در شهر تاریخی یزد، بنایی اصیل با معماری سنتی و فضایی دلنشین، چشم‌نوازی می‌کند. هتل داد با بیش از ۹۰ سال قدمت، ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و هنر یزدی را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. این کاروانسرای قدیمی با بازسازی هنرمندانه به محیطی آرام و مجلل تبدیل شده و تجربه‌ای متفاوت از سفر به یزد را برای مسافرها فراهم می‌کند. بادگیرهای بلند، حیاط مرکزی زیبا و مناظری خیره‌کننده از شهر کویری یزد، همگی در این مجموعه هستند تا اقامتی به‌یادماندنی را برای شما رقم بزنند.

تاریخچه هتل داد یزد

اصالت اقامتگاه داد به سال ۱۳۰۷ برمی‌گردد. خالق آن، حاج عبدالخالق داد، از تاجرهای برجسته یزد، این اقامتگاه را با هدف ایجاد مکانی امن و راحت برای استراحت مسافرها و بازرگان‌ها احداث کرد. طراحی اصیل این ساختمان با الهام از معماری تاریخی یزد شامل بادگیرهای بلند و قوس‌های زیبا، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن است که به‌عنوان بازتاب‌دهنده فرهنگ و هنر معماری کویری در این منطقه شناخته می‌شود.

این بنا پس‌از گذشتن از نسل‌های مختلف خانواده داد، مرمت و بازسازی اساسی شد و در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان یک اقامتگاه ۴ ستاره با تمام امکانات مدرن، خود را برای پذیرایی از مهمان‌های داخلی و خارجی آماده کرد. فرآیند بازسازی طوری انجام شد که هم اصالت تاریخی ساختمان حفظ شود و هم بتوان با آن به نیازهای مسافران پاسخ داد.

هتل داد امروز نه‌تنها مکانی برای اقامت است، بلکه نمادی از تاریخ و میراث یزد نیز محسوب می‌شود، چراکه با ارائه خدمات مدرن در یک بنای تاریخی، ترکیبی از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد و جز بهترین هتل های یزد به شمار میاید..

تعداد اتاق‌ها و طبقات اقامتگاه داد

اتاق های هتل داد یزد

اقامتگاه داد یزد ۳ طبقه و ۸۸ اتاق دارد. این اتاق‌ها شامل انواع یک ‌تخته، ۲ تخته، ۳ تخته، ۴ تخته و سوئیت‌های مجلل است. هریک از اتاق‌های این بنا با دکوراسیون سنتی و امکانات مدرن تجهیز شده تا تجربه‌ای دلپذیر و راحت برای مسافران فراهم کنند. همچنین قابل ذکر است که برخی از اتاق‌ها امکان تماشای مناظری زیبا از حیاط مرکزی و معماری سنتی را در اختیار مسافرها قرار می‌دهند.

هتل داد یزد؛ اقامتگاهی رویایی و دوست‌دار طبیعت

اقامتگاه داد یزد به‌عنوان یکی از مکان‌های دوست‌دار طبیعت شناخته می‌شود، چراکه در طراحی و مدیریت خود به اصول پایداری و حفظ محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد. این هتل با استفاده از انرژی خورشیدی، هر سال نزدیک به ۴۰۰۰۰ کیلو وات ساعت برق تولید می‌کند که این یعنی می‌تواند ایجاد ۲۵ تن گاز دی اکسید کربن در هر سال را کم کند.

باید افزود که ساختمان این اقامتگاه به‌دلیل استفاده از مصالح طبیعی مانند خشت و آجر، علاوه‌بر حفظ زیبایی‌های فرهنگی، در مصرف انرژی کارآمدتر نیز کمک می‌کند.

گفته می‌شود که این اقامتگاه سعی بر مصرف بهینه آب نیز دارد. مدیریت این مجموعه به‌دلیل اینکه یزد یکی از مناطق کم‌آب ایران محسوب می‌شود، سعی در استفاده از سیستم‌های صرفه‌جویی در مصرف آب دارد.

