خطای Challenge Required در اینستاگرام ⚠️ یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است کاربران در زمان ورود به حساب کاربری اینستاگرام با آن مواجه شوند.

دلایل این خطا میتواند استفاده از IP جدید در هنگام ورود، استفاده از برنامه یا ربات‌های جانبی، انجام فعالیت‌های غیر عادی یا اسپم گونه باشد. به همین خاطر در این مطلب از انزل وب به آموزش رفع ارور Challenge Required در اینستاگرام میپردازیم.

رفع خطای Challenge required اینستاگرام

Fixing the ‘Challenge Required’ error on Instagram

به طور خلاصه برای رفع مشکل تایید هویت اینستاگرام راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • استفاده از یک VPN مطمئن که از یک IP ثابت برای ورود به برنامه‌ها استفاده کند.
  • استفاده دوباره از IP قبلی که در گذشته با آن وارد اینستاگرام میشدید.
  • ورود به حساب کاربری با کمک یک دستگاه دیگر.
  • اتصال به یک منبع اینترنتی دیگر، تغییر شبکه و اطمینان از سرعت و عملکرد اینترنت
  • تایید هویت و ارسال اطلاعات مورد نیاز برای اینستاگرام
  • بستن کامل برنامه یا Force stop کردن آن از طریق تنظیمات.
  • بروزرسانی اینستاگرام به آخرین نسخه از طریق گوگل پلی یا اپ استور بسته به نوع سیستم عامل
  • پاک کردن کش اینستاگرام در دستگاه‌های اندرویدی از طریق Settings> Apps> Instagram> Storage> Clear cache
  • حذف کامل اینستاگرام و نصب دوباره آن
  • Logout کردن از حساب کاربری اینستاگرام از طریق بخش تنظیمات برنامه و ورود مجدد به آن
  • استفاده از کمک پشتیبانی برنامه با رفتن به مسیر Help>Report a problem > Report without shaking> Include and continue و توضیح مشکل ایجاد شده به انگلیسی

معمولا ارور Challenge Required در اینستاگرام زمانی نمایش داده میشود که اینستاگرام متوجه الگوی رفتاری مشکوک و غیر انسانی از کاربران شود. به این صورت برنامه سعی میکند تا با به چالش کشیدن کاربران، از ربات نبودن آنها مطمئن شود. برای رفع ارور Checkpoint required و Challenge required اینستاگرام راهکار مختلف وجود دارد اما اینکه کدام یک از آنها مشکل ایجاد شده را برطرف کند تا حدود زیادی بستگی به موقعیت شما دارد. در ادامه موثرترین روش‌های حل این مشکل را معرفی خواهیم کرد.

۱- از یک تغییردهنده آی پی مطمئن استفاده کنید

در داخل کشور بهتر است برای آنکه بتوانید به صورت مطمئن وارد اینستاگرام شوید و در آن فعالیت کنید، از یک تغییردهنده آی پی با سرور ثابت استفاده کنید. برای این منظور تا حد ممکن از وی پی ان هایی که افراد زیادی از آنها استفاده میکنند (اپ و سرویس های رایگان) و یا هر بار به آدرس کشور مختلفی وصل میشوند استفاده نکنید. زیرا ورود مکرر با آی‌پی‌های مختلف می‌تواند اینستاگرام را به اشتباه بیندازد و شما را به عنوان یک کاربر مشکوک یا غیرواقعی شناسایی کند. در نتیجه این موضوع فعالیت شما محدود میشود یا با ارور Checkpoint required در اینستاگرام مواجه میشوید.

برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است از وی پی ان‌هایی با آدرس ثابت استفاده کنید و از عدم نشت DNS یا  DNS Leak مطمئن شوید. به این صورت هر بار با آدرس یک موقعیت مکانی یکسان وارد اینستاگرام خواهید شد و این موضوع باعث جلوگیری از حساسیت الگوریتم های این برنامه بر روی اکانت شما میشود.

۲- با استفاده از IP قبلی که از آن استفاده میکردید وارد شوید

در ادامه روش قبلی، برای حل مشکل تایید هویت اینستاگرام بهتر است از آدرس همان کشوری که در ابتدا با استفاده از آن اکانت خود را ساخته بودید به حساب کاربریتان وارد شوید. به طور مثال اگر در زمان ساخت اکانت با IP کشور آلمان اینکار را انجام داده بودید، بهتر است مجددا به آدرس همان موقعیت جغرافیایی متصل شوید. استفاده از سرورهای یکسان در زمان استفاده از اینستاگرام تضمین کننده امنیت حساب و باعث کاهش ریسک خطاهای امنیتی است.

۳- از یک دستگاه دیگر استفاده کنید

برای امتحان کردن رفع مشکل ایجاد شده میتوانید وارد شدن به حساب کاربری را با استفاده از یک دستگاه دیگر تست کنید. این روش ممکن است ارورهای نمایش داده شده برای برخی از اکانت‌ها را برطرف کند. گاهی تنظیمات غلط در دستگاه‌ها میتواند باعث ایجاد مشکلاتی در فرایند احراز هویت و ورود به حساب کاربری شود. به همین دلیل بهتر است ورود به اینستاگرام را از طریق کامپیوتر یا یک گوشی دیگر امتحان کنید.

بر اساس گزارش کاربران در سایت Reddit، یکی از احتمالا نمایش پیغام Challenge Required در اینستاگرام وارد شدن به حساب کاربری با استفاده است یک مرورگر است. به همین خاطر لازم است با دستگاهی که هنوز برای برنامه ناشناخته است وارد حساب شوید و نمایش دهید که شما واقعاً مالک آن هستید.

۴- به اینترنت دیگری متصل شوید

امتحان کردن نوع دیگری از اتصالات اینترنتی نیز میتواند گاها برای رفع مشکل Challenge required اینستاگرام موثر باشد. برای اینکار میتوانید اتصال به اینترنت Wi-Fi یا موبایل دیتا را امتحان کنید. در صورت لزوم یکبار حالت پرواز را فعال و پس از چند ثانیه غیر فعال کنید تا تنظیمات شبکه مجددا راه اندازی شود. برای این منظور بهتر است به بخش تنظیمات گوشی و بخش Connection بروید. این قابلیت ها از طریق منوی تنظیمات سریع گوشی‌ها نیز قابل دسترسی است.

رفع ارور Challenge Required در اینستاگرام

متصل بودن به یک اینترنت پایدار از جمله موارد مورد نیاز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با سرور آنها برای ارسال و دریافت اطلاعات است. به همین خاطر زمانی که با مشکلاتی در اجرای برنامه‌ها یا خطاهای مختلفی مثل احراز هویت اینستاگرام با چهره مواجه میشوید، بهتر است از عملکرد مناسب اینترنت و سرعت آن مطمئن شوید.

 ۵- هویت خودتان را تایید کنید

با نمایش داده شدن ارور Challenge Required در اینستاگرام، ممکن است از شما خواسته شود تا فعالیت‌هایی را برای احراز هویت انجام دهید. در برخی مواقع سوالاتی به کاربران نمایش داده میشود که لازم است به آنها پاسخ داده شود. بنابراین شاید اینکار ساده‌ترین روش برای حل مشکل پیش آمده احراز هویت از طریق پاسخ داده به سوالات نمایش داده شده از طرف اینستاگرام یا ارائه مدارک لازم باشد.

۶- برنامه را ببندید و دوباره باز کنید

برخی اوقات شاید ساده‌ترن راهکار برای حل مشکلات ایجاد شده برای برنامه‌ها بستن و باز کردن دوباره آنها باشد. این روش میتواند باگ‌های موقتی بوجود آمده در برنامه‌ها را برطرف کند. علاوه بر آن شما میتوانید بستن اجباری اینستاگرام در گوشی‌های اندرویدی را نیز امتحان کنید. برای اینکار وارد تنظیمات و سپس بخش Apps شوید. حالا اینستاگرام را از لیست برنامه ها پیدا کرده یا نام آن را جستجو کنید. در نوار پایینی صفحه میتوانید گزینه Force stop را ببینید و از آن برای بستن کامل برنامه استفاده کنید.

بستن اجباری اینستاگرام

در گوشی‌های آیفون نیز در صفحه اصلی انگشتتان را از پایین به سمت بالا حرکت دهید و نگه دارید تا محیط App Switcher برایتان باز شود. حالا برنامه ها را به چپ یا راست بکشید و اینستاگرام را پیدا کنید. در اینجا لازم است اینستاگرام را به بالا بکشید تا از صفحه دور و به طور کامل بسته شود.

بستن برنامه ها در آیفون

۷- اینستاگرام را آپدیت کنید

در ادامه یکی دیگر از راهکارهای حل خطای Challenge required اینستاگرام، از طریق بروزرسانی برنامه است. گاهی وجود برخی باگ و ایرادات در نسخه های اینستاگرام عامل اصلی نمایش ارورهای مختلف است. به همین خاطر بهتر است برای سیستم اندروید به برنامه گوگل پلی و در آیفون به اپ استور بروید و در صورت وجود آپدیت، برنامه را بروزرسانی کنید.

بروزرسانی اینستاگرام

۸- حافظه کش اینستاگرام را پاک کنید

برای آنکه بتوانید داده‌های معیوب و اطلاعات ثبت شده مشکل‌دار را در اینستاگرام از بین ببرید، میتوانید حافظه کش آن را در گوشی‌های اندرویدی پاک کنید. این روش در عین سادگی میتواند برای بسیاری از موارد کاربردی و موثر باشد. برای اینکار وارد Settings یا تنظیمات گوشی شوید و در بخش Apps برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید. حالا وارد Storage شوید و روی دکمه Clear Cache بزنید. به خاطر داشته باشید که اینکار باعث حذف اطلاعات اکانت شما در برنامه نخواهد شد.

پاک کردن کش اینستاگرام

۹- اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید

در برخی از دستگاه‌ها مثل سیستم iOS ممکن است نتوانید حافظه کش دستگاه را پاک کنید. به عنوان روش جایگزین برای اینکار میتوانید برنامه را به طور کامل حذف و مجددا از طریق منابع معتبری مثل گوگل پلی یا اپ استور نصب کنید. این کار باعث میشود تا اطلاعات ناقص یا باگ‌های ایجاد شده در برنامه به طور کامل حذف شود و شما بتوانید یکبار دیگر برنامه سالم و جدید را نصب و استفاده کنید. در گوشی‌های آیفون شما میتوانید به بخش تنظیمات (Settings) بروید و وارد بخش General شوید. حالا روی گزینه iPhone storage بزنید و اینستاگرام را انتخاب کنید. سپس Offload App را بزنید و نصب دوباره آن را انتخاب دهید. در گوشی‌های اندرویدی هم کافی است دستتان را برای چند لحظه روی برنامه نگه دارید تا گزینه Uninstall را ببینید.

حذف و نصب دوباره برنامه اینستاگرام

۱۰ از حساب کاربریتان خارج و مجددا وارد شوید

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای رفع ارور Challenge Required در اینستاگرام، خارج شدن از حساب کاربری و ورود دوباره به آن است. این روش باعث میشود تا خطاهای ایجاد شده در اکانت شما برطرف شود. این روش در عین سادگی میتواند برای رفع سایر مشکلات اینستاگرام  مثل فعال نشدن موزیک ریلز یا سایر بخش‌ها نیز موثر باشد. برای دسترسی به این تنظیمات وارد صفحه صفحه اصلی پروفایلتان شوید و روی آیکون سه نقطه بالای صفحه از سمت راست بزنید. سپس صفحه را تا پایین اسکرول کنید تا گزینه Logout را ببینید. با انتخاب آن از حساب کاربری خارج خواهید شد و باید دوباره رمز عبور و نام پروفایلتان را وارد کنید.

رفع ارور Challenge Required در اینستاگرام با خارج و وارد شدن به آن

۱۱- عملکرد سرورهای اینستاگرام را بررسی کنید

برای آنکه مطمئن شوید ایراد ایجاد شده از سمت اینستاگرام یا مربوط به فعالیت‌های شما است، با استفاده از سایت Downdetector وضعیت برنامه را بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل برخی از کاربران ممکن است ایراد بوجود آمده را در برنامه گزارش دهند. همچنین شما میتوانید ایجاد این مشکل را از سایر دوستانتان نیز سوال کنید تا متوجه شوید آیا آنها نیز با این مسئله درگیر هستند یا نه.

۱۲- از پشتیبانی اینستاگرام کمک بگیرید

به عنوان راهکار آخر در صورتی که هنوز موفق به برطرف کردن مشکل ایجاد شده نشدید، میتوانید از طریق Help Center  اینستاگرام از پشتیبانان این برنامه درخواست کمک کنید و مشکل ایجاد شده را گزارش دهید. برای دسترسی به این بخش در صفحه اصلی پروفایل روی آیکون سه خط بزنید و وارد تنظیمات شوید. حالا صفحه را به پایین اسکرول کرده و روی گزینه Help بزنید. سپس Report a problem و Report without shaking را انتخاب کنید. حالا Include and continue را انتخاب کنید و در باکس نمایش داده شده مشکل پیش آمده را به انگلیسی تایپ و ارسال کنید.

گزارش ارور Challenge Required در اینستاگرام

سوالات متداول

چرا اینستاگرام سلفی میخواد؟

درخواست سلفی از طرف اینستاگرام برای احراز هوی کاربران است. در صورتی ک افراد به دلایل مختلفی به عنوان ربات شناسایی هستند، اینستاگرام برای تایید دسترسی افراد به اکانت درخواست سلفی یا یک ویدیو کوتاه از چهره میکند.

چرا ویدیو سلفی احراز هویت اینستاگرام ارسال نمیشه؟

دلیل این مشکل میتواند به علت عدم اتصال به اینترنت مناسب یا VPN باشد. به همین خاطر بهتر است پس از بررسی این موارد یکبار از اینستاگرام خارج شده و ارسال ویدیو را دوباره امتحان کنید.

دلیل بروز Challenge required اینستاگرام چیست؟

اصلی‌ترین عامل ایجاد این ارور استفاده از چندین دستگاه مختلف با استفاده از آی پی یا آدرس‌های شبکه متفاوت است. به این صورت اینستاگرام ممکن است از یک حساب کاربری آدرس فعالیت در چندین موقعیت مکانی مختلف را دریافت و آن را محدود کند.

چرا با خطای Challenge required اینستاگرام مواجه می‌شوم؟

در صورتی که مشکلی در رابطه با احراز هویت کاربران در اینستاگرام ایجاد شود، این برنامه برای حفاظت از امنیت حساب کاربری آن دسترسی‌های مشکوک و غیر معمول را متوقف کرده و ارور Challenge required را نمایش میدهد.

آیا خطای “Challenge Required” اینستاگرام خطرناک است؟

خیر این پیام یک اقدام امنیتی برای حفاظت از اکانت است و در صورت احراز هویت و رعایت برخی نکات مشکلی برای حساب کاربری ایجاد نخواهد شد.

چگونه می‌توان از “Challenge Required” اینستاگرام عبور کرد؟

برای اینکار بهتر است از یک اینترنت پایدار و VPN با IP ثابت استفاده کنید. همچنین امتحان کردن یک دستگاه دیگر، خارج شدن و ورود مجدد به اکانت، پاک کردن کش برنامه یا گزارش خطا به پشتیبانی اینستاگرام نیز میتواند موثر باشد.

آیا می‌توان خطای “Challenge Required” اینستاگرام را نادیده گرفت؟

خیر تا زمانی که این مشکل را برطرف نکنید دسترسی کامل به اکانت امکان پذیر نخواهد بود.

چگونه “Challenge Required” اینستاگرام را رفع کنیم؟

برای رفع این ارور روش‌هایی مانند ورود از دستگاه یا IP قبلی، ریست DNS، بررسی اتصال اینترنت، و استفاده از VPN با آی‌پی ثابت میتواند کمک‌ کننده باشد.

چگونه می‌توان از خطای “Challenge Required” اینستاگرام جلوگیری کرد؟

مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از این خطا و سایر ارورهای مربوط به احراز هویت اینستاگرام استفاده از یک VPN مطمئن با IP ثابت است.

جمع بندی

به طور کلی رایج‌ترین دلایل نمایش ارور Challenge Required در اینستاگرام، استفاده از دستگاه‌های ناشناخته مثل مرورگر و تلفن همراه  یا استفاده از IP مختلف و سرورهای VPN متفاوت برای ورود به اینستاگرام است. به همین خاطر برای رفع این مشکل از وی پی ان‌های مطمئن با یک آدرس ثابت استفاده کنید، با استفاده از آدرس همیشگی و قبلی خودتان به اینستاگرام وارد شوید یا اتصال به اینترنت پایدار را بررسی کنید. در ادامه استفاده از دستگاه‌های دیگر برای ورود به اینستاگرام، بستن و باز کردن دوباره برنامه و همچنین تایید هویت میتواند راهکار موثری برای رفع خطاهای ایجاد شده باشد.

اگر با انجام این مراحل موفق به حل مشکلاتتان نشدید، بهتر است اینستاگرام را آپدیت کنید، کش برنامه را در گوشی‌های اندرویدی حذف کنید یا برنامه را به طور کامل پاک و مجددا نصب نمایید. در صورت نیاز Logout کردن و ورود مجدد به حساب کاربری نیز ممکن است بتواند باگ‌های ایجاد شده را برطرف کند. در مرحله آخر با وجود از بین نرفتن خطا، بهتر است مشکل ایجاد شده را از طریق پشتیبانی و بخش Help اینستاگرام گزارش دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با انواع ارورهای احراز هویت در اینستاگرام مواجه شده‌اید؟ به نظر شما بهترین روش برای رفع خطای Challenge required اینستاگرام چگونه است؟ در صورتی که برنامه این مسئله نظر یا تجربه‌ای دارید، لطفاً آن را با ما و سایر خوانندگان به  اشتراک بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir