پسر قدبلند احمد جنتی: اگر کنجکاو هستید با زندگی شخصی دبیر شورای نگهبان آشنا شوید و بدانید پسر ایشان کیست پس این مطلب را از دست ندهید.

احمد جنتی لادانی (زادهٔ ۳ اسفند ۱۳۰۵) سیاستمدار و روحانی شیعهٔ ایرانی است که به‌عنوان عضو فقیه و دبیر شورای نگهبان فعالیت می‌کند. جنتی از دوره اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبیری شورا را بر عهده داشته است.

با بخش تازه ها از مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

پسر قدبلند احمد جنتی

پسر قدبلند احمد جنتی- علی جنتی

پسر او علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است، او پیش از این انتصاب سوابق دیگری از جمله مدیر صدا و سیمای اهواز، استاندار همدان، استاندار خراسان، معاون امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت سیاسی وزیر کشور و سفیر ایران در کویت را در پیشینه خود به ثبت رسانده بود.

پسر قدبلند احمد جنتی: علی جنتی متولد سال 1328 است، پدرش آیت الله احمد جنتی است. تحصیلات دوره متوسطه را سپری کرده بود که با آغاز به کار مدرسه علمیه منتظریه (حقانی) که توسط شهید بهشتی، شهید قدوسی و جمعی دیگر از استادان حوزه علمیه قم تاسیس شده بود، به تحصیلات حوزوی روی آورد و در طول 10 سال از محضر اساتید بزرگ حوزه بهره برد، او بعد از اتمام دوره سطح، دروس خارج فقه و اصول را نزد آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله یوسف صانعی و آیت الله آذری قمی فراگرفت.

پسر قدبلند احمد جنتی1

پسر قدبلند احمد جنتی: جنتی در فعالیت های سیاسی علیه رژیم پهلوی حضور داشت، در سال 1354 با مشورت شهید بهشتی و مرحوم هاشمی رفسنجانی بعد از دوره سخت جنگ و گریز با ساواک از کشور خارج شده و راهی سوریه و لبنان شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های خود در نظام جمهوری اسلامی آغاز کرد، او در سال 1359 مدیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مرکز اهواز بود، و این انتصاب همزمان با آغاز جنگ تحمیلی بود.

 

source

توسط funkhabari.ir