شفقنا رسانه – گزینش اخبار و گزارش های رسانه ها اگرچه دشوار و پیچیده است، اما شفقنا رسانه بنا دارد از این پس مطالبی از مطبوعات و خبرگزاری ها را به ارزیابی بگذارد تا به نوعی بهترین گزارش، مصاحبه و متن را در پایان هر هفته معرفی شود. در این ارزیابی مولفه هایی چون انتخاب سوژه، خلاقیت و نوآوری، سرعت، دقت، انصاف و جامعیت اطلاع رسانی، مطالبه گری رسانه و پاسخگو کردن مسئولان و رعایت دیگر معیارهای حرفه ای و اخلاق رسانه ای به همراه روش ارائه از ویراستاری تا گرافیک، در نظر گرفته شده است. البته انتخاب نشدن مطالب دیگر رسانه ها به هیچ عنوان به معنای انکار ارزش کاری و خبری آنان نیست.

بخوانید سوژه های برگزیده این هفته را…

به گزارش شفقنا رسانه، روزنامه قدس در گزارشی با عنوان «برای مقابله با مصرف زیاد بنزین ارزان چه باید کرد؟» به بررسی راهکارهای کنترل مصرف سوخت و پیامدهای افزایش نرخ بنزین پرداخت. سوژه پردازی خوب، گفتگو با کارشناسان و ارائه راهکار مناسب از دلایل انتخاب این گزارش است.

حادثه مرگبار در معدن طبس از جمله سوژه هایی بود که این هفته مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «جان ارزان» به بررسی علل وقوع آن پرداخت. گفتگو با کارشناسان و تلاش برای ریشه یابی مسئله از دلایل انتخاب این گزارش است.

این روزنامه همچنین در گزارشی با عنوان «قصه پرغصه فراموشی» به آلزایمر و راهکارهای بهزیستی در دنیای امروز اشاره کرد. آسیب شناسی مسئله و نگاه کارشناسانه به آن از دلایل انتخاب این گزارش است.

روزنامه دنیای اقتصاد هم در گزارش خوبی با عنوان «روز پرماجرای بازارها» به شناسایی علل اقتصادی و ژئوپلیتیک تحولات بازارهای دارایی پرداخت. سوژه یابی خوب و نوع نگاه به مسئله از دلایل انتخاب این گزارش است.

source

توسط funkhabari.ir