خوراکی های ضروری بعد از 40 سالگی: بعد از 40 سالگی، حفظ فرم بدنی خوب می تواند به یک چالش تبدیل شود. متابولیسم کند می شود و بدن شروع به واکنش متفاوت به محرک های فیزیکی و غذایی می کند. با این حال، یک رژیم غذایی متعادل، غنی از پروتئین، می‌تواند به عضله‌سازی و کاهش سلول‌های چربی کمک کند و منجر به رفاه کلی شود. بیایید با هم دریابیم که کدام پنج غذا می توانند در برنامه غذایی شما تفاوت ایجاد کنند. در ادامه این مطلب بخش سلامت و دانش مجله خبری چشمک باخوراکی های ضروری بعد از 40 سالگی آشنا شوید.

خوراکی های ضروری بعد از 40 سالگی

با افزایش سن، دیگر بدن شما توانایی قبل را ندارد. زمانی که شما ۴۰ سالگی را رد می‌کنید، چین و چروک روی صورتتان نمایان می‌شود، سیستم گوارش شما کندتر از قبل عمل می‌کند و حتی ممکن است دچار بیماری‌هایی چون قلبی یا پوکی استخوان… شوید اما راه‌هایی وجود دارند که می‌توانید به کمک آنها روند پیری را به تعویق بیندازید. یکی از این راه‌ها خوردن مواد غذایی سالم است. برخی از خوراکی های ضروری بعد از 40 سالگی عبارت است از:

ماهی

ماهی هایی مانند ساردین سالمونت و ماهی تن منبعی استثنایی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این مواد مغذی نه تنها به ساخت و ترمیم بافت عضلانی کمک می کنند، بلکه عملکرد متابولیک سلامت عضلات را بهبود می بخشند و التهاب را کاهش می دهند. مصرف ماهی های چرب حداقل دو بار در هفته می تواند به حفظ بدنی شاداب و سالم کمک کند.

دارچین

تحقیقات نشان داده که دارچین قند خون را کاهش می‌دهد. از آنجا که با افزایش سن، خطر ابتلا به دیابت نیز افزایش می‌یابد، مصرف دارچین می‌تواند موثر باشد. اگر شما بالای ۴۰ سال سن دارید و نگران ابتلا به بیماری دیابت هستید، در غذاهای خود بیشتر از دارچین استفاده کنید. البته انواع مختلفی از دارچین در بازار موجود هستند که سعی کنید مرغوب‌ترین آن را خریداری کنید.

خوراکی های ضروری بعد از 40 سالگی

تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای بسیار متنوع و مغذی است که سرشار از پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا است. یک تخم مرغ حاوی حدود شش گرم پروتئین با کیفیت بالا است که برای سنتز پروتئین ماهیچه ضروری است. علاوه بر این، تخم مرغ سرشار از لوسین است، اسید آمینه ای که رشد عضلات را تحریک می کند. فراموش نکنید که تخم مرغ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا ماهیچه های خود را قوی و لاغر نگه دارید.

روغن زیتون

بسیاری از افراد از مصرف روغن زیتون، به این دلیل که حاوی چربی است، خودداری می‌کنند. اما مصرف یک قاشق از این ماده که حاوی چربی‌های خوب است می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. چربی‌های سالمی که در این ماده یافت می‌شود سطل کلسترول و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. علاوه بر آن، سطح قند خون را نیز ثابت نگه می‌دارد. بنابراین استفاده از این ماده، در حد متعادل، به شدت به افراد بالای ۴۰ سال پیشنهاد می‌شود.

لوبیا و حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات مانند عدس و نخود منبع عالی پروتئین گیاهی هستند. این غذاها همچنین سرشار از فیبر هستند که به کنترل اشتها و تثبیت سطح قند خون کمک می کند و تجمع سلول های چربی را کاهش می دهد. آنها برای هر کسی که به دنبال حفظ یک رژیم غذایی متعادل و تغذیه کننده است، ایده آل است.

مرغ و بوقلمون

گوشت سفید، مانند مرغ و بوقلمون، یکی دیگر از منابع عالی پروتئین بدون چربی است. این غذاها تمام اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز برای رشد ماهیچه ها و ترمیم بافت را فراهم می کنند. علاوه بر این، چربی اشباع شده کمی دارند و برای کسانی که می خواهند سلول های چربی را بدون کاهش مصرف پروتئین کاهش دهند، عالی است.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی است. این سبزی کالری کم اما ویتامین و مواد معدنی زیادی دارد که می‌تواند گزینه خوبی برای سالادتان باشد. این ماده سرشار از فیبر است که سیستم گوارش و هضم غذا را بهبود می‌بخشد. علاوه بر آن، کلسیم موجود در آن به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. ویتامین سی، کا و آهن نیز از دیگر مواد موجود در این سبزی هستند که برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند.

خوراکی های ضروری بعد از 40 سالگی

ماست یونانی

ماست یونانی یکی دیگر از منابع فوق العاده پروتئین است، با محتوای پروتئینی که می تواند بیش از 10 گرم در هر وعده باشد. همچنین سرشار از پروبیوتیک‌هایی است که از سلامت گوارش حمایت کرده و جذب مواد مغذی را بهبود می‌بخشد. مصرف ماست یونانی به عنوان میان وعده یا اضافه کردن آن به وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند تا ماهیچه های خود را تقویت کرده و چربی بدن را کاهش دهید.

این نکات ارزشمند را با دوستان و خانواده خود  به اشتراک بگذارید تا به آنها کمک کند تا پس از 40 سالگی به اهداف سلامت و تندرستی خود نیز دست یابند.

 

source

توسط funkhabari.ir