شرکت سونی هفته گذشته به مناسبت سالگرد 30 سالگی پلی استیشن از مدل کلاسیک PS5 رونمایی کرد. این کنسول با طراحی مشابه پلی استیشن 1 طراحی شده تا تولد سی‌سالگی این کنسول را جشن بگیرد. مدل PS5 Pro نیز با طراحی کلاسیک معرفی شد؛ اما قیمت هیچ‌کدام از این کنسول‌ها مشخص نشد. فروشگاه معتبری، قیمت مدل کلاسیک پلی استیشن 5 را فاش کرده است.

بسیاری از طرفداران پلی‌استیشن، انتظار یک قیمت فضایی و باورنکردنی را داشتند. خصوصاً که کنسول PS5 Pro با قیمت 700 دلار معرفی شد و بسیاری را شگفت‌زده کرد. Billbil-kun از افشاگران مشهور و معتبر مدعی است که قیمت مدل کلاسیک PS5 کاملاً منطقی است و نیازی به پرداخت هزینه گزاف نیست. او البته صحبتی از قسمت مدل پرو نکرد و این کنسول باید قیمت سرسام‌آوری داشته باشد.

مدل کلاسیک پلی استیشن 5 طبق ادعای مطرح‌شده، 600 دلار خواهد بود. احتمالاً قیمت اروپایی این محصول حدود 519 یورو باشد. به عبارت دیگر، قیمت این محصول تفاوت قابل‌توجهی با مدل‌های اصلی نخواهد داشت. البته تعداد محدودی از این کنسول‌ها تولید شده است و بدون شک دسترسی و خرید آن کار ساده‌ای نخواهد بود. طرفداران پلی‌استیشن نیز جذب این کنسول شده‌اند و بدون شک همان دقایق آغازین پیش‌خرید، تمامی محصولات فروخته خواهد شد. البته یکی از انتقادات به این کنسول، نبود درایو نوری است. PS5 کلاسیک به PS1 اشاره دارد، اما خبری از دیسک نیست.

کنسول PS5 کلاسیک پلی استیشن 5

باندل ویژه پلی استیشن

دسته کلاسیک DualSense‌ با ظاهر دسته پلی‌استیشن 1 نیز هشتاد دلار قیمت خواهد داشت. سونی به‌تازگی قیمت دسته PS5 را حدود پنج دلار در آمریکا افزایش داده است. مدل جدید نیز با همین قیمت عرضه خواهد شد. بسیاری انتظار قیمت بالاتری داشتند. خصوصاً که این باندل با رنگ خاکستری عرضه می‌شود، طراحی دسته آن تفاوت دارد. یک سری کابل اضافه و استیکر و استند عمودی نیز همراه خود دارد. این باعث شده تا خرید PS5 کلاسیک با قیمت 500 دلار از نظر بسیاری به‌صرفه باشد.

در حال حاضر قیمت باندل PS5 Pro مشخص نیست. آن باندل همراه دسته بازی ویژه با نام DualSense Edge عرضه می‌شود که قیمت مدل عادی آن حدود 200 دلار است. به نظر می‌رسد که قیمت باندل پرو از هزار دلار بیشتر شود. در نهایت باید گفت که Billbil-kun، منبع قابل‌اعتمادی است، اما احتمال تغییر قیمت و اشتباه بودن ادعا وجود دارد و در نتیجه منتظر اطلاعات بیشتر بمانید. نظر شما چیست؟ آیا مدل کلاسیک پلی استیشن 5 را تهیه خواهید کرد؟

منبع: TheGamer

source

توسط funkhabari.ir