فردا به طور رسمی و همگانی بازی FC 25 منتشر میشه. بازی‌ای که شاید تغییر بزرگی نسبت به نسخه سال گذشته نداشته ولی همیشه کاری می‌کنه تا خیلی‌ها مجذوبش بشن و منتظر عرضه بازی باشن. به نظر میاد که الکترونیک آرتز که با دومین بازی فوتبالیش که اسمی غیر از فیفا داره، قصد داره تا باز هم با نسخه 25 کلی پول پارو کنه. حالا عرضه این بازی برای ما بهونه‌ای شد تا در پست هفته قبل از شما و تیم تحریریه بپرسیم که بهترین و بدترین بازی فوتبالی که تا به حال تجربه کردید چی بوده؟ پس در ادامه با ویجیاتو همراه باشید. همچنین بخش انتهایی متن رو هم از دست ندید که موضوع هفته بعد که کمی متفاوت هم هست رو متوجه بشید و نظرتون رو با ما به اشتراک بذارید.

همچنین بررسی اولیه ویجیاتو از بازی FC 25 را هم بخوانید.

می‌خوام یکم متفاوت برم جلو و از نسخه فیفا استریت یا همون فوتبال خیابونی حرف بزنم. شاید باورتون نشه ولی من فیفا استریت 2 و آخرین نسخه سری رو شاید بیشتر از همه بازی‌های فوتبالی تجربه کرده باشم. فکر کنم پلی‌تایمم توی FIFA Street (2012) رو بالای دویست ساعت روی ایکس باکس 360 بازی کرده باشم. هیچوقت از اون تکنیک‌ها و دریبل‌ها و مودهای مختلف فوتبالیش خسته نشدم و دیوانه‌وار اون بازیو دوست داشتم. یکی از دلایل دیگه هم این بود که این بازی توی اون زمن از معدود بازی‌های فوتبالی که بود بهمون اجازه می‌داد فوتسال هم بازی کنیم. اما بدترین بازی فوتبالیم چی بوده رو خیلی دقیق درست نمی‌تونم بگم. یادمه PES 2014 خیلی توی ذوقم زد چرا که نسبت به نسخه 2013 (که یکی از بهترین بازی‌های فوتبالیه) یکی از بدترین عقب‌گردها برای یک بازی سالانه بود و حتی باعث شد تا من برای همیشه به فیفا سوییچ کنم. از طرفی FIFA 18 و FIFA 19 هم چندان چنگی به دل نمی‌زدن و مکانیک‌های جدیدشون خیلی بازی رو پیچیده کردن.

علیرضا طالقانی

هر وقت به بهترین و بدترین بازی‌های فوتبالی تاریخ فکر می‌کنم مسئله سقوط آزاد به ذهنم میاد. برای من بهترین بازی فوتبالی تاریخ PES 2013 و بدترین PES 2014 هست. زمانی که PES 2013 عرضه شد، کونامی عملا یک بازی بی‌نقص تحویل هوادارا داد، جوری که از اون موقع تا حالا دارم بازیش می‌کنم. حتی باگ‌های این شاهکارم لذت‌بخش بودن و هیچ ایرادی بهش وارد نمی‌شد. در عوض کونامی توی اوج فرانچایز تصمیم گرفت موتور بازی‌سازی رو عوض کنه و نتیجش شد فاجعه تمام عیاری به اسم PES 2014. من هیچ چیز خوبی توی این بازی ندیدم و واقعا حالم بد می‌شه وقتی یادم می‌افته برای چنین چیزی وقت گذاشتم. بازی‌های چند سال اخیر فیفا هم خوب عمل نکردن و گیم‌پلی غیرمنطقی و تکراری‌شون اصلا قابل درک نبود، ولی هیچ کدوم اندازه PES 2014 برای من بد نبودن. شاید بگین نسخه اولیه Efootball چی؟ اون که جزو بدترین لانچ‌های تاریخ بود؟ به نظر من حتی اون هم اندازه PES 2014 ناامیدکننده نبود.

محمدعلی دهقانی آراسته

تقریبا از سال ۲۰۱۰ تا به الان هر نسخه‌ای که از فیفا منتشر شده رو تجربه کردم و تا PES 13 میتونم بگم پس پلیر بودم. درکنارش میتونم بگم هربازی فوتبالی که منتشر شده و فکرش‌ هم نمیکنی تجربه کردم. از بازی باگزی‌بانی روی PS2 که مینی‌گیم فوتبال داشت تا LEGO Soccer Mania که اگه بگم بهترین تجربه فوتبالیه که تو ذهنم هست اغراق نکردم. هرچند میدونم الان اگه به هرکدوم از این بازی‌ها برگردم قطعا فقط خاطرات خوبم رو نابود میکنم.

به طور کلی بهترین بازی فوتبالی که بازی کردم FIFA Street ۲۰۱۲ و کلا سری فیفا استریت فرقی نمیکنه کدوم شماره اما اخرین نسخه بخصوص با واقعی‌‌تر شدن گیم‌‌پلی و ارائه نزدیک‌ترین تجربه به فوتبال خیابونی و بخش کریر/جرنی جذابش برای من جایگاه ویژه‌ای داره.

بدترین تجربه فوتبالی: ولتا

Honorable Mention: Pure football تجربه سراسر باگ و گیم‌پلی توی دیوار اما ساعت‌ها روی ۳۶۰ بازیش میکردم و همیشه از اینکه یوبیسافت همچین بازی‌ ساخته شگفت زده بودم، اون زمان بابت اینکه چقدر فانه الان ازین بابت که چطور این بازی رو دوست داشتم.

وحید خورشیدی

نظر montaghed_mozi درباره موضوع هفته چی بوده؟ او نوشته:

فکر می‌کنم که من توی یکی از خوش شانس‌ترین نسل‌های فوتبالی‌ها توی تمام دوران بودم، نسلی که شاهد رقابت PES و FIFA در کنار رقابت رونالدو و مسی بود.
طبیعتاً انتخاب بهترین بازی فوتبالی توی این دوره مثل انتخاب بهترین بازیکن فوتبال این دوره سخته، شاهکار هایی مثل PES13 و FIFA 16 توی این دوره ظهور کردن.
اما بین این رقابت تنگاتنگ یه بازی با کاور مارکو رویس اسطوره دورتموند منتشر شد، FIFA 17 شاهکاری که هیچ وقت تکرار نخواهد شد درست مثل ستاره ی روی کاورش.
بازی که تمرکزش روی هسته اصلی بازی یعنی گیمپلی تمرکز داشت و در کنارش یک گرافیک چشم نواز به همراه بخش The Journey رو ارائه می‌داد، بازی که مهمترین تغییر کل سری رو یعنی موتور فراسبایت رو ارائه داد.
در کل Fifa 17 یک مجموعه کامل از یک شبیه ساز فوتبال بود که تمرکزش روی عادلانه بودن بود.

کاربر montaghed_mozi

کاربر 1222nim هم نوشته:

یادمه تا ۹ سالگی و گرفتن PS4 روی پی سیم فقط بازیای فوتبالی و انگری بردز می‌کردم ، تقریبا از سال ۲۰۱۱ به اینور فقط ۳یا ۴ سال بوده که هیچ بازی فوتبالی جدیدی تجربه نکرده باشم، از همون pes 11 گرفته که بارسلوناش عالی بود تا فیفا ۱۸ که نمیشد از ترکیب پیرهن آبی رئال با رونالدوش گذشت همه تجربه‌های عالی بودن ولی هیچ چیزی هیچوقت برام مثل PES 2013 نمیشه، اون منو دیدنی و مستر لیگ جذاب و گیم پلی فوق العاده که تا به امروز هم هیچ بازی فوتبالی نتونسته در اون حد انقلاب داخل گیم پلی ایجاد کنه و خاطراتی که باهاش روی PC و 3DS داشتم رو هنوز که هنوزه با هیچ بازی ورزشی تجربه نکردم.
ولی برای بدترین اول efootball به ذهنم اومد ولی اونم حداقل گیم پلیش قابل قبول تره اما pes 2014 منو وحشتناک ناامید کرد و قشنگ از لحظات اول بازی کردن میشه فهمید کونامی هر وقت واسه بالا بردن کیفیت تلاش میکنه یه فاجعه وحشتناک تحویل مردم میده.

کاربر 1222nim

کاربر Krouz نوشته:

منم مثه بیشتر گیمر‌های ایرانی‌، بازی‌های فوتبالی (حتی شاید بازی کردن) رو با شبیه ساز‌های فوتبال کونامی شروع کردم. شروعش با بازی Internatinal Superstar Soccer سگا و Winning Eleven 3 (همون فوتبال 98) بود و تا الان با PES و eFootball ادامه داشته. تقریبا همه PES باز‌ها اتفاق نظر دارن که PES 2013 بهترین PES تاریخ بوده که واقعا هم همینطوره، اما برای من بازی Winning Eleven 4 کنسول PS1 خاطره انگیز‌ترین بوده. البته که من نسخه اصلی بازی رو تجربه نکردم و بازی با مود‌های جدید‌تر بود که تیم‌ها رو اپدیت می‌کرد، اما باز هم بیش از هر بازی روی PS1 بازیش می‌کردم و گیم پلی اون رو بیشتر از سری PES روی پلی استیشن 2 دوست داشتم. بارها شده که تا ساعت‌ها به طور مداوم بازی رو بازی می‌کردم تا یک لیگ یا کاپ رو تموم کنم (مموری کارت نداشتم:).
اخیرا بازی eFootball 2025 رو بازی کردم و حقیقتا از اعماق وجودم به کونامی لعنت فرستادم که چطور تونست سری PES رو با چنین بازی عوض کنه که اونقدر بده که حتی پس از 3 سال، هنوز هم ناقصه و حتی ده دقیقه بازی کردنش هم عذاب آوره (البته نه به اندازه FC).

کاربر Krouz

شما هم نظرتون رو درباره بهترین و بدترین بازی فوتبالی که تا به حال تجربه کردید رو با ما به اشتراک بگذارید. اما موضوع هفته بعد چیه؟

source

توسط funkhabari.ir