید. یک لایه سبک کافی است.

۴.کفی های زغالی را امتحان کنید

برخی شواهد نشان می‌دهند که زغال چوب به حذف بوها کمک می‌کند. ممکن است محصولاتی پیدا کنید که از زغال چوب برای از بین بردن بوها استفاده می کنند. به عنوان مثال، سعی کنید یک جفت کفی مبارزه با بو دکتر شول با بوی بد را در کفش های مورد علاقه خود قرار دهید تا به آنها کمک کنید تنفس کنند و هر گونه بو را از بین ببرند.

۵.آب لیمو را با آب مخلوط کنید

تحقیقات نشان داده است که آب لیمو خاصیت ضد باکتریایی دارد و یک قابض است که به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. البته هیچ مطالعه‌ای به طور خاص به تأثیر شستشوی پا با آب لیمو و محلول آب نپرداخته است. با این حال، برخی از مردم ممکن است آن را مفید بدانند.

چگونه بوی بد کفش و پا را از بین ببریم

۶.از جوش شیرین و فیلتر قهوه استفاده کنید

می توانید از جوش شیرین و فیلتر قهوه برای خوشبو کردن کفش های خود استفاده کنید. اگر جوش شیرین ندارید، می توانید از نشاسته ذرت برای جذب رطوبت اضافی روی پاهای خود استفاده کنید.

۷.دوش گرفتن شستشوی بین انگشتان پا را فراموش نکنید

پاهای خود را بشویید، سپس زمانی که از حمام خارج شدید آنها را کاملا خشک کنید. برای خشکی بیشتر می توانید با استفاده از سشوار به پاهای خود هوای گرم بدهید. قبل از لغزش روی کفش، جوراب های تمیز و خشک را اضافه کنید. اگر پاهایتان خیلی عرق کرده است، جوراب های پددار را امتحان کنید که به جذب رطوبت کمک می کند.

source

توسط funkhabari.ir