iOS جدید اپل ویژگی های جدید زیادی را ارائه کرده است اما برجسته ترین قابلیت آن، ضبط مکالمه 🔴 در حین تماس است.

شما می توانید فایل صدا را به صورت متن نیز دریافت کنید. در این مطلب از انزل وب، آموزش ضبط تماس در آیفون بدون برنامه و دو طرفه را ارائه می کنیم.

آموزش تصویری ضبط مکالمه در آیفون بدون برنامه

How to Record a Call on iPhone Without an App

به طور خلاصه برای ضبط تماس در آیفون، مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک تماس تلفنی برقرار کنید و بر روی آیکن ضبط صدا در بالای صفحه تب بزنید.
  • به دو طرف مکالمه اعلام می شود که مکالمه در حال ضبط شدن است.
  • پس از پایان تماس، فایل ضبط صدا در برنامه Notes ذخیره می شود.

در ادامه جزئیات بیشتری را ارائه می کنیم.

۱- آموزش ضبط تماس رایگان برای آیفون

توجه داشته باشید که ویژگی ضبط مکالمه در ایفون بدون برنامه، در حال حاضر فقط در iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max (و مدل‌ های بعدی) موجود است. اگر از یکی از این دستگاه ها استفاده می کنید، می توانید جهت ضبط مکالمه دوطرفه ایفون رایگان، مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا سیستم عامل آی او اس آیفون آپدیت کنید.

سپس در حین مکالمه با آیفون iOS 18 در بالای صفحه سمت چپ، آیکن ضبط صدا را مشاهده خواهید کرد. روی آن تب بزنید.

ضبط مکالمه در ایفون بدون برنامه

زمانی که روی آن تب بزنید، شما و گیرنده، هر دو این پیام را خواهید شنید که this call will be recorded. به این ترتیب هر دو طرف متوجه ضبط تماس در ایفون خواهند شد. حتی اگر آیفون طرف مقابل iOS 18.1 نباشد و از قابلیت ضبط تماس پشتیبانی نکند، باز هم این پیام را می شنود.

ضبط مکالمه در ایفون بدون برنامه

اگر می خواهید ضبط تماس را متوقف کنید، روی دکمه Stop (مربع قرمز رنگ) تب بزنید. در غیر این صورت با قطع کردن تماس، ضبط تماس تصویری با صدا در آیفون به‌ طور خودکار قطع و ذخیره می‌ شود.

ضبط مکالمه در ایفون بدون برنامه

دیدن تماس های ضبط شده

پس از قطع تماس، فایل ضبط آیفون برای تماس در ای او اس جدید، به صورت خودکار در برنامه Notes گوشی ذخیره می شود.

ضبط تماس در گوشی ایفون

پس از ورود به این برنامه، می توانید فایل ضبط تماس در ایفون رایگان را مشاهده کنید. برای شنیدن آن، روی Play تب بزنید.

ضبط تماس در گوشی ایفون

شما می توانید مکالمه را به صورت متن نیز مشاهده کنید که این کار به وسیله هوش مصنوعی انجام می شود. اگر آیفون شما Apple Intelligence را فعال کرده باشد و مکالمه به یکی از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، چینی، پرتغالی و کانتونی باشد، آیفون، تماس ضبط شده را به متن تبدیل می کند. برای این کار، بر روی نام فایل تب بزنید.

ضبط تماس در گوشی ایفون

پس از این کار می توانید ببینید که چه کسی در حال صحبت کردن است. اگر روی یک جمله تب بزنید، به محلی که جمله در تماس ضبط شده است، می پرد. شما می‌ توانید پس از ضبط مکالمه در ایفون در ایران، آن را تغییر نام و انتقال دهید یا آن ها را حذف کنید.

ضبط تماس در گوشی ایفون

۲- ضبط تماس صوتی در ایفون iOS 18 نمایش داده نمی شود؟

اگر گزینه ضبط تماس در گوشی ایفون در طول تماس‌ های زنده ظاهر نشد، احتمالا یک آیفون ناسازگار دارید. زیرا ضبط تماس خودکار ایفون، یک ویژگی هوشمند اپل است که برای دستگاه‌ های واجد شرایط در دسترس خواهد بود. در این صورت می توانید از برنامه های ثالت ضبط مکالمه ایفون استفاده کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که طبق بیانات اپل، ضبط تماس گوشی ایفون و تبدیل به متن، اواخر امسال در دسترس خواهد بود. بنابراین، می‌ توانید منتظر آپدیت iOS 18.1 باشید که قرار است ضبط مکالمه در ایفون ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ را فراهم کند.

۳- نکاتی که در زمینه ضبط تماس در آیفون باید بدانید

  • قبل از استفاده از قابلیت ضبط تماس در آیفون، مطمئن شوید که از قوانین و مقررات محل زندگی خود پیروی می کنید. زیرا در برخی مناطق، ممکن است ضبط تماس ها بدون رضایت همه طرفین در تماس غیرقانونی باشد.
  • باید به حریم شخصی فردی که با او تماس می گیرید احترام بگذارید. بهتر است قبل از اینکه ضبط مکالمه را شروع کنید، از طرف مقابل برای اینکار اجازه بگیرید.
  • فایل تماس، ممکن است فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال کند. بنابراین فضای ذخیره سازی خود را به طور مرتب بررسی و مدیریت کنید تا از پر شدن حافظه دستگاه جلوگیری کنید.
  • ویژگی ضبط تماس در آیفون ممکن است مصرف باتری را افزایش دهد. بنابراین مطمئن شوید که دستگاه شما برای انجام ضبط، شارژ کافی دارد.

سوالات متداول

ضبط تماس ایفون کجاست؟

گزینه ضبط تماس، هنگام برقراری تماس تلفنی روی صفحه ظاهر می‌ شود.

آیا میشود از پخش صدا اخطار ضبط تماس برای فرد مقابل جلوگیری کرد؟

خیر به دلایل قانونی امکان جلوگیری از پخش صدای اخطار ضبط مکالمه برای فرد مقابل وجود ندارد.

ضبط تماس غیرقانونی است؟

این مساله بستگی به کشور مبدا شما دارد اما به ور کلی خیر ضبط صدا در حین مکالمه غیرقانونی نیست.

برنامه جایگزین ضبط تماس آیفون چیست؟

جمع بندی

شما می توانید در ایفون خود و بدون اینکه از برنامه های ثالث استفاده کنید، تماس تلفنی خود را ضبط کنید. برای اینکار در حین مکالمه بر روی آیکن ضبط صدا تب بزنید. سپس می توانید به صورت دستی، عملیات ضبط را متوقف کنید یا اینکه تا پایان تماس صبر کنید تا فایل صدا به صورت خودکار قطع و ذخیره شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب، آموزش ضبط تماس در آیفون بدون برنامه و دو طرفه که یک قابلیت جدید می باشد را ارائه کردیم. با این ویژگی می توانید مکالمه خود را ضبط نمایید و متن آن را نیز توسط هوش مصنوعی دریافت کنید. اگر شما نکته دیگری در زمینه ضبط مکالمه در ایفون در ایران می دانید، آن را با ما و دیگران در بخش نظرات این پست در میان بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir