سیامک نمازی کیست بیوگرافی سیامک نمازی پسر محمدباقر نمازی و ماجرای دستگیری او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

سیامک نمازی کیست

سیامک نمازی یک تاجر ایرانی و آمریکایی بوده که اقدام به جاسوسی برای کشورهای دشمن نظام میکرد و در سال 2015 دستگیر شد پدرش محمدباقر نیز به همین دلیل دستگیر شده است

سیامک نمازی به 10 سال زندان محکوم شده است او با شرکت های خارجی به خصوص اروپایی روابط تجاری زیادی داشت و از این راه ثروت فراوانی را به همراه پدرش کسب کرده بود.

سیامک نمازی کیست بیوگرافی سیامک نمازی پسر محمدباقر نمازی +دستگیری

بیواگرفی سیامک نمازی

سیامک نمازی به عنوان یک تاجر ثروتمند شناخته میشد که مدتی به جرم جاسوسی با دولت متخاصم در تهران دستگیر شد و به 10 سال زندان محکوم گردید او فرزند محمدباقر نمازی یکی دیگر تاجران ایرانی مقیم امریکا است.

سیامک نمازی در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۵ به اتهام همکاری با دولت های خارجی بازداشت شد. این اتفاق در حالی رخ داد که همزمان ایران و آمریکا در حال مذاکرات هسته ای حساس و همچنین بهبود روابط اقتصادی پس از توافق برجام بودند. در نهایت، در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶ سیامک نمازی به حکم دادگاه به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

سیامک نمازی کیست بیوگرافی سیامک نمازی پسر محمدباقر نمازی +دستگیری

شرکت آتیه بهار به عنوان یکی از شرکت های مشاوره اقتصادی، مورد توجه نهادهای امنیتی ایران قرار گرفته بود. در این شرکت، سیامک نمازی به همراه سایر ایرانیان فعال در حوزه اقتصاد سعی در جذب سرمایه گذاران خارجی به ایران داشت. اما این فعالیت ها به اتهامات جدی به وی و همکارانش منجر شد که در نهایت به بازداشت و زندانی شدن او انجامید.

سیامک نمازی کیست بیوگرافی سیامک نمازی پسر محمدباقر نمازی +دستگیری

آزاد شدن از زندان

در سال ۲۰۲۳ ایران و آمریکا با میانجی‌گری قطر توافق کردند که پنج ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران از جمله سیامک نمازی را با پنج ایرانی زندانی در آمریکا مبادله کنند و حدود ۶ میلیارد دلار پول نفت ایران که در بانک‌های کره‌جنوبی به دلیل تحریم‌ها مسدود شده بود، به بانک‌های قطر منتقل کنند. سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و دو زندانی دیگر که نامی از آنها برده نشده‌است، براساس توافق صورت گرفته میان ایران و ایالات متحده آمریکا، ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ از ایران خارج شدند و به دوحه رسیده و راهی آمریکا شدند.

source

توسط funkhabari.ir