مایکروسافت با انتشار چهار بازی انحصاری خود روی پلی استیشن ۵، راه را برای عرضه بازی‌هایش روی کنسول سونی باز کرد، تا جایی که حالا حرف از Halo شده است! بازی‌های Indiana Jones و Doom: The Dark Ages برای پلی استیشن ۵ معرفی شده‌اند و فیل اسپنسر تایید کرده است که عناوین بیشتری از ایکس باکس در آینده برای این کنسول عرضه خواهند شد.

گزارش‌های اخیر به این موضوع داشته‌‌اند که سری Halo برای اولین بار به پلی استیشن خواهد آمد. با این حال، طرفداران ایکس باکس مخالف این حرکت هستند و بسیاری معتقدند این اقدام مایکروسافت اشتباه بزرگی خواهد بود.

فرنچایز Halo بیش از دو دهه است که روی ایکس باکس حضور دارد و بخش بزرگی از هویت اصلی این برند محسوب می‌شود. در حالی که اکثر طرفداران در بحث‌های مرتبط با این موضوع، مخالفت شدید خود را نشان داده‌اند، برخی کاربران اعتقاد دارند که این حرکت می‌تواند به بازگشت و پشتیبانی دوباره تیم ۳۴۳ Industries از Halo: The Master Chief Collection کمک کند.

halo پلی استیشن 5

از آنجایی که ۳۴۳ Industries دیگر از این نسخه‌های بازسازی‌شده Halo پشتیبانی نمی‌کند، انتشار آن بر روی پلی استیشن ۵ می‌تواند تیم سازنده را تشویق کند تا به این بازی بازگردد و به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای طرفداران نسخه‌های کلاسیک ارائه دهد. همچنین برخی از دارندگان کنسول‌های ایکس باکس بیان کردند که Halo تنها زمانی باید روی پلی استیشن عرضه شود که سونی نیز چند بازی انحصاری خود را روی ایکس باکس منتشر کند.

عده‌ای دیگر هم احساس می‌کنند به آن‌ها خیانت شده؛ و بسیاری از طرفداران اشاره کرده‌اند که چنین حرکتی ممکن است پیروزی کامل پلی استیشن را به همراه داشته باشد و به برند ایکس باکس خدشه‌ای جبران‌ناپذیر وارد کند.

اگرچه شایعات به احتمال حضور مستر چیف افسانه‌ای روی پلی استیشن اشاره می‌کنند، اما هنوز زود است که چنین چیزی به‌طور قطعی گفته شود. همچنین باید در نظر داشت که تیم ۳۴۳ Industries در حال کار روی نسخه جدید این فرنچایز است، بنابراین برنامه انتشار این فرنچایز برای کنسول رقیب ممکن است در مراحل ابتدایی قرار داشته یا حتی لغو شده باشد.

source

توسط funkhabari.ir