بهترین گوشی میان رده کدام است؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ قیمت آن چقدر است؟ و اصلا گوشی‌های میان رده چه گوشی‌هایی هستند؟ در این مقاله از پلازا قرار است با هم پاسخ تمامی این سوالات را پیدا کنیم.

خرید یک گوشی که این روز‌ها، در عین به روز بودن و داشتن ویژگی‌هایی که بتواند نیاز‌های ما را رفع کند، پدر حساب بانکی ما را در نیاورد یکی از معضلاتی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اینجاست که باید گفت اگر به دنبال محصول با دوام و خوبی می‌گردید، یک گوشی میان رده می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. در این مقاله می‌خواهیم به هم به سراغ بررسی بهترین گوشی میان رده در سال ۲۰۲۴ برویم و ببینیم در حال حاضر می‌توانیم چه گزینه‌هایی را می‌توانیم مدنظر داشته باشیم.

فهرست مطالب

گوشی‌های میان رده و ویژگی‌های آنها

وقتی صحبت از گوشی‌های میان رده در میان باشد، خیلی از افراد آن را با گوشی‌های ارزان و اقتصادی اشتباه می‌گیرند. بعضی هم ممکن است فکر کنند این گوشی‌ها ارزش خرید ندارد و تنها هزینه‌ای بالا را برای امکاناتی که حتی بهترین نیستند، می‌پردازند. در واقع باید گفت اینطور نیست؛ رنج گوشی‌های میان رده یا همان Mid-Range، شامل تمامی گوشی‌هایی است که می‌توانند ویژگی‌های خوبی از گوشی‌های پرچمدار را داشته باشند، اما تولید کننده‌ها معیار قیمت را نیز در محاسبات خود در نظر گرفته و سعی در ارائه بهترین ویزگی‌ها با کمترین قیمت تمام شده دارند.

در صورتی که از معیار قیمت به طور کامل چشم پوشی شود، ما با یک گوشی پرچمدار طرف خواهیم بود که از نظر تکنولوژی در بالاترین سطح قرار دارد. همینطور در صورتی که معیار قیمت اولویت اصلی باشد، گوشی‌ها اقتصادی خواهند شد که ممکن است از بعضی جهات ناامید کننده باشد. گوشی میان‌رده گوشی است که دقیقا در میانه این موارد جای می‌گیرد.

گوشی‌های میان رده و ویژگی‌های آنها

اگر بخواهیم ویژگی‌هایی که یک گوشی مدعی بهترین گوشی میان رده بودن ارائه می‌کند را بررسی کنیم، می‌توانیم این فهرست را برای این منظور ارائه دهیم:

  • عملکرد پردازشی قدرتمند؛
  • صفحه نمایش با کیفیت؛
  • دوربین‌های متعدد؛
  • باتری با ظرفیت مناسب؛
  • حافظه داخلی قابل ارتقاء؛
  • سیستم عامل به‌روز؛
  • طراحی ظاهری جذاب؛
  • قابلیت ارتباطات پیشرفته؛
  • سنسورها و ویژگی‌های امنیتی؛
  • قابلیت شارژ سریع.

بهترین گوشی میان رده بازار در سال ۲۰۲۴

در این بخش قصد داریم با هم بهترین گوشی‌های میان رده ای که در سال ۲۰۲۴ می‌توانید در بازار پیدا کنید را بررسی کنیم. البته باید در نظر داشت که این به این معنی نیست که این گوشی‌ها همه در سال ۲۰۲۴ تولید و عرضه شده اند. خیلی از مدل‌های یکه در این لیست می‌بینید مربوط به ۲۰۲۳ و حتی ۲۰۲۲ هستند. دلیل حضور آنها این است که هنوز گوشی‌هایی با کیفیت بهتر از آنها ارائه نشده و می‌توان گفت با توجه به افت قیمتی که داشته‌اند، از موارد قابل قبول بوده و هنوز می‌توان روی آنها حساب کرد.

