طبق یک شایعه جدید، سونی از همین امسال در حال نشان دادن مدل آزمایشی کنسول PS6 به شرکای تجاری خود بوده و به نظر می‌رسد که به صورت جدی فرایند ساخت و توسعه کنسول‌ نسل بعدی خود را دنبال می‌کند.

یک خبرنگار روس به نام آنتون لوگینوف (Anton Logvinov) در کانال تلگرام خود مدعی شده که در مراسم Tokyo Game Show 2024، سونی یک مدل آزمایشی از کنسول PS6 را برای برخی از شرکای تجاری خود به نمایش گذاشته است.

لوگینوف توضیح داد که سونی با بازگشت خود پس از چند سال غیبت به مراسم Tokyo Game Show، به برخی از شرکای خود کنسول نسل بعدی PS6 را نشان داده است. او همچنین باور دارد که دلیل حضور جمعیت بیشتر در این مراسم نیز همین بود.

در رابطه با اینکه آیا این مدل آزمایشی قادر به اجرای بازی‌ بوده یا اینکه فقط به عنوان وسیله‌ای برای توضیح برنامه‌های آینده سونی به شرکای تجاری، شرکت‌های سازنده قطعات و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری استفاده شده، اطلاعات بیشتری منتشر نشده است. همچنین در نظر داشته باشید که این خبرنگار، سابقه اخبار درست و غلط را در کارنامه خود دارد؛ بنابراین در عین اینکه نمی‌توان از احتمال درستی این شایعه صرف‌نظر کرد، نمی‌توان به طور قطع از صحت آن نیز مطمئن بود.

ولی چه زمانی سونی قرار است PS6 را معرفی کند؟ تنها جوابی که برای این سؤال وجود دارد، اسناد محرمانه‌ای است که چندسال پیش از مایکروسافت به بیرون درز پیدا کرد و در آن پیش‌بینی می‌شد این کنسول، در سال ۲۰۲۸ و در کنار کنسول بعدی ایکس باکس معرفی شود. از آنجا که این اسناد چند سال قدمت دارند، نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا این پیش‌بینی‌های مایکروسافت هنوز هم اعتبار دارند یا خیر، ولی به احتمال زیاد با نزدیک شدن به تاریخ احتمالی، اخبار بیشتری از PS6 به بیرون درز پیدا خواهد کرد.

source

توسط funkhabari.ir