روز گذشته، جدیدترین بازی گاد آو وار از انحصار پلی‌استیشن بیرون آمد و برای رایانه‌های شخصی هم منتشر شد. با این حال، امتیازهای منفی بازی God Of War: Ragnarok در استیم، جنجال زیادی را بر پا کرده است. دلیل اصلی این نارضایتی، ظاهرا سیاست‌های سونی درباره الزام داشتن اکانت PSN است.

در آغاز، گمان می‌رفت که God Of War: Ragnarok یک عرضه بی نقص و موفقیت آمیز روی PC داشته باشد. اما پس از انتشار این بازی، نقدهای آن در استیم به طرز عجیبی شروع به منفی شدن کردند. بزرگترین دلیل آن، این است که کاربران برای تجربه این بازی، ناچار به ساخت یک اکانت پلی استیشن هستند. البته قبلا در تریلر معرفی این بازی برای PC، این خبر تایید شده بود. جایی که با فونت ریز در پایین صفحه نوشته شده بود: «این تریلر در یک رایانه شخصی ضبط شده است. ترکیبی از گیم پلی و سینماتیک‌های درون بازی. حساب PSN برای این بازی نیاز است.»

اگر به صفحه استیم مخصوص این بازی سر بزنید، امتیازهای منفی بازی God Of War: Ragnarok را خواهید دید. از مجموع 3268 نظری که تا لحظه نگارش این خبر برای بازی منتشر شده، 1267 مورد منفی هستند. ظاهرا مردم اصلا از این اجبار به داشتن اکانت PSN راضی نیستند.

بازی God Of War: Ragnarok استیم

اجبار به داشتن اکانت PSN باز هم برای سونی دردسر شد

مردم قبلا هم نارضایتی خود را به خاطر موردی مشابه در بازی Helldivers 2 نشان داده بودند. وقتی که سونی داشتن این اکانت را برای ورود به بازی لایو سرویس محبوبش اجباری کرد، شاهد کاهش امتیاز شدید این بازی در استیم بودیم. در نهایت سونی عقب کشید و این الزام را از بازی مذکور برداشت. با این حال، ظاهرا ژاپنی‌ها هنوز درس خود را به درستی یاد نگرفته‌اند.

البته مشکل مردم با این اجبار سونی، فقط غیر اخلاقی بودن آن نیست. بلکه خیلی از کاربران گزارش می‌دهند که روند ساخت اکانت PSN با چالش‌های زیادی همراه است. این کاربران همچنین از پشتیبانی پلی استیشن برای حل مشکلات ساخت اکانت هم ناراضی هستند. بازیکنان با نوشتن نقدها و نظرات منفی درباره گاد آو وار جدید، در واقع اعتراض خود به تصمیمات سونی را نشان می‌دهند.

از طرفی، خیلی از کاربران هم معتقدند که وجود همچین الزامی در یک بازی آفلاین و تک نفره، کاملا غیر ضروری است. به طور مثال، کاربری به نام Majkel می‌گوید: «این وحشتناک است که برای تجربه یک بازی تک نفره، نیاز به ساخت اکانت پلی‌استیشن داریم.» با اینکه دلیل اصلی امتیازهای منفی بازی God Of War: Ragnarok همین است، اما برخی از گیمرها به مشکلاتی در بهینه سازی این اثر برای PC اشاره می‌کنند. در نهایت، باید دید که آیا مثل Helldivers 2، الزام داشتن اکانت PSN در این بازی هم برداشته خواهد شد یا خیر.

منبع: The Gamer

source

توسط funkhabari.ir