۱. شیائومی پوکو X6 پرو

گوشی میان رده 2024

Xiaomi Poco X6 Pro
تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS
دوربین‌ها ۲ + ۸ + ۶۴ مگاپیکسل
رم و حافظه ۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر باکیفیت، سرعت شارژ بالا، تراشه قدرتمند، دوربین اصلی بسیار خوب

نقاط ضعف: کاملا ضدآب نیست

در صدر فهرست بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۴، گوشی پوکو X6 پرو قرار گرفته است. محصولی که از روزهای اول حضور در بازار، توانست با مشخصات قابل توجه و قیمت مناسب خود، توجه کاربران زیادی را جلب کرده و به یکی از پرفروش‌ترین موبایل‌ها تبدیل شود. پوکو X6 پرو از یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی اولد برخوردار است که رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۷۱۲ پیکسل را همراه با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز در اختیار شما قرار می‌دهد. این پنل همچنین از دالبی ویژن و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و یکی از بهترین پنل‌هایی است که می‌توانید در بین موبایل‌های میان‌رده پیدا کنید.

از سمت دیگر، پوکو برای این محصول خود از تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا استفاده کرده که یک تراشه 4 نانومتری قدرتمند است و می‌تواند تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را به بهترین شکل برای شما اجرا کند. در حقیقت، در این بازه قیمتی، پوکو X6 پرو بهترین و سریع‌ترین تراشه را در میان رقبا دارد و همین موضوع، یکی از نقاط قوت کلیدی آن به حساب می‌آید. گذشته از تراشه، پوکو برای دوربین اصلی از یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 استفاده کرده که از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. این دوربین چه در نور روز و چه در شب، تصاویر با کیفیت بسیار بالایی در اختیار شما قرار می‌دهد. بلندگوهای استریو، شارژدهی مناسب و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات نیز از دیگر نقاط قوت پوکو X6 پرو هستند.

همچنین بخوانید :

۲. سامسونگ گلکسی A55

گوشی های میان رده 2024

Samsung Galaxy A55
تراشه اگزینوس ۱۴۸۰
نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1
دوربین‌ها ۵ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل
رم و حافظه ۶/۸/۱۲ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۱۸ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت بالا، شارژدهی طولانی، عملکرد خوب دوربین‌ها، تراشه نسبتا قدرتمند، بلندگوهای استریو

نقاط ضعف: حاشیه‌های ضخیم نمایشگر

سامسونگ با معرفی گلکسی A55 توانست میان‌رده پرچم‌دار خود را در چند بخش کلیدی ارتقا دهد. اول از همه کیفیت ساخت است که حالا قابل مقایسه با گوشی‌هایی با قیمت به مراتب بیشتر است؛ بدنه محصول از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است و می‌تواند حس کار با یک موبایل نزدیک به پرچم‌داران را به شما بدهد. در سمت دیگر، نمایشگر گلکسی A55 نیز کیفیت بسیار بالایی دارد و از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که سبب می‌شود محتوا با کنتراست بالا و رنگ‌های شاداب به تصویر کشیده شوند. در سایر بخش‌ها این گوشی تغییر زیادی نسبت به مدل قبلی خود نداشته است؛ گلکسی A55 مانند قبل، در زمینه دوربین و شارژدهی عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند یک رقیب مهم برای تمامی رقبا به حساب بیاید. سامسونگ همچنین تراشه این محصول را نیز ارتقا داده و آن را با اگزینوس ۱۴۸۰ همراه کرده است که قدرت پردازشی بالاتری نسبت به اگزینوس ۱۳۸۰ در اختیار شما قرار می‌دهد.

۳. شیائومی پوکو X6

بهترین گوشی میان رده ۲۰۲۴

Xiaomi Poco X6
تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14
دوربین‌ها ۲ + ۸ + ۶۴ مگاپیکسل
رم و حافظه ۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان

نقاط قوت: بهره‌مندی از گواهی IP54، نمایشگر امولد با روشنایی بالا، سرعت شارژ سریع، بلندگوهای دالبی اتموس، تراشه قدرتمند

نقاط ضعف: شارژدهی معمولی، دوربین سلفی ضعیف

Poco X6 یکی از گوشی‌های هوشمند برند محبوب پوکو است که به عنوان یک دستگاه میان‌رده با قابلیت‌های برجسته وارد بازار شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که تجربه‌ای روان را از کار با دستگاه در اختیار شما قرار خواهد داد. وضوح تصویر +FHD در کنار پشتیبانی از +HDR10 باعث می‌شود که پوکو X6 در تماشای ویدیوها و اجرای بازی‌ها عملکردی بسیار خوب داشته باشد. همچنین طراحی شیک و مدرن آن با حاشیه‌های باریک و پوشش شیشه‌ای جلو و عقب، جذابیت ظاهری این دستگاه را در مقایسه با رقبا، افزایش داده است.

