چگونه قند خون را فورا کاهش دهیم: داشتن قند خون بالا، یا هیپرگلیسمی، یک وضعیت بالقوه خطرناک است. به خصوص اگر سطح قند خون شما برای مدت زمان طولانی بالا باشد و درمان نشود. قند خون یا گلوکز خون که به خوبی مدیریت نمی شود می تواند منجر به عوارضی مانند کاهش بینایی و بیماری قلبی شود و حتی می تواند بر انرژی و خلق و خوی شما تأثیر منفی بگذارد.

خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش قند خون خود انجام دهید: از فعالیت بدنی گرفته تا نوشیدن آب بیشتر تا مصرف دارو. برخی از روش‌ها می‌توانند سطح گلوکز را سریع‌تر از سایرین کاهش دهند – حداقل به طور موقت – اما همه به هدف نهایی کنترل قند خون در دراز مدت کمک می‌کنند. با این مطلب سلامت همراه باشید.

۱.مراقب مصرف کربوهیدرات خود باشید

کربوهیدرات های موجود در غذا و نوشیدنی ها وقتی وارد بدن می شوند به گلوکز (قند) تجزیه می شوند و سطح گلوکز شما را افزایش می دهند. برای افراد بدون دیابت، بدن می تواند اطمینان حاصل کند که سطح آن خیلی بالا نمی رود. اما بدن قادر به انجام این کار برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیست و بنابراین سطح قند خون می تواند بالاتر از آنچه باید باشد.

کاهش قند خون به معنای قطع کامل کربوهیدرات ها نیست. درعوض، ممکن است لازم باشد میزان کربوهیدرات های مصرفی خود را کاهش دهید یا مصرف آنها را به طور یکنواخت در طول روز تقسیم کنید. شما و یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می توانید بر اساس عواملی مانند ترکیب بدن و سطح فعالیت در مورد تعداد کربوهیدرات هایی که باید روزانه مصرف کنید صحبت کنید. شما همچنین می خواهید سالم ترین کربوهیدرات ها را انتخاب کنید، مانند غلات کامل به جای غلات فرآوری شده.

۲.فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

از آنجایی که فیبر هضم را کند می کند و سرعت جذب قند را کاهش می دهد، این ماده مغذی می تواند نقش مهمی در کاهش قند خون شما داشته باشد. با گنجاندن فیبر در رژیم غذایی خود به طور مداوم، تحقیقات نشان می دهد که می توانید قند خون را کاهش دهید. 56 غذاهای پرفیبر مانند لوبیا، برنج قهوه ای، آووکادو، کلم بروکسل، و دانه های چیا و همچنین سبزیجات تیره و برگ دار را انتخاب کنید.

۳.وعده های غذایی کوچکتر و مکرر بخورید

چگونه قند خون را فورا کاهش دهیم، فاصله بین وعده‌ها و میان‌وعده‌ها در طول روز می‌تواند به متعادل نگه داشتن سطح قند خون کمک کند و از نوسانات بین قند خون بالا و قند خون پایین جلوگیری کند. چندین مطالعه نشان داده اند که خوردن وعده های غذایی کوچکتر و مکررتر ممکن است سطح قند خون شما را کاهش دهد و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. انسولین هورمونی است که به بدن کمک می کند تا قند خون را ذخیره و استفاده کند. بهبود حساسیت به انسولین به این معنی است که هورمون بهتر می تواند گلوکز خون را بگیرد و استفاده کند.

۴.میان وعده پسته

وقتی بین وعده های غذایی میان وعده میل می کنید، کمی پسته بگیرید. یک مطالعه کوچک روی 48 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که خوردن 25 گرم پسته دو بار در روز به مدت 12 هفته باعث کاهش گلوکز خون می شود.10 تحقیقات دیگر پسته را با قند خون پایین تر مرتبط می کند، اما این مطالعات تا حدی توسط گروه هایی انجام شده است که از پسته حمایت می کنند.

۵.آب فراوان بنوشید

هیدراته ماندن برای سلامت کلی مهم است و نقش کلیدی در تعدادی از عملکردهای حیاتی بدن، از جمله تنظیم دمای بدن و روغن کاری مفاصل دارد. همچنین ممکن است به کاهش قند خون شما کمک کند.

در یک مطالعه کوچک روی 31 نفر، محققان دریافتند که شرکت کنندگان پس از نوشیدن روزانه یک لیتر آب، سطح گلوکز ناشتا پایین تری داشتند.

