عنوان اکشن ماجراجویی سونی و استودیوی سانتا مونیکا، God of War Ragnarok، هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی در دسترس است و اگر کنجکاوید که این عنوان روی PC در مقایسه با PS5 از لحاظ فنی چه عملکردی از خود ارائه می‌دهد، ادامه مطلب را بخوانید.

 از نظر تنظیمات گرافیکی، نسخه PC بازی God of War Ragnarok پیشرفت خاصی به جز مواردی مانند بهتر شدن Anisotropic Filtering نسبت به نسخه اصلی نداشته است. همچنین، نسخه PC با قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای فوق‌عریض، بازسازی تصویر از طریق DLSS، XeSS، FSR و Frame Generation ارائه می‌شود.

 از نظر کیفیت تصویر، نسخه کنسولی God of War Ragnarok با وضوح ۴K Native در حالت Quality و حدود ۱۸۰۰p در حالت Performance اجرا می‌شود. در همین حال، نسخه رایانه شخصی در کنار قابلیت اجرا با کیفیت ۴K بومی روی سخت‌افزار‌های توانمند، امکان استفاده از فناوری‌هایی مانند DLSS، XeSS و FSR را نیز خواهد داشت.

در بخش عملکرد فنی، کنسول PS5 این بازی را با نرخ فریم ۳۰ فریم در ثانیه و روی حالت کیفیت با ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌کند. در نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی که از VRR پشتیبانی می‌کنند، نرخ فریم می‌تواند در حالت Quality از ۴۰ فریم در ثانیه و در حالت عملکرد از ۶۰ فریم بر ثانیه نیز بالاتر برود. نسخه PC، در کنار پشتیبانی از نرخ فریم بالاتر، استفاده از DLSS، XeSS و FSR می‌تواند تأثیر بسیاری در گرفتن فریم بیشتر داشته باشد.

ویدیو: مقایسه عملکرد گرافیکی God of War Ragnarok در PS5 و PC - گیمفا

 در مجموع، نسخه PC بازی God of War Ragnarok پیشرفت‌های گرافیکی زیادی را نسبت به نسخه PS5 ارائه نمی‌کند، اگرچه می‌توان استفاده از فناوری‌های بازسازی تصویر، امکان دسترسی به نرخ فریم بالاتر از ۶۰ و در نهایت پشتیانی از نمایشگرهای فوق‌عریض را جزو نکات مثبت آن حساب کرد.

 به‌عنوان نکته جانبی، شایان‌ذکر است که نسخه PC بازی God of War Ragnarok، علی‌رغم اینکه یک بازی تک‌نفره و روایت محور است و هیچ بخش آنلاینی ندارد، به یک حساب PSN برای قابل بازی بودن نیاز دارد. اگر قصد خرید این عنوان بر روی رایانه‌های شخصی خود را دارید، می‌توانید سیستم موردنیاز و دیگر نکاتی که باید قبل از خرید آن بدانید را از اینجا مطالعه کنید.

source

توسط funkhabari.ir