بیوگرافی رها اخوان شناگر

رها اخوان از شناگران حرفه‌ای ایرانی در آب‌های آزاد بوده که تا به حال رکوردهای مختلفی را برای خود ثبت کرده که مهمترین آنها شنا در آب‌های ممهتن نیویورک و کاتالینا بوده است و حالا در آب‌های کانال مانش شنا خواهد کرد و نام خود را به عنوان ۳ تاج که مختص به شناگران آب‌های آزاد است تصاحب کند.

او سال‌هاست که از ایران مهاجرت کرده است و به عنوان استاد دانشگاه در ترکیه فعالیت می‌کند و در کنار یس در دانشگاه ورزش شنا را هم به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد که مورد توجه بسیاری از رسانه‌های اروپایی قرار گرفته است

رها اخوان کیست و اهل کجاست

رها اخوان متولد ۱۳۶۷ در تهران بوده و به عنوان مربی شنا در ایران فعالیت می‌کرد او بعد از مهاجرت به ترکیه ر دانشگاه‌های این کشور به تدریس پرداخته و سپس تصمیم گرفت اقدام به شنا در آب‌های آزاد کند.

تا به حال فقط دو مرد از ایران در کانال مانش شنا کرده بودند و حالا خانم رها اخوان اولین زنی ایرانی بوده که تصمیم به شنا در آب‌های آزاد کرده است.

شنا در آب های آزاد

رها اخوان می‌گوید که من در کانال مانش تا به حال شنا نکرده بودم و با توجه به اینکه شناگران در آب‌های آزاد را ستاج می‌گویند تصمیم گرفتند که این لقب را به دست آورند.

شنا در آب‌های آزاد سختی‌های بسیار زیادی دارد از جمله امواج خروشان آب همچنین چگالی هر قسمت از دریا و وزش بادهای شدید باعث شده که نا در آب‌های آزاد بسیار سخت باشد

source

توسط funkhabari.ir