پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره تاریخ انتشار بازی ماینکرافت برای پلی استیشن 5 اعلام شد. این نسخه، با سخت افزار قدرتمند PS5 بهینه شده تا تجربه فنی هر چه بهتری را به مخاطبان ارائه دهد. بازی ماینکرافت در 22 اکتبر، مصادف با اول آبان، برای پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد شد.

انتشار نسخه Native و رسمی بازی ماینکرافت برای پلی استیشن 5، جزو موضوعات اصلی بحث بین FTC و مایکروسافت بود. در دادگاهی که به علت خریده شدن اکتیویژن بلیزارد توسط ردموندی‌ها صورت گرفته بود، سازمان FTC نقش شاکی پرونده را داشت. این سازمان اعتقاد داشت که مایکروسافت با این خرید، به دنبال انحصار گرایی در صنعت گیم است. به عنوان مثال، آن‌ها از عدم تمایل مایکروسافت برای توسعه یک پورت رسمی از ماینکرافت برای PS5 گفتند.

اما در آن زمان، فیل اسپنسر به عنوان رئیس ایکس باکس، اظهار داشت که عدم ساخت این پورت، انحصارگرایی نیست. در واقع، او مدعی شد که این سونی است که کیت توسعه PS5 را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد. بدون این کیت، توسعه یک بازی برای پلی‌استیشن تقریبا غیر ممکن است. با این حال، ظاهرا این مشکل حل شده و به زودی و در 22 اکتبر (1 آبان)، شاهد عرضه پورت رسمی این بازی خواهیم بود.

ماینکرافت پلی استیشن 5

انتشار بازی ماینکرافت برای پلی استیشن 5 در پاییز امسال

ورژن PS5 این بازی برای آن دسته از افرادی که نسخه PS4 را قبلا خریده بودند، کاملا رایگان خواهد بود. طبق اعلامیه رسمی، نسخه Native ماینکرافت برای این کنسول، طوری بهینه شده که از قابلیت‌های سخت افزاری آن استفاده کند. این به این معنی است که مناظر بهتر رندر خواهند شد، وضوح تصویر 4K خواهید داشت و نرخ فریم بازی هم 60 خواهد بود.

البته بازی ماینکرافت روی PS5 از مدت‌ها قبل در دسترس بود. به لطف قابلیت backwards compatibility، نسخه PS4 این بازی به سادگی روی کنسول نسل نهمی سونی هم قابل تجربه بود. با این حال، این نسخه از پیشرفت‌های سخت افزاری این کنسول بی بهره بود. حالا اما همانطور که گفته شد، نسخه Native بازی ماینکرافت برای پلی استیشن 5 عرضه شده و بهبودهای متعددی در بحث فنی خواهد داشت.

ظاهرا سونی بالاخره بی اعتمادی خودش به مایکروسافت را کنار گذاشته و کیت توسعه کنسولش را به ردموندی‌ها داده. این اتفاق باعث شده تا شاهد انتشار تعدادی از بازی‌های ایکس باکس، برای پلی‌استیشن باشیم. عناوینی مثل Sea of Thieves، Grounded، Hi-Fi Rush و Pentiment، بازی‌هایی هستند که تا پیش از این در انحصار ایکس باکس بودند. اما از اواخر سال گذشته بود که شاهد انتشار آن‌ها، یکی پس از دیگری، روی کنسول رقیب بودیم. استراتژی جدیدی که به وضوح از قصد مایکروسافت برای تبدیل شدن به بزرگترین ناشر بازی‌های ویدیویی خبر می‌دهد.

منبع: Gamesradar

source

توسط funkhabari.ir