انیمه Oshi No Ko به شکلی خاص به دنیای پیچیده و جذاب صنعت سرگرمی می‌پردازد، جایی که حقیقت و دروغ به هم آمیخته می‌شوند. بررسی جنبه‌های تلخ و شیرین شهرت و تأثیرات آن بر زندگی افراد، بخشی از ویژگی‌های این انیمه است. با نقد و بررسی فصل اول انیمه Oshi No Ko با بخش انیمه وب‌سایت دنیای بازی همراه باشید.

بیشتر ما در زندگی خود موقعیت‌هایی را تجربه کرده‌ایم که مجبور شده‌ایم در آن‌ها دروغ بگوییم، اما چه دلایلی باعث شده‌اند که به دروغ پناه ببریم؟‌ ترس از گرفتاری‌هایی که با گفتن حقیقت به سراغ ما می‌آیند یا ترسِ از دست دادن موقعیتی که به نفع ما است؟ دلیل آن با توجه به موقعیت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بخشی از موضوعاتی که در این انیمه با آن‌ رو‌به‌رو می‌شویم،‌ دروغ‌هایی هستند که به واسطه ترس‌ از موضوعات مختلف گفته می‌شوند.

فهرست بررسی فصل اول انیمه Oshi No Ko

بررسی فصل اول انیمه Oshi No Ko: دروغ‌های زیبا

در قسمت اول انیمه، در روزی آفتابی، یک استعدادیاب که در حوضه سرگرمی فعالیت می‌کند، دختر زیبارویی را می‌بیند که «آی» (Ai) نام دارد. آی زمانی که در حال نوشیدن نوعی نوشیدنی بود از طرف استعدادیاب یک پیشنهاد کاری دریافت می‌کند. استعدادیاب از او می‌خواهد که به یک گروه «آیدلی» ( نوعی گروه موسیقی) بپیوندد، اما آی از این موضوع مطمئن نیست و در ابتدا مخالفت می‌کند.

او به استعدادیاب می‌گوید که یک آیدل خوب شخصی است که لبخند گرم خود را با بقیه به اشتراک می‌گذارد و با گفتن جملاتی مانند «دوستت دارم» طرفداران را مجذوب خود می‌کند. آی شخصی نبود که این جملات را از اعماق وجود خود بگوید و این موضوع را دلیلی می‌دانست که نباید عضو این گروه شود.

معرفی انیمه‌های تابستان ۱۴۰۳

استعدادیاب او را با حقیقت ماجرا رو‌به‌رو می‌کند، در واقع طرفداران به دنبال شنیدن دروغ‌های زیبایی هستند که به آن‌ها حسی رضایت‌بخش می‌دهد.‌ در صنعت سرگرمی دروغ‌گویی نوعی استعداد محسوب می‌شود که می‌توان از آن استفاده کرد. به علاوه اگر به گفتن این دروغ‌ها ادامه دهد، شاید یک روز برای خود آی نیز تبدیل به واقعیت بشوند. این موضوع جرقه‌ای را در ذهن آی به وجود می‌آورد و باعث می‌شود که این پیشنهاد را بپذیرد.

در واقع پرداختن به موضوعات مختلف با دیدگاه واقع‌گرایانه یکی از ویژگی‌های مثبت این انیمه است، اتفاقات و رویداد‌هایی مانند این موضوع سعی بر این دارند که بخشی از واقعیت جامعه ژاپن در رابطه با صنعت سرگرمی را به تصویر بکشند. این واقعیت‌ها به دروغ‌های یک آیدل خلاصه نمی‌شوند و موضوعات بیشتری هستند که در انیمه به آن‌ها اشاره شده است.

نقد و بررسی فصل اول انیمه Oshi No Ko: حرف مردم

از دیگر موضوعات جالبی که انیمه Oshi No Ko به آن‌ می‌پردازد،‌ نظرات نا‌به‌جا و نفرت‌پراکنی‌های کاربران در فضای مجازی است. کاربرانی که حتی از لبخند یک شخص ایراد می‌گیرند در مواجه با یک اشتباه چگونه واکنش نشان ‌خواهند داد؟

در این انیمه، کاربران فضای مجازی بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها، تلاش‌ها و نیتی که پشت اهداف یک عمل یا شخص وجود دارد، شروع به قضاوت کردن می‌کنند. شاید بعضی از این نظرات درست باشد،‌ اما تعداد بسیاری از آن‌ها فقط برای تخریب کردن بدون هدف بیان می‌شوند. کاربرانی که فقط به دنبال نفرت‌پراکنی هستند و با دلایل غیر‌منطقی باعث ایجاد خسارت و ضربه روحی می‌شوند.

«آکانه» (Akane) که یکی از شخصیت‌های این انیمه است به دلیل انتقادات برخی کاربران از حضور کم‌رنگ او در یک برنامه تلویزیونی، به این فکر میافتد که تلاش‌های خود را بیشتر کند، اما یک اتفاق اشتباه و غیر‌ارادی باعث می‌شود که نفرت‌پراکنی‌های کاربران فضای مجازی بیشتر و بیشتر شوند.

بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc

این موضوع نه تنها آینده شغلی و رویا‌های آکانه را به خطر انداخته است، بلکه از نظر روحی نیز به او آسیب زده است. این موضوع باعث می‌شود که آکانه دست به خود‌کشی بزند، هر‌چند که این خودکشی یک عمل نا‌موفق بود،‌ اما پخش شدن این خبر در فضای مجازی نه تنها آتش نفرت‌پراکنی کاربران را خاموش‌ نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که بیشتر از همیشه مورد تنفر قرار بگیرد.

اکنون او در فضای مجازی به عنوان یک فرد تشنه توجه خطاب می‌شود،‌ نکته جالب ماجرا این‌جا است که خود مردم باعث رخ‌ دادن این اتفاقات شده‌اند.

این موضوع وجه دیگری از واقعیت‌هایی است که انیمه Oshi No Ko آن‌ها را به نمایش گذاشته است. ترسناک بودن فضای مجازی و بعضی از کاربران آن ممکن است که باعث ‌شوند ما در برخی مواقع از نشان دادن آن چیزی که هستیم پرهیز کنیم.

این اثر بعضی از مسائل و مشکلاتی که در برخی جوامع امروزی مورد بحث هستند را با شیوه خود به نمایش می‌گذارد و همین موضوع سبب شده است که حال و هوای این انیمه با دیگر آثاری که در این سبک هستند متفاوت شود.

بررسی فصل اول انیمه اوشی نو کو: کلیت داستان و نحوه روایت

درست است که انیمه Oshi No ko با بیان برخی از واقعیت‌ها سعی می‌کند که به داستان خود معنا و مفهومی ببخشد، اما شیوه روایت و کلیت داستانی که دارد در حدی واقع‌گرایانه نیست که بخواهد حال و هوای انیمه را به یک فضای کاملا جدی تبدیل کند.

کلیت ماجرا در مورد افراد با استعدادی است که برای پیشرفت و کسب موفقیت در حرفه خود، مهارت‌های خود را کشف می‌کنند و آن‌ها را ارتقا می‌دهند. استفاده از این موضوع باعث شده است که لحظات هیجان‌انگیزی در این انیمه شکل بگیرند و مخاطب را سرگرم کنند.

برای مثال یکی از شخصیت‌های انیمه که «آکوا» (Aqua) نام دارد و در حرفه بازیگری فعالیت می‌کند، با استفاده از مهارت‌ها و تحلیل‌های هوشمندانه‌، جلوی دوربین‌ها به خوبی می‌درخشد. او موقعیت خودش را نسبت به دوربین‌های فیلم‌برداری می‌سنجد و با استفاده از عناصر محیطی و تحلیل آن‌ها نقش خودش را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کند و به‌علاوه این‌ها کاری می‌کند که شرایط خوبی برای بازیگران دیگر فراهم شود و در اصطلاح از آن‌ها بازی می‌گیرد.

بررسی فصل چهارم انیمه Demon Slayer

موقعیت‌های مشابه دیگری در انیمه وجود دارند که باعث بالا رفتن تنش‌ها می‌شوند، شاید کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما در بعضی لحظات انیمه حسی مشابه به تماشای آثار شونن را تجربه می‌کردم.

از دیگر ویژگی‌های مثبت انیمه  Oshi No Ko داستان غیر‌قابل پیش‌بینی آن است. درست زمانی که انتظارش را ندارید داستان موضوع جدیدی را با بیننده به اشتراک می‌گذارد و سعی می‌کند که اتفاقات را در مسیری درست روایت کند.

علاوه بر غیر‌قابل پیش‌بینی بودن داستان اصلی، اتفاقات و رویداد‌ها در زمان خوبی به نسبت یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. به عبارتی این انیمه از آهنگ (Paced) خوبی برخوردار است و بیننده را با اتفاقات مختلفی در طول اثر رو‌به‌رو می‌کند. داستان اصلی، شخصیت‌پردازی و لحظات مختلفی که در انیمه وجود دارند اتصال خوبی با یک‌دیگر برقرار کرده‌اند.

هیچ شکی در این نیست که اتفاقات به خوبی پشت‌ سر هم قرار گرفته‌اند، اما بیش از حد طولانی بودن بخش‌هایی از داستان که اهمیت کمتری در اثر دارند،‌ باعث می‌شوند که این انیمه در بعضی مواقع خسته کننده شود. هر‌چند که این موضوع نکته‌ای نیست که در طولانی مدت باعث اذیت‌شدن بینندگان شود.

به طور کلی داستان و روایت، آن جذابیتی است که انیمه Oshi No Ko به خوبی از پس آن برآمده است و نه تنها می‌تواند مخاطب خود را سرگرم کند، بلکه می‌تواند در برخی لحظات با اضافه کردن معنا و مفهوم به اعمال شخصیت‌ها و رویداد‌ها تبدیل به چیزی بیشتر از سرگرمی شود.

نقد و بررسی فصل اول انیمه اوشی نو کو: شخصیت‌پردازی و دیالوگ‌ها

شخصیت‌هایی که در انیمه حضور دارند هر کدام به خوبی برای مخاطب توضیح داده می‌شوند. از تلاش‌های بی‌وقفه آکانه گرفته تا قدرت درک و استدلالی که آکوا از خود نشان می‌دهد همگی باعث می‌شوند که شخصیت‌ها به خوبی در ذهن مخاطب ساخته شوند.

یکی از نکات مثبتی که در شخصیت‌پردازی این اثر مشاهده می‌شود، باورپذیر بودن شخصیت «آی» به عنوان یک نابغه در صنعت سرگرمی است. لبخند شگفت‌انگیز او و نگاه پر‌ از شوقی که دارد، این حس را به بیننده منتقل می‌کند که او برای این کار متولد شده است.

بهترین انیمه‌های سریالی تاریخ

شخصیت‌های دیگری در این انیمه وجود دارند که به درستی برای بیننده توصیف شده‌اند، اما مشکل از آن‌جا شروع می‌شود که برخی از شخصیت‌ها که نقش مهمی در داستان دارند برای مخاطب جذابیتی ایجاد نمی‌کنند. اگر که وقت بیشتری برای پرداختن به این شخصیت‌ها گذاشته می‌شد این انیمه می‌توانست بیشتر از چیزی که هست جذاب باشد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره شود نحوه شکل‌گیری گفت‌و‌گو‌ها در این انیمه است. زمانی که شخصیت‌ها در رابطه با داستان اصلی صحبت می‌کنند داستان به خوبی روایت می‌شود، اما گاهی اوقات این دیالوگ‌ها به موضوعاتی می‌پردازند که اهمیت به نسبت کمتری در داستان دارند و اگر از طرفداران این سبک از انیمه‌ها نباشید ممکن است که ارتباط شما را با اثر قطع کنند. هرچند به طور کلی جملات و گفت‌و‌گو‌هایی که در این اثر مشاهده می‌کنید قابل‌قبول هستند و به شکلی نیستند که نتوانید از آن‌ها لذت ببرید.

زیبایی‌‌های بصری

در انیمه Oshi No Ko تصاویری را مشاهده می‌کنید که به زیبایی هر چه تمام‌تر توانسته‌اند لحظاتی به یاد ماندنی را در ذهن مخاطب خلق کنند. هر چند که این تصاویر حضور کمتری در طول انیمه دارند، اما به هیچ‌ وجه نمی‌شود وجود آن‌ها را انکار کرد.

از نور‌پردازی‌ها و استفاده از رنگ‌های مختلف گرفته تا طراحی شخصیت‌ها، همگی باعث می‌شوند که این انیمه در طراحی بصری به خوبی عمل کند. به علاوه خطوط نازک و درشتی  وجود دارند که به خوبی می‌توانند در لحظات مختلف حال و هوای انیمه را برای بینندگان توصیف کنند. این ویژگی‌ها جدا از زیبایی می‌توانند در روایت اثر نیز نقش داشته باشند.

 چشم‌ها یکی از ویژگی‌های مثبت این اثر در طراحی بصری آن است. چشم‌های هر کدام از شخصیت‌های انیمه باعث می‌شوند که آن‌ها هویتی مستقل به نسبت دیگر شخصیت‌ها پیدا کنند. این موضوع سبب می‌شود که شخصیت‌ها در ذهن بینندگان این اثر ثبت شوند.

به طور کلی زیبایی‌هایی که در این اثر وجود دارند، می‌توانند نظر شما را جلب کند، اما این بدین معنی نیست که تمام لحظات انیمه پر‌شده از این زیبایی‌ها باشد.

کلام آخر

این انیمه، به خوبی می‌تواند مخاطب خودش را سرگرم کند و در برخی مواقع چیزی بیشتر از سرگرمی به او ارائه بدهد. از لحظات هیجان‌انگیز گرفته تا موقعیت‌های به نسبت جدی‌تری که در این اثر وجود دارند، می‌توانند برای مخاطب رضایت‌بخش باشند. به طور کلی انیمه Oshi No Ko تجربه جذابی را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد.

سپاس از شما که در نقد و بررسی فصل اول انیمه Oshi No Ko با وب‌سایت دنیای بازی همراه بودید. نظر شما در مورد این انیمه چیست ؟ نظرات خود را با ما اشتراک بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir