زینب نصرالله کیست بیوگرافی زینب نصرالله دختر سیدحسن نصرالله و همسرش و فرزندان + فیلم لحظه شهادت و عکس های زینب نصرالله را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی زینب نصرالله

زینب نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان متولد دهه ۶۰ در بیروت بوده که در ۶ مهر ۱۴۰۳ در یک حمله موشکی از سوی اسرائیل در شهر ضایحه لبنان جانش را از دست داد.

بیوگرافی زینب نصرالله دختر حسن نصرالله و همسرش و فرزندان + فیلم لحظه شهادت

زینب نصرالله در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده بود و مدرک خود را در مقطع فوق لیسانس اخذ نموده بود او همچنین در رشته حوزوی تحصیل کرده بود و مدتی در قم به تحصیل می‌پرداخت.

خانواده زینب نصرالله

حسن نصرالله دارای پنج فرزند بوده که ۴ فرزند او پسر و یک فرزندش دختر بود که زینب تنها دختر او محسوب می‌شد و به همراه پدرش در مبارزه با رژیم صهیونیستی کم نمی‌گذاشت و بسیاری از رسانه‌ها او را مشاور مهم پدرش می‌دانستند.

زینب نصرالله یکی از برادرانش راه نیز در مبارزه با رژیم صهیونیستی از دست داده است و در نهایت خود و پدرش نیز در این راه فدا شدند.

بیوگرافی زینب نصرالله دختر حسن نصرالله و همسرش و فرزندان + فیلم لحظه شهادت

زینب نصرالله در سیاست حزب الله لبنان

زینب نصرالله با تاکتیک‌های جنگی بسیار آشنا بود و می‌دانست که از چه روش‌هایی می‌توان به اسرائیل ضربه زد برخی از رسانه‌ها مدعی هستند که تعدادی از طرح‌های پیروزمندانه حزب الله در مقابل اسرائیل از سوی هوش و تخصص زینب نصرالله صورت گرفته است.

همچنین ببینید

بیوگرافی سید حسن نصرالله و همسر و فرزندان +عکس جوانی و شهادت

زینب نصرالله از نظر سیاسی از جایگاه بسیار مهمی در حزب‌الله لبنان برخوردار بود و همواره پدرش را در مبارزات مختلف همراهی می‌کرد اعضای حزب الله به او لقب شیرزن حزب الله را داده بودند که برای آزادسازی مناطق اشغال شده توسط اسرائیل بسیار تلاش می‌کرد و در این راه در نهایت جانش را از دست داد.

بیوگرافی زینب نصرالله دختر حسن نصرالله و همسرش و فرزندان + فیلم لحظه شهادت

همسر و فرزندان

زینب نصرالله متاهل بوده و دارای سه فرزند بود او درباره نحوه آشنایی با همسرش می‌گوید به همراه خانواده مدتی به منطقه محور جنوبی لبنان رفتیم که در آنجا با همسرم آشنا شدم و او برادر یکی از دوستانم بود همسر زینب نصرالله نیز از فداییان حزب الله بوده و در این سازمان حسابی فعالیت دارد.

فیلم شهادت

در 6 مهر 1403 ارتش رژیم اسرائیل مناطق مسکونی در محله حریک در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت از بمب‌های سنگرشکن استفاده شده است.

استفاده از بمب‌های ۲ هزار پوندی در حمله به بیروت

منابع اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این رژیم در بمباران ضاحیه بیروت از بمب‌های ۲ هزار پندی سنگرشکن (حدود یک تن) استفاده کرده است.

در این حمله که با استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ صورت گرفته، ۴ ساختمان به طور کامل با خاک یکسان شده است.

بر اساس گزارش‌ها، مراکز هدف قرار گرفته، در منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت قرار داشته ست.

بر خلاف ادعای صهیونیست‌ها درباره هدف قرار دادن مقر اصلی حزب الله، منطقه هدف قرار گرفته در ضاحیه جنوبی بیروت، مسکونی و مملو از غیرنظامیان بوده و چند مدرسه و مجتمع مسکونی در آن قرار داشته است.

source

توسط funkhabari.ir