بسیاری از افراد برای ارائه های تخصصی و فنی خود از ابزارهای پرکاربردی مانند پاورپوینت استفاده می کنند چرا که این نرم افزار با ارائه ابزارهای کاربردی به افراد کمک می کند تا بتوانند یک فایل پرزنتیشن زیبا و کاربردی ایجاد کنند که این امر یکی از عناصر بسیار مهم و تاثیرگذار در یک ارائه محسوب می شود. به طور کلی برای اینکه یک پاورپوینت حرفه ای بسازید، نکاتی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید، اگر شما هم می خواهید با این نکات بسیار مهم و کاربردی آشنا شوید، در ادامه می توانید مهم ترین اصول ساخت پاورپوینت برای ارائه به صورت حرفه ای را مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که آریا تهران بعنوان برترین و معتبرترین آموزشگاه کامپیوتر در ایران، برگزار کننده بهترین و کامل ترین دوره های آموزشی، همراه با ارائه مدرک بین المللی، زیر نظر اساتید متخصص و با تجربه می باشد که می تواند برای افراد علاقه مند به یادگیری مهارت های فنی فرصتی عالی محسوب شود؛ بنابراین اگر برای یادگیری مهارت کامپیوتر به دنبال بهترین آموزشگاه هستید، حتما از خدمات آموزشی مجتمع فنی آریا تهران استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام در دوره های کامپیوتر از جمله دوره پاورپوینت، همراه با مدرک بین المللی، می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۹۱۹۹۳۳ الی ۸ تماس حاصل بفرمایید و یا درخواست راهنمایی خود را به نشانی Arya.tehran3@gmail.com ایمیل کنید.

چگونه یک پاورپوینت حرفه ای بسازیم

نرم‌افزار پاورپوینت چیست

قبل از اینکه به سوال چگونه یک پاورپوینت حرفه ای بسازیم پاسخ دهیم ابتدا قصد داریم به معرفی نرم افزار پاویرپوینت بپردازیم. پاورپوینت یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین نرم افزارهای شرکت مایکروسافت است که با استفاده از آن می توانید انواع پروژه های خود را به صورت اسلایدی ارائه دهید و انواع فایل های چند رسانه ای و تصویری مانند کاتالوگ های الکترونیکی، تبلیغات معرفی شرکت، پروژه های شرکتی و برنامه های اطلاع رسانی ایجاد کنید.

امروزه از ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار پاورپوینت در صنایع مختلف استفاده می شود و به همین خاطر بعنوان یکی از پرطرفدارترین نرم افزارها در صنعت گرافیک شناخته شده است.

شما می توانید با استفاده از ابزارهای این نرم افزار مانند تصاویر، نوشته ‌ها، فیلم‌، صوت، حرکات و افکت‌ های تصویری و انیمیشن در ساخت اسلاید خود استفاده کنید و از این طریق یک ارائه حرفه ای داشته باشید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید اطلاعات کامل تر و جامع تری درباره نرم افزار پاورپوینت و کاربردهای آن داشته باشید، حتما مقاله پاور پوینت چیست را مطالعه کنید.

اگر می خواهید بدانید چگونه یک پاورپوینت عالی برای ارائه بسازیم در ادامه با آموزش گام به گام ساخت پاورپوینت برای ارائه (تصویری با مثال) با ما همراه باشید.

آموزش ساخت پاورپوینت حرفه ای با کامپیوتر

چگونه پاورپوینت درسی بسازیم؟ در اولین مرحله از آموزش ساخت پاورپوینت حرفه ای با کامپیوتر، ابتدا برنامه پاورپوینت را باز کنید. با باز کردن این برنامه یک صفحه خالی مشاهده خواهید کرد که در وسط آن دو باکس قرار دارد. در یکی از باکس ها می توانید برای افزودن عنوان کلیک کنید و در باکس دیکری می توانید زیر عنوان اضافه کنید. لازم به ذکر است که منظور از عنوان همان تیتر اصلی است و منظور از زیر عنوان تیتر فرعی است.

در قدم بعد بر روی تب بالا سمت چپ گزینه فایل file کلیک کنید و سپس بر روی گزینه New ضربه بزنید. اگر می خواهید یک قالب آماده انتخاب کنید، می بایست روی گزینه sample templates کلیک کنید، اما به طور کلی پیشنهاد ما این است که برای زیباتر شدن ارائه خود، به جای قالب از تم استفاده کنید. برای این کار کافیست بر روی Themes کلیک کرده و تم دلخواه خود را انتخاب نمایید.

در گام بعد زمانی که تم را ایجاد کردید، بر روی گزینه افزودن عنوان کلیک کنید و در صورت تمایل زیر عنوان نیز در قسمت subtitle اضافه نمایید. پس از انتخاب عنوان بر روی گزینه New slide ضربه بزنید.

در مرحله بعد، اطلاعات مورد نظر خود شامل عکس، متن، نمودار و… را در اسلاید وارد کنید. زمانی که اسلایدهای شما تکمیل شد، از قسمت Transition یک افکت یا انیمیشن به اسلاید خود اضافه کنید.

برای هر اسلاید می توانید این کار را تکرار کنید اما می توانید در این قسمت علاوه بر اسلاید از انیمیشن نیز استفاده کنید تا ارائه شما جذاب تر شود.

در ادامه کلیدهای کنترل و M را به طور همزمان با هم فشار دهید تا اسلاید جدیدی برای شما ایجاد شود و این کار را تا اتمام مطالب خود تکرار کنید. برای نمایش slideshow پاورپوینت می توانید از دکمه های Alt+S کمک بگیرید.

در آخرین مرحله از آموزش ساخت پاورپوینت متحرک، برای ذخیره فایل خود از قسمت بالا سمت چپ، گزینه file و بعد save asرا فشار دهید.

لازم به ذکر است که اگر به دنبال فایل آموزش ساخت پاورپوینت حرفه ای pdf می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و فایل آموزش را دریافت نمایید.

چگونه یک پاورپوینت حرفه ای بسازیم

چگونه یک پاورپوینت حرفه ای بسازیم

در قسمت قبل با آموزش ساخت پاورپوینت حرفه ای آشنا شدید حال در ادامه قصد داریم برای پاسخ کامل تر به سوال چگونه یک پاورپوینت حرفه ای بسازیم نکات مهمی را در ساخت پاورپوینت حرفه ای در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید ارائه موثرتری داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

اسلایدهای پاورپوینت را شلوغ نکنید

یکی از نکات مهمی که باید در ساخت پاورپوینت دانشجویی به آن توجه داشته باشید این است که پاورپوینت خود را با اسلایدهای بیش از اندازه شلوغ نکنید این کار باعث می شود که پاورپوینت شما سادگی و زیبایی خود را حفظ کند و در کنار این موارد بسیار تاثیرگذار باشد و توجه مخاطبان شما را جلب کند.

در غیر این صورت با ایجاد اسلایدهای بیش از حد باعث می شود که حواس مخاطب پرت شده و از صحبت های شما غافل شود و درنتیجه ارائه موثری نخواهید داشت.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید پاورپوینت خود را به نسخه پی دی اف تبدیل کنید، با مطالعه مقاله تبدیل پاورپوینت به پی دی اف در گوشی می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

بیش از حد از متن استفاده نکنید

استفاده به اندازه از متن، یکی دیگر از نکات مهم در ساخت پاورپوینت در گوشی یا سیستم کامپیوتر می باشد. توجه داشته باشید که هیچ گاه متون شما در اسلاید ها نباید بیش از ۳ خط باشد در غیر این صورت ممکن است مخاطب خسته شود و حواس او پرت شود؛ بنابراین شما با داشتن متون کافی و موثر می توانید به راحتی نظر مخاطب خود را جلب کنید و ارائه مفیدی داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که در کنار متن، از تصاویر، نمودار، المان های گرافیکی جذاب و تاثیرگذار استفاده کنید تا به این صورت ارائه ارزشمندتری ارائه دهید.

پیشنهاد ویژه: ابزارهای هوش مصنوعی یکی از روش هایی هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید ارائه جذاب تر و موثرتری داشته باشید. جهت مشاهده آموزش ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی و آشنایی با انواع ابزارهای هوش مصنوعی در ساخت پاورپوینت، به صفحه ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی مراجعه کنید.

به اندازه از افکت ‌های پاورپوینت استفاده کنید

در ادامه پاسخ به پرسش چگونه یک پاورپوینت خوب بسازیم باید بدانید که زیاده روی در استفاده از افکت های پاورپوینت یکی از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوید. اگرچه استفاده از این افکت ها می تواند ارائه شما را جذاب تر کند اما بخاطر داشته باشید که زیاده روی در این کار می تواند نتیجه برعکس بر روی ارائه شما داشته باشد.

پیشناد می شود برای یادگیری حرفه ای کامپیوتر، به صفحه آموزش کامپیوتر سر بزنید.

بر روی کنتراست رنگی صحیح تمرکز کنید

استفاده از کنتراست رنگی صحیح یکی از عوامل تاثیرگذار در ساخت پاورپوینت زیبا می باشد. همانطور که می دانید معمولا ویدئو پروژکتورهایی که در سالن های همایش استفاده می شود، دارای دقت رنگ بسیار پایینی است و همین امر سبب می شود که مخاطب توجه بالایی نسبت به این موضوع نداشته باشد. حال در صورتی که شما کنتراست و تضاد رنگی بین پس زمینه و عناصر مختلف موجود در اسلایدها را به خوبی رعایت کنید، می توانید تاثیر ارائه خود را بر روی مخاطبین چند برابر کنید.

به طور مثال در صورتی که اسلایدهای شما پس زمینه سفیدی دارد، می توانید از یک رنگ متضاد تیره مانند مشکی، آبی، طوسی و… استفاده کنید.

از فونت‌ های ضخیم استفاده کنید

شما به عنوان یک فرد ارائه دهنده باید به همه جزئیات توجه داشته باشید! در برخی مواقع ممکن است برخی از مخاطبین شما از فاصله دوری ارائه شما را مشاهده کنند، به همین خاطر در صورتی که در اسلایدهای شما از فونت های مناسبی استفاده نشده باشد، باعث می شود که توجه مخاطب نسبت به ارائه شما از دست برود.

به همین خاطر یکی از نکات مهم که نباید نسبت به آن بی توجه باشید، استفاده از فونت های ضخیم و مناسب است. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که سایز فونت های شما در اسلایدهای پاورپوینت نباید بیشتر از ۲۴ باشد.

فاصله‌ی خطوط را به خوبی تنظیم کنید

یکی از نکات مهمی که در آموزش ساخت اسلاید حرفه ای در پاورپوینت ۲۰۱۹ یا نسخه های دیگر به آن پرداخته می شود، رعایت مناسب فاصله خطوط است. فاصله خطوط کم باعث می شود نه تنها باعث سلب توجه مخاطبان می شود بلکه می تواند ان ها را گیج و سردرگم کند.

به طور کلی بهتر است فاصله خطوط متن بین ۱.۵ تا ۲ باشد تا علاوه بر زیبایی متن، باعث جلب توجه و تمرکز مخاطبان شود. تنظیم فاصله‌ خطوط بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد، فقط کافیست روی گزینه‌ مربوطه کلیک کرده و مقدار مناسب را از لیست بازشونده انتخاب نمایید.

ساخت پاورپوینت حرفه ای با هوش مصنوعی

امروزه با توسعه انواع ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری از افراد به دنبال ابزارهایی هستند تا بتوانند با استفاده از آن ها در سریع ترین زمان ممکن پاورپوینت بسازند و برای اهداف مختلف از آن استفاده کنند. اگر شما هم به دنبال ساخت پاورپوینت حرفه ای با هوش مصنوعی هستید، در ادامه می توانید با برخی از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت پاورپوینت آشنا شوید:

  • ساخت پاورپوینت با Tome Al
  • ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی gamma
  • ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی chatgpt
  • ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی popai
  • ساخت پاورپوینت رایگان Canva
  • ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Slidego
  • سایت Appy Pie برای ساخت پاورپوینت
  • سخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Bea‍utiful.ai‍
  • ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Simplified
  • سایت هوش مصنوعی ساخت پاورپوینت فارسی MagicSlides

شایان ذکر است که آموزشگاه آریا تهران با برگزاری انواع دوره های متنوع و کاربردی و تخصصی فنی حرفه ای از سطح مقدماتی تا پیشرفته به صورت گام به گام، زیر نظر مربیان برجسته، این امکان را برای شما علاقه مندان عزیز به یادگیری مهارت پاورپوینت و دیگر مهارت های کامپیوتری فراهم کرده است تا بتوانید با آموزش های لازم، در این زمینه تبدیل به یک متخصص شوید و با داشتن مدرک فنی حرفه ای معتبر، در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت آموزشگاه آریا تهران، انواع دوره های مختلف را مشاهده کرده و پس از انتخاب دوره های مورد نظر، نسبت به ثبت نام و دریافت مشاوره رایگان اقدام نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و نحوه ثبت نام در دوره های آموزشی در آموزشگاه آریا تهران، می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۹۱۹۹۳۳ الی ۸ تماس حاصل بفرمایید و یا درخواست مشاوره و راهنمایی خود را به نشانی Arya.tehran3@gmail.com ایمیل کنید.

Ninja theorey

source

توسط funkhabari.ir