در عرض 24 ساعت، خون شرکت کنندگان همچنین سطوح پایین تری از کوپپتین، یک اسید آمینه داشت. داشتن سطح بالاتر کوپپتین با مصرف کم آب و خطر بالای دیابت مرتبط است، بنابراین محققان حدس می زنند که نوشیدن آب بیشتر می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

۶.خواب را در اولویت قرار دهید

خواب کافی بخش مهمی از سلامت و تندرستی کلی است. در واقع، کم خوابی می تواند بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد. خواب ضعیف به دلیل عواملی مانند مشکلات تنفسی در شب و طول و تداوم خواب با سطح قند خون بالاتر مرتبط است. پرداختن به مشکلات تنفسی مانند آپنه خواب و بهبود عادات خواب می تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

چگونه قند خون را فورا کاهش دهیم

۷.درگیر ذهن آگاهی، مدیتیشن یا یوگا شوید

استرس یکی از مواردی است که می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. به این معنی که مدیریت استرس می‌تواند بخش مهمی از کاهش سطح قند خون شما باشد.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که آموزش تمرکز حواس سطح قند خون شرکت کنندگان را کاهش داده و نمرات شادی آنها را افزایش می دهد. تمرکز حواس به معنای اطمینان از تمرکز بر زمان حال بدون تجزیه و تحلیل یا قضاوت چیزی است

۸.پروبیوتیک مصرف کنید

چگونه قند خون را فورا کاهش دهیم، دانشمندان دریافته اند که غذاهای غنی از پروبیوتیک و همچنین مکمل های پروبیوتیک می توانند به کاهش سطح قند خون کمک کنند. یک متاآنالیز در سال 2022 با بررسی 33 کارآزمایی نشان داد که دوز متوسط ​​پروبیوتیک حدود 109 واحد تشکیل دهنده کلنی در روز به طور قابل توجهی سطح قند خون را در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. ماست یکی از انواع مواد غذایی غنی از پروبیوتیک است که نشان داده شده است که اثر کاهش گلوکز دارد.

۹.مصرف مکمل ها را در نظر بگیرید

برخی تحقیقات نشان می دهد که برخی مکمل ها ممکن است به کاهش قند خون کمک کنند. به عنوان مثال، محققان دریافتند جینسینگ آمریکایی ممکن است A1C و گلوکز ناشتا را کاهش دهد. مکمل منیزیم همچنین نشان داده است که سطح قند خون را کاهش می دهد. 18 مکمل های دیگری که ممکن است بر قند خون تأثیر بگذارند عبارتند از اسید آلفا لیپوئیک، خربزه تلخ، بربرین، کروم و کاسیا. دارچین. به همین دلیل، باید در مورد هر مکملی که قصد مصرف آن را دارید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا مشخص شود که آیا محصول برای شما مناسب است یا خیر.

۱۰.داروی دیابت مصرف کنید

اگر دیابت برای شما تشخیص داده شده است، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است دارویی برای شما تجویز کند که همراه با تغییر سبک زندگی می تواند به کاهش قند خون شما کمک کند.

یکی از رایج ترین داروهایی که برای دیابت نوع 2 تجویز می شود، متفورمین است که با نام های تجاری مانند فورتامت و ریومت به فروش می رسد. قرص یا مایع میزان گلوکز دریافتی بدن از غذا و همچنین میزان گلوکز تولید شده توسط کبد را کاهش می دهد. متفورمین همچنین باعث می شود که بدن شما به انسولین بهتر پاسخ دهد تا انسولین بتواند قند خون شما را کنترل کند.

برایتان جالب خواهد بود

مغز بعد از مرگ مغزی چطور کار میکنه؟

پاکسازی کامل روده با این داروی گیاهی+نحوه تهیه و مصرف

۶ مزیت باورنکردنی روغن رازیانه از کاهش وزن تا رفع یبوست + روش مصرف

عوارض احتمالی مصرف سیر که احتمالا از آن بی خبر هستید!

چگونه استرس و اضطراب را به طور طبیعی درمان کنیم + ۸ پیشنهاد طب سنتی

گردش خون بهتر بدون دارو با این تکنیک ساده!

برای پاکسازی بدن و درخشان شدن پوست صورت این ترکیبات غذایی معجزه می کنند!

۵ بهترین پروتئین گیاهی جایگزین گوشت

 

source

توسط funkhabari.ir