علاقه شدید توریست‌ها به اقامتگاه داد یزد

هتل داد یزد یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در میان توریست‌های داخلی و خارجی شناخته می‌شود، در حقیقت مهمان‌ها آن را به‌علت ویژگی‌های خاصش دوست دارند. این اقامتگاه می‌تواند به تمام خواسته‌های یک توریست ازجمله مواردی که در فهرست پایین نوشته‌ایم، پاسخ دهد:

  • معماری سنتی و تاریخی
  • موقعیت جغرافیایی عالی
  • داشتن امکانات زندگی مدرن
  • دوست‌دار محیط زیست

بررسی امکانات اقامتگاه داد یزد

ورودی هتل داد یزد

مهم‌ترین موردی که باید هنگام رزرو هتل از وب سایت اسنپ تریپ در نظر گرفته شود، در ارتباط با بررسی امکانات آن اقامتگاه است. داد جایی است که می‌تواند با استفاده از مزیت‌های نوشته‌شده در پایین از شما به‌عنوان مهمان خود پذیرایی کند:

  • اتاق‌ها و سوئیت‌ها: این اقامتگاه دارای اتاق‌های مجهز به تخت، کمد، کولر و سایر امکاناتی است که برای اقامت به آن‌ها نیاز دارید.
  • رستوران: با رزرو اقامت در داد، می‌توانید طعمی غنی از تاریخ را مزه کنید. این اقامتگاه در رستوران خود بستر چشیدن غذاهای سنتی یزد و اصیل ایرانی را فراهم کرده است. قابل ذکر است که در داد، می‌توانید بین ۲ رستوران بام و آینه‌ای، یکی را انتخاب کرده و طبق خواسته‌تان در آن‌ها غذا میل کنید.
  • کافی‌شاپ: کافه گالری نیلوفر در حیاط مرکزی اقامتگاه داد واقع شده و مهمان‌ها می‌توانند در بین روز و ساعت‌های استراحت، با هدف گذراندن اوقاتی خوش به آن مراجعه کنند.
  • سالن مراسم: کسانی که ساکن یزد هستند، می‌توانند کنفرانس‌ها، جشن‌ها و سمینارهای خود را در سالن جذاب و اصیل هتل داد برگزار کنند.
  • مجموعه آبی: استخر، جکوزی، سونا و حوضچه آب سرد ازجمله امکاناتی هستند که به‌عنوان مجموعه آبی اقامتگاه داد شناخته می‌شوند. حضور در این فضاها می‌تواند خاطرات جذابی را برای‌تان رقم بزند و یک استراحت بی‌نظیر به شما هدیه کند.
  • سایر امکانات: از دیگر امکانات موجود در اقامتگاه داد می‌توان به تاکسی سرویس، پارکینگ اختصاصی و روم سرویس ۲۴ ساعته اشاره کرد. همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند تا کنار لذت بردن از بنای سنتی و دکوراسیون داخلی مدرن داد، هیچ دغدغه‌ای بابت نیازهای خود نداشته باشید.

قوانین هتل داد یزد

قوانین برای حفظ نظم و امنیت تعریف می‌شوند، به همین دلیل رعایت آن‌ها توسط مهمان‌های اقامتگاه لازم است. در ادامه شما را با قانون‌هایی که اقامتگاه داد در نظر گرفته، آشنا می‌کنیم:

  • پذیرش خانم مجرد: این اقامتگاه خانم‌های مجرد بومی و غیربومی را با مدارک معتبر می‌پذیرد.
  • اقامت کودکان: اگر کودک شما زیر ۶ سال سن دارد، می‌توانید بدون پرداخت هزینه برای او اقامت بگیرید. در غیر این صورت باید نرخ یک مهمان بالغ را برای فرزند خود پرداخت کنید.
  • کنسلی: اگر بعداز دریافت اقامت تصمیم به کنسل کردن رزرو خود بگیرید، باید با توجه به ایام پیک یا غیر پیک بودن، منتظر تصمیم از سوی مدیریت اقامتگاه داد بمانید.

جمع‌بندی

اگر تصمیم به اقامت در هتل یزد گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که اقامتگاه داد را در اولویت قرار دهید. در قلب شهر تاریخی یزد، داد با معماری اصیل و سنتی، ترکیبی از هنر کویری و امکانات مدرن را ارائه می‌دهد.

موقعیت مکانی عالی در نزدیکی جاذبه‌های تاریخی و دسترسی آسان به مناطق دیدنی ازجمله دلایلی هستند که رزرو اقامت در این مکان را پیشنهاد می‌کنیم.

این اقامتگاه به‌واسطه داشتن اتاق‌های مجهز، فضای آرام و خدمات دوست‌دار طبیعت به گزینه‌ای ایده‌آل برای توریست‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است. اگر به‌دنبال تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی در یزد هستید، همین حالا اقامت خود را رزرو کنید و از این فضای آرام و دلنشین لذت ببرید.

source

توسط funkhabari.ir