پاکسازی روده ها با دانه چیا: آیا تا به حال در مورد نوشیدنی که می تواند سبب پاکسازی کامل روده ها شود، شنیده اید؟ این نوشیدنی که اخیراً بسیار محبوب شده است و اکثر مردم آن را امتحان کرده و دوست دارند و از نتایج آن برای دستگاه گوارش و روده ها احساس رضایت کرده اند. در ادامه این مطلب بخش سلامت مجله خبری چشمک با پاکسازی روده ها با دانه چیا همراه باشید.

دانه چیا

منبع بالایی از فیبر است، دستگاه گوارش شما را تمیز می کند و نفخ را که از آن رنج می بردید کاهش می دهد. همانطور که از ترجمه خشن آن می توان فهمید، اعتقاد بر این است که دانه چیا با پاکسازی روده ها به هضم غذا کمک می کند. نوشیدنی چیا تقریباً حاوی 10 گرم فیبر در دستور العمل کلاسیک است. این بدان معناست که نوشیدن آن یک بار در روز با کمک فیبر مورد نیاز شما در رژیم غذایی روزانه، یک حمایت فیبر سالم را فراهم می کند.

دستور تهیه نوشیدنی برای پاکسازی روده ها با دانه چیا

برای تهیه نوشیدنی کافی است 2 قاشق غذاخوری دانه چیا را به یک لیوان آب آشامیدنی بریزید و آب لیمو را داخل آن اضافه کنید. سپس با لذت بنوشید.

فواید نوشیدنی چیا

دوش داخلی که به نام دوش داخلی نیز شناخته می شود، یک ترکیب طبیعی است که برای پاکسازی روده ها استفاده می شود. برخی از مزایای احتمالی این مخلوط عبارتند از:

سیستم گوارش را تنظیم می کند: از آنجایی که دانه های چیا دارای فیبر بالایی هستند، می توانند با تنظیم حرکات روده به رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست کمک کنند.

اثر سم زدایی: این نوشیدنی می تواند سموم را از بدن دفع کند و سلامت روده را بهبود بخشد.

هیدراتاسیون را افزایش می دهد: دانه های چیا ظرفیت جذب آب را دارند که به هیدراته شدن بدن کمک می کند و می تواند هیدراتاسیون بدن را به خصوص در روزهای گرم افزایش دهد.

احساس سیری می دهد: وقتی دانه های چیا متورم می شوند، فضای بیشتری را در معده اشغال می کنند و می توانند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند. این ممکن است به کنترل وزن نیز کمک کند.

اثرات آنتی اکسیدانی: آب لیمو با ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در آن می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند.

از فلور روده حمایت می کند: به لطف فیبر موجود در آن، می تواند با کمک به تغذیه باکتری های مفید در روده، از فلور روده حمایت کند.

فواید این مخلوط ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و باید از مصرف زیاد آن خودداری شود. به ویژه برای افرادی که مشکلات گوارشی یا بیماری های خاصی دارند، قبل از استفاده از چنین روش های طبیعی، با یک متخصص مشورت کنند.

پاکسازی روده ها با دانه چیا

نوشیدنی چیا برای چه کسانی مفید است؟

نباید نادیده گرفت که این نوشیدنی یک روند موقتی برای درمان است. این واقعیت که اکثر مردم نوشیدنی های طبیعی را ترجیح می دهند به این معنی نیست که همه می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. اگر یک بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو، سوزش سر دل فعال یا دیورتیکولیت دارید، این نوشیدنی  و هر رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است برای شما مناسب نباشد.

در عین حال اگر جراحی گوارشی انجام داده اید، بهتر است از نوشیدن این ترکیب خودداری کنید. همچنین شایان ذکر است که کارشناسان هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آب لیمو به مشکلاتی مانند یبوست کمک می کند ارائه نمی کنند. عملکرد اصلی آب لیمو در نوشیدنی شامل طعم و ویتامین C است که به نوشیدنی چیا اضافه می شود. این بدان معناست که اگر رفلاکس معده به مری دارید، یعنی سوزش معده مکرر، به یاد داشته باشید که آب لیمو غذایی است که باعث تشدید بیماری شما می شود.

میزان مصرف نوشیدنی چیا

برای شروع منظم نوشیدن نباید عجله کنید. اگر با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت می کنید و به مصرف مقادیر بالای فیبر در زندگی روزمره خود عادت دارید، مصرف نوشیدنی چیا ضرری ندارد. با این حال، اگر مصرف روزانه فیبر شما کم است، مصرف بیش از یک مقدار فیبر ممکن است باعث اختلالات سیستم گوارشی مانند نفخ، گرفتگی عضلات، گاز یا اسهال شود. در این مرحله، شاید بهتر باشد با حدود نصف (1 قاشق غذاخوری) دانه چیا شروع کنید و به تدریج فیبر را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

پاکسازی روده ها با دانه چیا

اهمیت آب آشامیدنی

کارشناسان می گویند زمانی که مصرف فیبر خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید، نوشیدن مقدار زیادی آب مهم است تا مطمئن شوید فیبر باعث کاهش سرعت نمی شود. آب وسیله الیافی است که به حجیم شدن و نرم شدن مدفوع شما کمک می کند. همچنین گفته می شود که مصرف بیش از حد فیبر بدون مصرف آب در واقع می تواند باعث یبوست شود.

می توان دانه های چیا را در دستور العمل های مختلف خوشمزه امتحان کرد و به نتایج یکسانی رسید! شما می توانید طبق سلیقه و نیاز خود به دستور غذاها اضافه یا کم کنید.

بلوبری چیا: 1 قاشق چایخوری دانه چیا را به 1 لیوان آب اضافه کنید و حداقل 20 دقیقه در یخچال نگهداری کنید. یکی دوبار هم بزنید و خوب تکان دهید. پس از آن، نصف لیوان زغال اخته، یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه و نصف قاشق چایخوری عسل را در مخلوط کن پوره کنید. پوره را به آب چیا اضافه کرده و سرو کنید.

پودینگ چیا: 3 قاشق غذاخوری دانه چیا، 1 فنجان شیر کم چرب، یک چهارم موز رسیده له شده و 1 قاشق چایخوری شربت افرا را با هم مخلوط کنید. حداقل 2 ساعت در یخچال بگذارید و قبل از سرو، آن را بهم بزنید. گردوی خرد شده و 1 قاشق چایخوری دیگر شربت افرا را اضافه کنید.

 

برایتان جالب خواهد بود

مغز بعد از مرگ مغزی چطور کار میکنه؟

چگونه قند خون را فورا کاهش دهیم + ۱۰ روش ساده

۶ مزیت باورنکردنی روغن رازیانه از کاهش وزن تا رفع یبوست + روش مصرف

عوارض احتمالی مصرف سیر که احتمالا از آن بی خبر هستید!

چگونه استرس و اضطراب را به طور طبیعی درمان کنیم + ۸ پیشنهاد طب سنتی

گردش خون بهتر بدون دارو با این تکنیک ساده!

برای پاکسازی بدن و درخشان شدن پوست صورت این ترکیبات غذایی معجزه می کنند!

۵ بهترین پروتئین گیاهی جایگزین گوشت

source

توسط funkhabari.ir