داشتن یک سایت فروشگاهی موفق تنها به طراحی ظاهر زیبا و محصولات باکیفیت محدود نمی‌شود. سرعت بارگذاری، امنیت اطلاعات و پایداری سایت از عواملی هستند که بر روی تجربه کاربری و اعتبار شما تاثیر گذارند و مستقیما وابسته به هاستی است که انتخاب می کنید. برای میزبانی فروشگاه اینترنتی خود باید هاستی انتخاب کنید که با قالب و افزونه‌های فروشگاه ووکامرسی شما سازگار باشد و در کمترین زمان ممکن، اطلاعات را به کاربران نمایش دهد.

اما بهترین هاست برای سایت فروشگاهی کدام است؟ در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های هاست مناسب برای میزبانی فروشگاه اینترنتی را بررسی می‌کنیم و در نهایت پنج شرکت ارائه کننده هاست فروشگاهی را معرفی میکنیم.

این پنج میزبان وب که به دلیل ویژگی‌های متنوع، قیمت و امنیت و قابلیت اطمینان انتخاب شده‌اند، هر کدام انتخاب ایده‌آلی برای فروشگاه آنلاین شما ارائه می‌دهند.

5 ارائه دهنده برتر میزبانی تجارت الکترونیک

  • Bluehost – بهترین ارائه دهنده میزبانی تجارت الکترونیک به طور کلی و توصیه شده توسط wordpress.org
  • Hostinger – بهترین کیفیت در مقابل پول پرداختی
  • SiteGround – برای امنیت بیشتر
  • DreamHost – برای عملکرد استثنایی
  • GoDaddy – برای پشتیبانی عالی از مشتری و منابع آموزشی

اما سوال اینجاست که ارتباط و پرداخت دلاری برای و سایتهای بالا و حتی پشتیبانی از طریق تیکت و زبان انگلیسی ممکن است دشوار باشد. در ایران هر کدام از سرویس دهندگان هاست و شرکتهای هاستینگ معمولا از یکی از شرکتهای بالا هاست های خود را تهیه می کنند. بنابراین می توان به سادگی در شرکتهای ایرانی به دنبال یک هاست مناسب برای سایت فروشگاهی خود باشید.

انواع هاست مناسب فروشگاه اینترنتی

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، حجم زیادی از داده را باید میزبانی کنید و سرعت آن بسیار مهم است. چرا که هر ثانیه دیرتر لود شدن سایت، باعث صرف نظر کردن کاربران از خریدشان می‌شود.

در ادامه ۳ مورد از بهترین سرویس‌های مناسب برای میزبانی فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

هاست وردپرس یکی از سرویس‌های میزبانی وب است که برای سایت‌های وردپرسی ارائه شده است. منابع درنظر گرفته شده برای هاست وردپرس بسیار مناسب هستند و با سرعتی بالا می‌توانید سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید. همچنین تنظیمات امنیتی صورت گرفته در آن به شما کمک می‌کند تا در امن‌ترین حالت ممکن سایت خود را در معرض نمایش قرار دهید و مشکلی برایتان پیش نیاید.

در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی کوچک دارید و منابع زیادی نیاز ندارد، هاست وردپرس هم گزینه مناسبی است. چرا که هزینه آن نسبت به هاست ووکامرس و سرور مجازی کمتر است و نیازتان را به خوبی پاسخ می‌دهد. هاست وردپرس برای انواع سایت آماده و افزونه های وردپرس کاملا بهینه شده است و مناسب برای سایت‌های کوچک است.

هاست ووکامرس یکی از سرویس‌های ایده‌آل و مناسب برای میزبان فروشگاه‌های اینترنتی ساخته شده با ووکامرس است. زیرساخت‌های این سرویس به نحوی تنظیم شده است که سازگاری کاملی با هسته ووکامرس دارد. همچنین منابعی که برای هاست ووکامرس درنظر گرفته می‌شود، بیشتر از هاست اشتراکی است. بنابراین با خیالی آسوده می‌توانید فروشگاه اینترنتی متوسط خود را روی آن میزبانی کنید. شاید هاست ووکامرس برای فروشگاه‌های خیلی بزرگ مناسب نباشد، اما بهترین گزینه برای میزبانی فروشگاه‌های کوچک تا متوسط است.

اگر یک فروشگاه اینترنتی بزرگ دارید که روزانه هزاران نفر از سایت شما بازدید می‌کنند، باید به سراغ سرور مجازی بروید. در سرور مجازی منابع نسبتاً مناسبی در اختیار سایت شما قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید با سرعت مناسب، سایت را به کاربران نمایش دهید. همچنین کاربران هنگام انجام فرآیندهای مختلف مانند طی کردن پروسه خرید محصول، با کندی سرعت یا خطا روبرو نمی‌شوند.

سرور مجازی ارزان‌تر از سرور اختصاصی است و دردسرهای کمتری دارد! همین مسئله باعث شده تا بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ به سراغ آن بروند. البته اگر ترافیک شما بالای 100 هزار کاربر در روز است، باید به سراغ سرور مجازی بروید. چرا که منابع سرور مجازی یا انواع دیگر سرویس‌های میزبانی پاسخگوی نیازتان نیست و با مشکل روبرو می‌شوید.

