از بین بردن موهای زائد پشت لب: از نظر پزشکی، رشد غیر طبیعی موهای صورت در بانوان به نام هیرسوتیسم نامیده می شود.مشاهدات نشان می دهد افرادی که موها و رنگدانه های تیره دارند، معمولا نسبت به افرادی که موها یا رنگدانه های بلوند دارند، پرمو تر هستند.

افراد به طور معمول در همه ی قسمت های بدن مو دارند، به جز ناخن ها و تخم چشم ها.موهای ناخواسته صورت می تواند باعث حس نگرانی و خجالت آور درباره زیبایی زنان شود، به ویژه آنهایی که سن بالاتری دارند و میزان استروژن آنها به دلیل یائسگی تغییر می کند.

مسائلی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، سایر شرایط هورمونی، استفاده از داروهای خاص یا اختلالات غدد آدرنال باعث رشد موهای ناخواسته در صورت می شود و در موارد نادر، این مشکل ممکن است به دلیل تومور یا سرطان غده آدرنال یا تخمدان باشد.

۱. موم یا وکس شکر

مواد لازم:
دو قاشق چایخوری شکر قهوه ای یا سفید
یک قاشق چایخوری عسل
مقداری آب
طرز تهیه:
تمام مواد را با هم ترکیب کنید و سپس آن را در حرارت مایکروویو یا روی اجاق گاز حدود نیم ساعت بگذارید، تا زمانی که به جوش آید و به رنگ قهوه ای درآید. اجازه دهید تا خنک شود و سپس با یک کاردک روی منطقه مورد نظر خود اعمال کنید و سپس با انگشتان دست مواد را در جهت رشد مو به آرامی بکشید و در نهایت در جهت مخالف رشد مو بکنید و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

۲. آرد نخودچی

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی
یک قاشق غذاخوری کرم شیر
یک و نیم قاشق چایخوری شیر
سه چهارم قاشق چایخوری زردچوبه
طرز تهیه:
تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد این موم ضخیم را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه تا زمانی که خشک شود، آن را از روی صورت به وسیله یک پارچه نرم و آب گرم پاک کنید. این کار را حداقل 3 یا 4 بار در هفته حدود یک ماه تکرار کنید.

همچنین می توانید، یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی، یک و نیم قاشق چایخوری ماست و یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه را با یکدیگر ترکیب کنید، می توانید از نصف قاشق چایخوری گلاب نیز استفاده کنید و سپس آن را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

از بین بردن موهای زائد پشت لب، یا می توانید: 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، یک چهارم قاشق چایخوری پودر زردچوبه و مقداری شیر (حدود یک دوم قاشق چای خوری) را با هم ترکیب کنید و یک موم نرم به دست آورید و از آن نیز برای این کار استفاده کنید.

 از بین بردن موهای زائد پشت لب

۳. آرد نخود سبز و گلاب

مواد لازم:
یک و نیم قاشق غذاخوری گلاب
2 قاشق غذاخوری آرد نخود سبز
یک قاشق غذاخوری آبلیمو
طرز تهیه:
تمام موارد بالا را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 تا 25 دقیقه بشویید. این کار را 3 تا 4 بار در هفته تکرار کنید.

۴. ترکیب شکر و آبلیمو

مواد لازم:
یک فنجان آب
دو فنجان شکر
یک چهارم فنجان آب لیمو
و یک عدد قابلمه
طرز تهیه:
تمام مواد را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید و تا زمانی که حباب تولید کند. سپس بگذارید تا به یک درجه متوسط برسد و بر روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 25 دقیقه که رنگ آن تیره شد، در جهت مخالف رشد مو از روی پوستتان بکنید. بعد از آن می توانید از مقداری پودر بچه برای پوست تان استفاده کنید و بعد با آب ولرم صورتتان را بشویید.

 از بین بردن موهای زائد پشت لب

۵. چای نعناع تند

مواد لازم:
یک قاشق چای خوری نعنای تند خشک شده یا برگ های تازه آن
یک فنجان آب
طرز تهیه:
از بین بردن موهای زائد پشت لب، نعناع های خشک شده یا برگ های تازه را درون آب بریزید، اجازه دهید تا جوش بیاید و سپس حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید. برگ ها را از آن خارج کنید و چای آن را بنوشید و لذت ببرید. می توانید از این چای دو بار در روز بنوشید.

۶. لیمو و عسل

مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه
دو قاشق غذا خوری عسل
طرز تهیه:
عسل و آبلیمو را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه به آرامی و با آب ولرم بشویید. این کار را حداقل دو بار در هفته به مدت چندین ماه ادامه دهید.

 

برایتان جالب خواهد بود

۱۰ تفاوت شلوار جین اورجینال با شلوار لی فیک که نمی دانستید!

بهترین مدل های حلقه ازدواج و نامزدی جدید و شیک 1403+عکس

اثر دستمال مرطوب در پاک کردن آرایش روی پوست که نمی دانستید!

10 نکته و ترفند آرایشی که برای داشتن یک آرایش شیک به آن نیاز دارید+آموزش گام به گام

مدل های شیک و باکلاس گردن آویز طلا +عکس

چطور یک خانم خوش تیپ و با وقار باشیم + رازهای مهم

source

توسط funkhabari.ir