دیجیتال فاندری تحلیل فنی خود را از ریمیک Silent Hill 2 روی کنسول پلی‌ استیشن 5 ارائه کرده است. این گروه بازی‌های ویدیویی را از لحاظ وضوح و نرخ فریم بررسی می‌کنند و نظر خود را به اشتراک می‌گذارند. ریمیک سایلنت هیل 2 طبق بررسی آنها به خوبی روی کنسول PS5 اجرا نمی‌شود و وضوح یا رزولوشن تصویر به طرز قابل‌توجهی افت می‌کند و نمی‌توان انتظار فریم‌ریت ثابت و تصویری با وضوح عالی را داشت.

دیجیتال فاندری متوجه شده که وضوح تصویر در صحنه‌های پیچیده و پرتنش به 864 پیکسل افت می‌کند. هرچند نرخ فریم ثابت نمی‌ماند و خبری از 60 در چنین وضوحی هم نیست. این اولین بازی تراز اول نیست که با چنین شرایطی روی کنسول پلی استیشن 5 اجرا می‌شود. بازی Alan Wake 2 نیز در حالت پرفورمنس چنین رزولوشنی را ارائه می‌داد. هرچند شرایط برای نسخه کامپیوتر بهتر است، اما این نسخه هم نیازمند آپدیت است تا مشکلات ریز و لگ و استاتر به حداقل برسد.

در صورتی که پلی استیشن 5 دارید و می‌خواهید ریمیک Silent Hill 2 را در حالت گرافیکی Quality تجربه کنید، باید بدانید که وضوح نهایی با آنچه انتظار دارید یکسان نیست. رزولوشن بین 1224 و 1512 پیکسل خواهد بود. جزئیات گرافیکی در این حالت بیشتر به چشم می‌آیند و تجربه‌ی چشم‌نوازی خواهید داشت. اگر می‌خواهید بازی را با سرعت فریم بالاتر تجربه کنید، باید حالت پرفورمنس را انتخاب کنید. وضوح تصویر در این حالت هم ثابت نیست و گاهی به زیر 720p هم افت می‌کند.

ریمیک Silent Hill 2 سایلنت هیل 2 پلی استیشن 5

افت و خیز ریمیک Silent Hill 2 روی پلی استیشن 5

یکی دیگر از مشکلات بازی، ثابت نبودن نرخ فریم است. بازی بسیاری اوقات با 45 فریم اجرا می‌شود و طبق گفته دیجیتال فاندری حتی تا 37 فریم هم افت می‌کند. به نظر می‌رسد که سرعت فریم بازی در صحنه‌هایی که مه شدید است، بیشتر افت می‌کند. این در حالی است که وضوح تصویر در این صحنه‌ها نیز چندان بالا نیست. در نهایت عملکرد کلی بازی رضایت‌بخش است، اما برای حرفه‌ای‌ها و افرادی که دنبال یک تجربه تمام‌عیار هستند، کافی نیست.

ریشه مشکلات ریمیک Silent Hill 2 به استفاده از آنریل انجین 5 برمی‌گردد. این موتور گرافیکی هرچند قدرت بی‌نظیری دارد، اما عملکرد فنی آن بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. لگ و استاتر از جمله مشکلات بزرگ این موتور است که در بازی جدید کونامی هم دیده شده است. به نظر می‌رسد که کنسول PS5 Pro، گزینه بهتری برای تجربه ریمیک سایلنت هیل 2 باشد، اما از آنجایی که کنسول عرضه نشده، نمی‌توان در مورد عملکرد آن اظهارنظر کرد.

نظر شما چیست؟ آیا هنگام اجرای سایلنت هیل 2 با مشکلاتی مانند افت فریم و لگ مواجه شده‌اید؟

منبع: Tech4Gamers

source

توسط funkhabari.ir