درمان کلسترول خون با تغذیه: تغییر غذاهایی که می خورید می تواند کلسترول شما را کاهش دهد و حجم چربی های شناور در جریان خون را بهبود بخشد. افزودن غذاهایی که LDL را کاهش می دهند، ذرات مضر حامل کلسترول که به تصلب شرایین انسداد شریان کمک می کند، بهترین راه برای دستیابی به یک رژیم غذایی کم کلسترول است. با این مطلب سلامت همراه باشید.

۱.جو دوسر

اولین قدم آسان برای کاهش کلسترول، خوردن یک کاسه بلغور جو دوسر یا غلات جوی سرد مانند چیریوس برای صبحانه است. 1 تا 2 گرم فیبر محلول به شما می دهد. نیم گرم دیگر یک موز یا مقداری توت فرنگی اضافه کنید. دستورالعمل های تغذیه فعلی توصیه می کنند که روزانه 20 تا 35 گرم فیبر دریافت کنید که حداقل 5 تا 10 گرم از فیبر محلول است.

حدود نیمی از آمریکایی ها به طور معمول از مکمل های غذایی استفاده می کنند. رایج ترین آنها مکمل های مولتی ویتامین و مولتی مینرال هستند. ایجاد حس ویتامین ها و مواد معدنی: انتخاب غذاها و مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن شواهدی را که در پشت فواید و مشخصات ایمنی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف وجود دارد توضیح می دهد. همچنین شامل حداقل و حداکثر مقادیر توصیه شده شما باید مصرف شود، و همچنین منابع غذایی خوب هر کدام را شامل می شود.

۲.جو و سایر غلات کامل

جو و سایر غلات کامل مانند جو و سبوس جو دوسر می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند، عمدتاً از طریق فیبر محلول.

۳.لوبیا

لوبیا به خصوص غنی از فیبر محلول است. همچنین مدتی طول می کشد تا بدن هضم شود، به این معنی که بعد از غذا برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. این یکی از دلایلی است که لوبیا یک غذای مفید برای افرادی است که سعی در کاهش وزن دارند. با انتخاب های بسیار زیادی – از لوبیا چشم بلبلی گرفته تا عدس، گاربانزو، نخود سیاه و غیره – و راه های بسیار زیادی برای تهیه آنها، لوبیا یک غذای بسیار همه کاره است.

۴.بادمجان و بامیه

درمان کلسترول خون با تغذیه، این دو سبزی کم کالری منابع خوبی از فیبر محلول هستند.

۵.آجیل

مطالعات زیادی نشان می دهد که خوردن بادام، گردو، بادام زمینی و سایر مغزها برای قلب مفید است. خوردن 2 اونس آجیل در روز می تواند کمی LDL را تا حدود 5 درصد کاهش دهد. آجیل دارای مواد مغذی اضافی است که به روش های دیگر از قلب محافظت می کند.

۶.روغن های گیاهی

استفاده از روغن‌های گیاهی مایع مانند کانولا، آفتابگردان، گلرنگ و سایر روغن‌های گیاهی به جای کره، گوشت خوک یا روغن‌های روغنی در هنگام پخت و پز یا سر سفره به کاهش LDL کمک می‌کند.

درمان کلسترول خون با تغذیه

۷. مرکبات

سیب، انگور، توت فرنگی، مرکبات. این میوه ها سرشار از پکتین هستند، نوعی فیبر محلول که LDL را کاهش می دهد..

۸.غذاهای غنی شده با استرول ها و استانول ها

استرول ها و استانول های استخراج شده از گیاهان توانایی بدن برای جذب کلسترول از غذا را افزایش می دهند. شرکت ها آنها را به غذاهای مختلف از مارگارین و گرانولا گرفته تا آب پرتقال و شکلات اضافه می کنند. آنها همچنین به عنوان مکمل در دسترس هستند. دریافت 2 گرم استرول یا استانول گیاهی در روز می تواند کلسترول LDL را تا حدود 10 درصد کاهش دهد.

۹.سویا

درمان کلسترول خون با تغذیه،  خوردن سویا و غذاهای تهیه شده از آن، مانند توفو و شیر سویا، زمانی به عنوان یک راه قدرتمند برای کاهش کلسترول شناخته می شد. آنالیزها نشان می‌دهند که تأثیر آن کمتر است – مصرف ۲۵ گرم پروتئین سویا در روز (۱۰ اونس توفو یا ۲ و نیم فنجان شیر سویا) می‌تواند LDL را ۵ تا ۶ درصد کاهش دهد.

۱۰.ماهی چرب

خوردن ماهی دو یا سه بار در هفته می تواند LDL را به دو طریق کاهش دهد: جایگزینی گوشت که دارای چربی های اشباع شده تقویت کننده LDL است و با دادن چربی های امگا 3 کاهنده LDL. امگا 3 باعث کاهش تری گلیسیرید در جریان خون می شود و همچنین با کمک به جلوگیری از شروع ریتم های غیر طبیعی قلب از قلب محافظت می کند.

۱۱.مکمل های فیبر

مکمل ها جذاب ترین راه را برای دریافت فیبر محلول ارائه می دهند. دو قاشق چای خوری در روز پسیلیوم که در متاموسیل و سایر ملین های حجیم یافت می شود، حدود 4 گرم فیبر محلول را فراهم می کند.

source

توسط funkhabari.ir