پیش فروش کنسول PS5 Pro روز گذشته با قیمت 700 دلار آغاز شد و اکثر دلال‌ها سریعاً موجودی کنسول را به اتمام رساندند و شروع به فروش آن با قیمت‌های گزاف در وب‌سایت‌هایی مانند ebay کردند. سخنگوی سونی در گفتگو با IGN به قیمت این کنسول اشاره کرده و آن را منصفانه خوانده است. او معتقد است که عرضه پلی استیشن 5 پرو بدون دیسک نیز امکان انتخاب بیشتری به گیمر می‌دهد و آنها می‌توانند دیسک را جداگانه تهیه کنند.

عرضه PS5 Pro بدون دیسک اما با هارد 2 ترابایت، سر و صدای زیادی برپا کرد. خریداران باید درایو نوری را با قیمت هشتاد دلار تهیه کنند و البته امکان حذف این درایو نوری هم از مدل‌ استاندارد وجود ندارد. فروش یک کنسول با قیمت هفت‌صد دلار و بدون دیسک از نظر بسیاری منطقی نیست. سونی اما نظر دیگری دارد.

توشی آئوکی، مدیر ارشد محصولات پلی‌استیشن در گفتگو با آی‌جی‌ان اذعان کرد که تصمیم سونی برای حذف درایو نوری منطقی است. آنها معتقدند که جدا کردن درایو نوری به گیمرها امکان «انتخاب» می‌دهد. او به‌شدت از قیمت PS5 Pro دفاع کرد و گفت که این کنسول از هارد دو ترابایت و Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند و اینکه ارزش خرید آن «استثنایی» است، خصوصاً برای طرفداران پر و پا قرص پلی‌استیشن. وی در ادامه هدف تولید این کنسول را هم بیشتر طرفدارهای برند سونی خواند.

قیمت PS5 Pro

درایو نوری، آپشن اضافه PS5 Pro

آئوکی در مورد نبود درایو نوری در پلی استیشن 5 پرو گفت: «دیسک برای بازی‌کنان یک آپشن در نظر گرفته می‌شود. همه دیسک بازی ندارند و خب شاید بعضی داشته باشند و ما برایشان آپشن اضافه کردن درایو نوری را در نظر گرفته‌ایم.» در صورتی که دیسک بلوری چه فیلم و چه بازی داشته باشید، باید حتماً درایو نوری را به‌صورت جداگانه تهیه کنید. به هر حال سونی فکر می‌کند که PS5 Pro ارزش خرید استثنایی دارد و اگر آن را تهیه نکنید، ضرر کرده‌اید.

یکی از مشکلات درایو نوری جداگانه، تمام شدن موجودی آن در فروشگاه‌ها است. پیدا کردن یک دیسک درایو نو به یک معضل تبدیل شده است. هرچند سونی این کنسول را با هدف فروش به طرفداران پر و پا قرص آماده کرده و می‌داند که این افراد، بیشتر از هفت‌صد دلار هم برای محصولاتش هزینه خواهند کرد. پیش فروش مدل کلاسیک و پرو روز گذشته آغاز شد و اکثر موجود در همان دقایق اول به فروش رسید. این نشان می‌دهد که انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی با رفتار واقعی خریداران تفاوت اساسی دارد.

منبع: TheGamer

source

توسط funkhabari.ir