هاست مورد نیاز فروشگاه اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر قصد خرید بهترین سرویس میزبانی برای فروشگاه اینترنتی را دارید، احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که مهم‌ترین ویژگی‌های آن کدام است؟ 4 ویژگی مهم که هنگام خرید هاست موردنیاز برای فروشگاه اینترنتی باید درنظر بگیرید عبارتند از:

اولین ویژگی هاست مناسب برای سایت فروشگاهی، امنیت است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های فروشگاه اینترنتی کاربرانی هستند که در سایت عضو می‌شوند و محصولی سفارش می‌دهند. این دسته از افراد اطلاعات خود را در سایت شما درج می‌کنند و از شما می‌خواهند که امنیت لازم برای از دست نرفتن این اطلاعات تامین کنید. بنابراین هاست فروشگاهی موردنظر باید تنظیمات امنیتی را به خوبی انجام داده باشد. در این صورت جلوی حملات گسترده هکران به سایت شما گرفته می‌شود و اطلاعات کاربران سایت در اختیار این دسته از افراد قرار نمی‌گیرد.

بر اساس آمار، هر ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحات سایت منجر به کاهش 7 درصدی تبدیل و 11 درصدی بازدید می‌شود! به عبارت ساده‌تر، هر چقدر زمان بارگذاری سایت طولانی‌تر باشد مشتریان بیشتری را از دست می‌دهید. همین مسئله باعث شده تا در فروشگاه اینترنتی سرعت بارگذاری اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

هنگام خرید هاست مناسب برای سایت فروشگاهی باید سرعت بارگذاری سایت میزبانی شده روی آن را درنظر بگیرید. برای این کار می‌توانید سایت‌هایی که از آن هاست استفاده می‌کنند را بررسی و سپس اقدام به خرید هاست موردنظرتان کنید.

در دسترس بودن همیشگی سایت اهمیت بسیار زیادی برای سایت‌ها و به‌خصوص، فروشگاه اینترنتی دارد! چرا که هر لحظه در دسترس نبودن سایت باعث می‌شود تا کاربران پس از ورود به سایت، از آن خارج شده و به سراغ رقیب شما بروند. در چنین شرایطی فروشتان کاهش پیدا می‌کند و ممکن است کاربر خریدش را از سایت دیگر انجام دهد.

آپ‌تایم بالا به شما کمک می‌کند تا همیشه سایتتان در دسترس کاربران باشد و هر لحظه که قصد خرید داشتند، بتوانند این کار را انجام دهند. در حال حاضر بسیاری از هاستینگ‌ها آپ‌تایم نزدیک به 100 درصد دارند.

  • قابلیت ارتقاء

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید هاست فروشگاهی باید درنظر بگیرید، قابلیت ارتقاء سرویس است. فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز در حال افزایش تعداد کاربران و ترافیک سایتشان هستند. هر چقدر ترافیک سایت بالاتر باشد، منابع بیشتری برای پردازش اطلاعات و ترافیک نیاز است.

حتی ممکن است هنگام اجرای کمپین‌های تبلیغاتی حجم زیادی از ترافیک به سمت شما روانه شود که باز هم نیاز به منابع بیشتری دارد. در چنین شرایطی باید بتوانید در لحظه منابع سرویس میزبانی خود را ارتقاء دهید. پس هنگام خرید هاست، این موضوع را از هاستینگ موردنظرتان سوال کنید تا در آینده با چالش روبرو نشوید.

بهترین هاست فروشگاهی را در ایران از کجا خریداری کنیم؟

اکنون که با مهم‌ترین ویژگی‌های هاست فروشگاهی آشنا شدید، احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که بهترین هاست فروشگاهی را باید از کجا تهیه کنید؟

پیشنهاد ما به شما برای خرید هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی، راستچین کلود است. راستچین کلود با ارائه سرویس پرو هاست برای انواع سایت‌های پرترافیک و فروشگاهی به شما کمک می‌کند تا با بهترین کیفیت ممکن سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید. همچنین برای خرید دامنه می توانید راست چین کلود بیش از 16 پسوند انتخاب کنید.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های پرو هاست راستچین کلود عبارتند از:

  • ارائه بسته‌های مختلف هاست فروشگاهی و وردپرسی
  • ارائه سرویس میزبانی با لوکیشن ایران و خارج
  • آپ‌تایم و پایداری بالا
  • کانفیگ امنیتی حرفه‌ای برای جلوگیری از بروز مشکل
  • استفاده از سرورهای نسل 10 شرکت HPE
  • استفاده از رم‌های DDR4
  • استفاده از هارد پرسرعت NVME
  • استفاده از لایسنس اورجینال Lite Speed
  • پشتیبانی فنی 24 ساعته برای رفع مشکل در کمترین زمان
  • و…

بنابراین اگر نیاز به بهترین هاست برای سایت فروشگاهی دارید، سرویس پرو هاست راستچین کلود بهترین گزینه است. اگر پیش از خرید سوالاتی برای شما پیش آمده است، کافی است با کارشناسان تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند. پس از دریافت پاسخ سوالات می‌توانید سرویس موردنظرتان را سفارش دهید تا در لحظه فعال شود و در اختیارتان قرار بگیرد.

سوالات متداول

بهترین هاست مناسب سایت فروشگاهی چیست؟

اگر یک سایت فروشگاهی دارید و می‌خواهید سایتتان را با حداکثر عملکرد، بالاترین سرعت و امنیت مناسب میزبانی کنید، هاست ووکامرس بهترین گزینه است.

مهم‌ترین ویژگی‌های هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی کدام هستند؟

سرعت و عملکرد عالی، امنیت بالا، قابلیت ارتقاء در لحظه و آپ‌تایم 100 درصدی از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی است.

هاست ووکامرس بهتر است یا سرور مجازی؟

اگر یک فروشگاه اینترنتی با بازدید متوسط دارید، هاست ووکامرس پاسخگوی نیازتان است. اگر سایت شما ترافیک بالایی دارد و هاست ووکامرس پاسخگوی آن نیست، باید به سراغ سرور مجازی بروید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir