بیوگرافی مهدی باقربیگی

مهدی باقربیگی بازیگر و عضو سابق شورای شهر اصفهان  متولد ۲۱ دی ماه ۱۳۵۶ در اصفهان بوده و 46 سال سن دارد او با نقش مجید در سریال قصه های مجید به شهرت رسید او مهندس رشته کشاورزی بوده و فوق لیسانس مدیریت دولتی تحول دارد مهدی باقربیگی دارای دو فرزند به نام های آرین و زیبا میباشد آخرین حضور مهدی باقربیگی در بازیگری مربوط به سال 1397 بوده که در فیلم پاستاریونی بازی کرد.

مهدی باقربیگی در برنامه کودک شو نیز به همراه خانواده اش حضور پیدا کرد.

مهدی باقربیگی کیست و الان کجاست

مهدی باقربیگی زاده 21 دی 1356 در اصفهان بوده در رشته مهندسی کشاورزی به تحصیل پرداخته است و موفق شده لیسانس رشته مهندسی کشاورزی را دریافت کند باقربیگی بعد از درخشیدن در نقش مجید در سریال قصه های مجید سالها از بازیگری فاصله گرفت او در سال ۹۳ در انتخابات شورای شهر اصفهان , شرکت کرد و موفق شد به شورای شهر راه پیدا کند.

بیوگرافی مهدی باقربیگی و همسرش و فرزندان +عکس جدید

شروع بازیگری

آغاز بازیگری او در سال 1369 و در مجموعه تلویزیونی قصه های مجید بود. نشریه دنیای تصویر ، کاراکتر مجید در این مجموعه تلویزیونی را به عنوان یکی از 100 نقش فراموش نشدنی تاریخ سینما و تلویزیون ایران انتخاب کرده است.

سال 1369 در 13 سالگی ام آقای کیومرث پوراحمد برای ساخت سریال «قصه های مجید» در مدارس راهنمایی اصفهان تست می گرفتند و دنبال یک نوجوان می گشتند.

بیوگرافی مهدی باقربیگی و همسرش و فرزندان +عکس جدید

ایشان به مدرسه ما آمدند و از آنجایی که من هم در گروه تئاتر مدرسه بودم از ما تست گرفتند و در نهایت صلاح دیدند که نقش مجید را به من بسپارند.

زمانی که آقای پوراحمد تصمیم گرفتند «قصه های مجید» را بسازند در مدارس راهنمایی اصفهان تست می گرفتند و دنبال یک نوجوان ۱۲-۱۳ می گشتند که با لهجه اصفهانی به طور کامل آشنا باشد. مدرسه ما پشت منزل بی بی خدابیامرز بود. خواهر آقای پوراحمد به ایشان پیشنهاد کرده بودند که به مدرسه ما هم بیایند و از بچه های مدرسه ما هم تست بگیرند.

بیوگرافی مهدی باقربیگی و همسرش و فرزندان +عکس جدید

به هر حال ایشان به مدرسه ما آمدند و از آنجایی که من هم در گروه تئاتر مدرسه بودم، من را همراه تعدادی دیگر از بچه ها صدا کردند و از ما خواستند بعد از ظهر همان روز برای تست ویدئویی به منزل آقای پوراحمد برویم. به هر حال من تست دادم و در نهایت آقای پوراحمد صلاح دید که نقش مجید را به من بسپارد.

بیوگرافی مهدی باقربیگی و همسرش و فرزندان +عکس جدید

بازی در سینما

یکسال بعد از شهرت در سریال «قصه های مجید» در سال 1370 با فیلم «شرم» دوباره کنار جهانبخش سلطانی و پروین دخت یزدانیان بازی کرد.

بیوگرافی مهدی باقربیگی و همسرش و فرزندان +عکس جدید

همسر و فرزندان

مهدی باقربیگی در سال 1380 با همسرش که او هم مهندس کشاورزی است ازدواج کرد که ثمره این زندگی موفق یک پسر بنام آرش متولد 1390 و یک دختر به نام آوین می باشد.

همچنین ببینید:

بیوگرافی صفا آقاجانی بازیگر و همسر و فرزندان و اهل کجاست

بیوگرافی هدیه آزیدهاک بازیگر کیست و اهل کجاست +عکس

بیوگرافی محمد شادانی بازیگر و مجری و همسرش + اینستاگرام

دوست دارم فرزندانم هم مانند کودکی خودم بسیاری از سنت های ایرانی را تجربه کنند ؛ به همین دلیل تمام تلاشم را می کنم این سنت ها را در خانواده حفظ کنم.

بیوگرافی مهدی باقربیگی و همسرش و فرزندان +عکس جدید

فیلم های سینمایی

  • پاستاریونی (۱۳۹۷)
  • مرگ سپید (۱۳۸۹)
  • نان و شعر (۱۳۷۲)
  • سفرنامهٔ شیراز (۱۳۷۱)
  • صبح روز (day) بعد (۱۳۷۱)
  • شرم (۱۳۷۰)

بیوگرافی مهدی باقربیگی و همسرش و فرزندان +عکس جدید

سریالهای تلویزیونی

خاتون (۱۳۹۴)
بگو که هستم (۱۳۹۰)
پرانتز باز (۱۳۸۹)
در مسیر زاینده‌رود (۱۳۸۹)
در چشم باد (۱۳۸۸-۱۳۸۹)
مرگ سپید – تله فیلم (۱۳۸۸)
روز از نو – تله فیلم (۱۳۸۶)
مختارنامه (۱۳۸۲)

بازیگر نقش مجید در سریال قصه های مجید

مهدی باقربیگی در سال 1369 در سریال قصه های مجید بازی کرد که بازیگر نقش اصلی این سریال بود و نقش دانش اموزی را بازی کرد که هر روز در مدرسه اتفاقاتی برایش رخ میداد و به چالش کشیده میشد این سریال کمدی و مخصوص گروه کودک و نوجوان بود اما آنقدر محبوب شد که بزرگسالان نیز به تماشای ان مینشستند.

مهدی باقربیگی برای درخشش در این سریال به لیست 100 چهره ماندگار سینمای ایران قرار گرفت.

در این صفحه از مجله شبونه به بیوگرافی مهدی باقربیگی بازیگر سینما و تلویزیون پرداختیم اگر شما اطلاعات بیشتری از این بازیگر دارید میتوانید در قسمت دیدگاه های پایین هر صفحه برای ما ارسال کنید.

 

source

توسط funkhabari.ir