پوکو برای این محصول خود از تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ استفاده کرده است که یک تراشه نسبتا جدید و قدرتمند از کوالکام است و می‌تواند تمامی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را به شکل روان برایتان اجرا کند. این تراشه در کنار حداقل ۸ گیگابایت رم، عملکرد بسیار خوبی دارد و سبب شده پوکو X6 به یکی از بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۴ از نظر عملکرد تبدیل شود.

۴. سامسونگ گلکسی A34

بهترین گوشی میان رده سامسونگ: Galaxy A34

Samsung Galaxy A34
تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1
دوربین‌ها ۵ + ۸ + ۴۸ مگاپیکسل
رم و حافظه ۴/۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۱۳ میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی بدنه جذاب، پشتیبانی از ویژگی ضد آب و غبار IP67، صفحه نمایش سوپر امولد 120 هرتزی، طول عمر باتری فوق العاده، اسپیکر‌های استریو با کیفیت عالی، دوربین با کیفیت خوب و حرفه ای

نقاط ضعف: عرضه بدون شارژر، عدم پشتیبانی از رفرش‌ریت داینامیک، پایدارسازی ویدیو تنها با کیفیت 1080p انجام می‌شود

در صورتی که به دنبال یک گوشی میان رده خوب و ارزان قیمت از برندی معتبر که خود را ثابت کرده است می‌گردید، گلکسی آ۳۴ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این دستگاه به همراه گوشی A54 در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شدند. هر چند امکانات گلکسی A54 بیشتر از A34 است، اما قیمت دو برابری آن باعث شده است که چندان میان رده به حساب نیاید. در گوشی گلکسی A34 شما می‌توانید امکانات قدرتمندی را مانند تراشه خوب، رم و فضای ذخیره سازی بالا و همینطور کیفیت خوب و نزدیک به پرمیوم ساخت را مشاهده نمایید.

۵. سامسونگ گلکسی A25

گوشی های میان رده 2024

Samsung Galaxy A25
تراشه اگزینوس ۱۲۸۰
نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1
دوربین‌ها ۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل
رم و حافظه ۴/۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتز، بلندگوهای استریو باکیفیت، عملکرد خوب

نقاط ضعف: عملکرد ضعیف دوربین در نور کم، فاقد گواهی IP است

گزینه بعدی که می‌توانید مدنظر داشته باشید، گلکسی A25 است که با چند تغییر مهم نسبت به مدل قبلی وارد بازار شده است. اول از همه این مدل از 5G پشتیبانی می‌کند که ارزش خرید آن را بالاتر می‌برد. تغییر بعدی، افزایش رفرش‌ریت از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز است که سبب شده گوشی عملکرد روان‌تر و سریع‌تری داشته باشد. همچنین، تراشه نیز ارتقا یافته و با وجود اینکه اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت پردازشی بیشتری نسبت به هلیو G99 ندارد، اما تراشه جدیدتری است و به همین دلیل، علاوه بر 5G از ضبط ویدیو 4K نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ همچنین از بلندگوهای استریو باکیفیتی در این محصول استفاده کرده است که عملکرد به مراتب بهتری از بلندگوی مونو مدل قبلی دارند. در مجموع، می‌توان گفت گلکسی A25 یکی از میان‌رده‌های باارزش موجود در بازار است که نسبت به قیمت، می‌تواند امکانات و مشخصات قابل توجهی در اختیار شما قرار دهد.

همچنین بخوانید :

۶. شیائومی پوکو M6 پرو 4G

گوشی میان رده 2024

Xiaomi Poco M6 Pro
تراشه هلیو G99 اولترا
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14
دوربین‌ها ۲ + ۸ + ۶۴ مگاپیکسل
رم و حافظه ۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۹ میلیون تومان

نقاط قوت: سرعت شارژ بالا، کیفیت ساخت خوب، نمایشگر اولد با روشنایی زیاد، شارژدهی طولانی، عملکرد خوب دوربین در روز

نقاط ضعف: با اندروید ۱۳ عرضه شده است، عملکرد ضعیف دوربین در نور کم، ضبط ویدیو از 1080p فراتر نمی‌رود

گزینه بعدی که در فهرست بهترین گوشی میان رده ۲۰۲۴ قرار دارد، پوکو M6 پرو 4G است که یکی از موبایل‌های اقتصادی ارزشمند در بازار به حساب می‌آید. این محصول با تراشه هلیو G99 عرضه شده است که با وجود اینکه قدرت پردازشی قابل قبولی دارد، اما کمی قدیمی است و از قابلیت‌های جدید مانند اتصال 5G یا ضبط ویدیو با رزولوشن بالاتر از FHD پشتیبانی نمی‌کند. از سمت دیگر، پوکو M6 پرو از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در نور کافی می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار خوبی در اختیار شما قرار دهد. همچنین باید به نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات، بهره‌مندی از جک هدفون و سنسور مادون قرمز نیز به عنوان نقاط قوت این دستگاه اشاره داشته باشیم که آن را به یک انتخاب ایده‌آل در این بازه قیمتی تبدیل کرده‌اند.

۷. گوشی Xiaomi Poco M5s

گوشی Xiaomi Poco M5s

Xiaomi Poco M5s
تراشه هلیو G95
نمایشگر ۶.۴۳ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰
سیستم‌عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری MIUI 13
دوربین‌ها ۲ + ۲ + ۸ + ۶۴
رم و حافظه ۴/۶/۸ گیگابایت رم | ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۶ میلیون تومان

نقاط قوت: قیمت مقرون به صرفه به نسبت امکانات، صفحه نمایش اولد، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و شارژر ۳۳ واتی، پشتیبانی از NFC، حسگر اثر انگشت، خروجی جک صدا، پشتیبانی از MicroSD، اسپیکر‌های استریو

نقاط ضعف: بازدهی در گیمینگ کمی پایین است، عدم پشتیبانی از 5G، ارائه روی اندروید ۱۲ به جای ۱۳

همانطور که قبلا هم گفتیم نمی‌توان از گوشی‌های میان رده صحبت کرد و تنها یک بار به سراغ شیائومی رفت. پوکو‌ها از بهترین گوشی‌هایی هستند که هم از نظر میان رده‌ها و هم گوشی‌های اقتصادی بازار ایران را در دست خود دارند و هر باز محصولی را ارائه داده اند که همه کاربران به سمت استفاده از آن بروند. اینبار قرار است پوکو M5s در این لیست نقش بهترین گوشی میان رده را برای ما بازی کند و نماینده این زیر برند معروف باشد.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

۱. چگونه بهترین گوشی میان‌رده را انتخاب کنیم؟

در انتخاب بهترین گوشی میان‌رده باید به عواملی مانند قدرت پردازنده، کیفیت صفحه‌نمایش، دوربین، ظرفیت باتری و میزان حافظه داخلی و رم توجه کنید. همچنین، نیازها و بودجه خود را مشخص کرده و بررسی کنید که کدام مدل با توجه به این فاکتورها بهترین گزینه برای شما است.

۲. آیا گوشی‌های میان‌رده به روزرسانی نرم‌افزاری منظم دریافت می‌کنند؟

بیشتر گوشی‌های میان‌رده از برندهای معتبر، به ویژه سامسونگ، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظمی دریافت می‌کنند. با این حال، مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری ممکن است نسبت به گوشی‌های پرچمدار کمتر باشد.

۳. بهترین گوشی‌های میان‌رده در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

برخی از بهترین گوشی‌های میان‌رده در سال ۲۰۲۴ شیائومی Poco X6 Pro و سامسونگ گلکسی A55 هستند که می‌توانند انتخاب مناسبی برای اکثر کاربران باشند.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی بهترین گوشی میان رده پرداختیم و دیدیم که چه گوشی‌هایی را می‌توان در این رده بندی جای داد و هر یک چه ویژگی‌هایی را در اختیار ما می‌گذارند. در کل می‌توان گفت برند‌هایی که از محبوبیت و بازاری ضعیفتر برخوردارند، در میان رده‌های خود بهتر عمل می‌کنند و تعداد فیچر‌های آنها به نسبت برند‌های معروف بیشتر است. در صورتی که گوشی خوبی را برای قرار گرفتن در فهرست بهترین گوشی میان رده می‌شناسید، خوشحال می‌شویم آن را به ما و سایر کاربران معرفی کنید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir