بیوگرافی جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس

جلال رشیدی کوچی استاندار فعلی استان فارس در تاریخ تیرماه سال ۱۳۶۳ در مرودشت دیده به جان گشوده است. ایشان نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه مرودشت به حساب می‌آید با وجود نقش فعال در مجلس یازدهم، رشیدی کوچی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت نشد.

این چهره در رشته صنایع تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع لیسانس دریافت کرده است. همچنین در رشته علوم سیاسی درس خوانده است و مدرک دانشگاهی اش را تا مقطع فوق لیسانس اخذ نموده است.

بیوگرافی جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس کیست +سوابق و فرزندان

جلال رشیدی کوچی از سال ۱۳۹۸ برگزار با به دست آوردن ۳۲ هزار و ۴۶۹ آرا از حوزه انتخابی مرودشت پاسارگاد و ارسنجان از استان فارس برگزیده شد و پا به مجلس گذاشت.

رد صلاحیت

جلال رشیدی کوچی در انتخابات مجلس 1402 رد صلاحیت شد

رشیدی کوچی، نماینده مجلس یازدهم از ردصلاحیتش برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم طبق اعلام نهایی شورای نگهبان خبر داد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشت: عدم تایید صلاحیت بنده در مسیری که آغاز کرده‌ام خللی ایجاد نخواهد کرد. تا جایی که توان داشته باشم و با تمام ابزارهایی که در اختیارم است و در هرجایی که باشم از حق مردم مظلوم ایران دفاع خواهم کرد و در برابر مافیای قدرت که آرامش و آسایش مردم ذره‌ای برایشان ارزش ندارد خواهم ایستاد.

 

جلال رشیدی کوچی کیست

جلال رشیدی کوچی درباره بیوگرافی و زندگینامه اش میگوید من رشیدی کوچی می‌باشم، یک جوان از ایلات خمسه و خدمتگزار مردم. من در تاریخ تیرماه سال ۱۳۶۳ در شهرستان مرودشت به دنیا آمده ام. پدر من حاج جلیل یکی از معلمین شریف، و از رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی و همچنین یکی از نمایندگان فقید مردم مرودشت در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی که در مسیر خدمتگزاری به مردم به شهادت که دعای قنوت‌های ایشان بود، نائل گردید.

بیوگرافی جلال رشیدی کوچی نماینده در مجلس کیست +سوابق و فرزندان

تحصیلات

آقای جلال رشیدی کوچی در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده است و همچنین در رشته علوم سیاسی مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع فوق لیسانس اخذ نموده است.

جلال رشیدی کوچی در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تنها نماینده مخالف طرح صیانت کاربران در شبکه‌های اجتماعی در مجلس به شمار می‌رفت، که حواشی بسیاری را به دنبال داشت.

آقای رشیدی کوچی در این جلسه صحبت‌هایی را بیان کرد:که بعضی برای موافقت با این طرح به من زنگ می‌زنند و من را حتی تهدید می‌کنند. در هر حال پس از گذشت مدتی فعالیت کمیسیون مشترک مردم برای تصویب این طرح نگران می‌باشند. این امر نیز علتی دارد مثلاً یک مرتبه بیان می‌شود که در خلال پیگیری بودجه یک جلسه برای پیگیری این طرح بر پا گردد.
هیچکس مخالف ساماندهی شبکه‌های اجتماعی نیست، ولی آیا این طرح در باره ساماندهی شبکه اجتماعی می‌باشد؟ به نظر مردم اینطور نیست من مردم را همراهی می‌کنم.

نماینده مرودشت در مجلس یازدهم

آقای رشیدی کوچی سیاستمدار و یکی از نمایندگان مجلس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود. ایشان توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۸ برپا گردید، با به دست آوردن ۳۲ هزار و ۴۶۹ آرا از حوزه انتخابیه مرودشت پاسارگاد و ارسنجان از استان فارس منصوب شود و به مجلس برسد.

بیوگرافی جلال رشیدی کوچی نماینده در مجلس کیست +سوابق و فرزندان

رشیدی کوچی که در این جلسه اظهاراتی را مطرح کرد، گفت: عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند. این در حالی است که بعد از گذشت مدتی به آغاز به کار کمیسیون مشترک مردم هنوز نگران تصویب این طرح هستند. این موضوع هم دلیل دارد برای مثال به یکباره اعلام می‌شود که در خلال بررسی بودجه جلسه‌ای برای بررسی این طرح برگزار شود. کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی نیست اما آیا این طرح در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ از نظر مردم اینگونه نیست من در کنار مردم هستم.

بیوگرافی جلال رشیدی کوچی نماینده در مجلس کیست +سوابق و فرزندان

صفحه اینستاگرام جلال رشیدی کوچی

پیج اینستاگرام ایشان را با نشانی jrashidi_ir  دنبال کنید و همچننی توئیتر و سایت شخصی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز با همن نشانی فعال است.

بیوگرافی جلال رشیدی کوچی نماینده در مجلس کیست +سوابق و فرزندان

انتقاد تند از دبیر ستاد امر به معروف در صحن مجلس

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: جالب این است زمانی که فضای مجازی را فیلتر کردند همان افرادی که موافق فیلتر بودند، رفتند و فیلترشکن دانلود کردند و سپس در موافقت با فیلترینگ اظهار نظر می کنند.

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس با اشاره به اظهارت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب گفت: متاسفانه نان عده ای در بلوا و آشوب است، فرقی نمی‌کند که در کدام طرف باشند. در خوش بینانه‌ترین حالت باید بگوییم که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از روی نادانی این حرف را در چنین شرایطی مطرح کرده است. اما سوال این است که نظام تا کِی قرار است به خاطر برخی افراد هزینه پرداخت کند؟

بیوگرافی جلال رشیدی کوچی نماینده در مجلس کیست +سوابق و فرزندان

مخالفت با فیلترینگ

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از فیلترینگ گفت: به زودی طرح ثبت و برروی سامانه بارگذاری می شود که نمایندگان متقاضی آن را امضا کنند.

جلال رشیدی کوچی در مجلس در گفت وگو با عصرایران با بیان اینکه این طرح دارای ۴ محور است اظهار کرد: از مهم‌ترین محورهای این طرح این است که در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی آیا تاثیر گذار بوده یا نه؟ همچنین گردش مالی و بازار مالی که ایجاد کرده و اینکه چه میزان به کشور و مردم آسیب می زند نیز محور دیگر است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: وزارت ارتباطات می گوید فیلترینگ ارتباطی با من ندارد و از جای دیگری دستور می دهند. این موضوع به شوراهای عالی امنیت ملی و فضای مجازی ربط دارد. ولی طبق قانون آن نهادی که مجلس می تواند از آن تحقیق و تفحص داشته باشد وزارت ارتباطات است چرا که آنها اطلاعات و آمار را دارند و باید پاسخگو باشد و وزیر است که باید از حق مردم دفاع کند.

جلال رشیدی کوچی استاندار فارس

اخبار ضد و نقیض از انتصاب استاندار فارس اعلام شد.

برخی رسانه‌ ها خبر انتصاب رشیدی کوچی را به نقل از تسنیم منتشر کرده‌ اند

اما به نظر می‌ رسد منبع اصلی، اکنون خبر را از خروجی خود حذف کرده است.

source

توسط funkhabari.ir