نتایج یک پژوهش جدید نشان داده که تجربه بازی PowerWash Simulator برای سلامت روان بسیار مفید است. این بازی آرامش‌بخش اجازه می‌دهد تا خودروها و مکان‌های کثیف را با استفاده از یک شلنگ آب فشار قوی موسوم به پاورواش شست. این بازی طرفداران زیادی دارد و بسیاری به دلیل ماهیت آرامش‌بخش آن، ساعت‌ها پس از یک شیفت کاری سنگین، مشغول آن می‌شوند.

پژوهش جدید توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده و نتایج آن پس از دو سال تحقیق و بررسی در دسترس قرار گرفته است. بیش از 8500 نفر بازی‌کننده از 40 کشور جهان از جمله ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، جامعه آماری این تحقیق را تشکیل داده‌اند. شرکت‌کنندگان یک نسخه ویژه از بازی شبیه‌ ساز پاورواش دریافت کرده‌اند و پژوهش به طور مستقل شروع شده است.

دو نوع داده کمی و کیفی در نتیجه تحقیقات جمع‌آوری شده است. یک سری پرسش‌نامه‌ها در اختیار گیمرها قرار گرفته و همچنین میزان پیش‌روی و تعداد ساعات بازی آنها اندازه‌گیری شده است. نتایج تحقیق اما شگفت‌انگیز هستند، طوری که آرامش‌بخش بودن بازی PowerWash Simulator اثبات شده و مهم‌تر از آن، این بازی تاثیر مثبتی روی سلامت روان می‌گذارد. به عبارت دیگر بازی‌های ویدیویی می‌توانند به سلامت روان فرد کمک کنند.

بازی PowerWash Simulator مفید برای سلامت روان

تاثیرات مثبت بازی PowerWash Simulator

بیش از 72 درصد شرکت‌کننده‌ها در تحقیق جدید از «تغییر مثبت خلق و خو» پس از تجربه بازی شبیه ساز پاورواش گفته‌اند. خلق و خوی گیمرها پس از پانزده دقیقه تجربه بازی تغییر یافته است. نتایج نشان می‌دهند که تغییرات مثبت همان چند دقیقه اول بازی بروز می‌یابند و این بازی، حس و حال خوبی در بای‌کننده ایجاد می‌کند. تغییرات مثبت طبق محققان آکسفورد در حد فعالیت‌های مفرحی مانند کتاب خواندن، خرید کردن و گوش دادن به موسیقی بوده است.

داده‌های پژوهش و نتایج نشان از یک تجربه مثبت و بهبود سلامت روان می‌دهند. این بازی گیمرها را درگیر هیچ‌گونه استرس نمی‌کند. خبری از دشمن و یک تجربه‌ استرس‌آور و تنش‌زا نیست. گیمر صرفا در حال شستن نقطه به نقطه یک خودرو یا اتاقی بزرگ است و از این کار لذت می‌برد. بسیاری از گیمرها در طی چند سال اخیر از آرامش‌بخش بودن بازی PowerWash Simulator گفته‌اند و این ادعاها به‌طور علمی اثبات شده است و در نهایت نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی می‌توانند به تغییر خلق و خو و بهبود سلامت روان کمک کنند.

مطالعات زیادی روی بازی‌های ویدیویی انجام شده است. امروزه بسیاری سعی می‌کنند تا فعالیت‌های روزمره را به شکل یک بازی طراحی کنند و از مزایای آن بهره ببرند. در پایان اگر روز سختی داشته‌اید و نیاز دارید چند ساعتی بدون فکر کردن مشغول یک فعالیت آرامش‌بخش شوید، بازی شبیه ساز پاورواش می‌توان چاره‌ساز باشد.

منبع:‌ TheGamer

source

توسط funkhabari.ir