یک دنیای فانتزی تمام عیار و ماجراجویی دل‌چسب در قالب یک بازی پیش روی شماست که با نقد و بررسی بازی The Plucky Squire(سلحشور شجاع) به قلب آن‌ها سفر خواهیم کرد. با بخش نقد و بررسی بازی در وبسایت دنیای بازی همراه شوید تا نگاهی عمیق به تمام نکات قوت و ضعف این بازی دل‌نشین بیاندازیم.

فهرست نقد و بررسی بازی The Plucky Squire

بررسی بازی The Plucky Squire

بر کسی پوشیده نیست که خلاقانه‌ترین ایده‌ها را باید در بازی‌های مستقل جستجو کرد و بازی The Plucky Squire دقیقا یکی از بهترین مثال از آن‌ها است. این عنوان که در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ برای اکثر پلتفرم‌ها منتشر شده توسط استودیو مستقل All Possible Futures توسعه یافته و توسط شرکت Devolver Digital روانه بازار شده است.

در بازی مذکور شاهد پیاده‌سازی هرچه بهتر ایده‌های ناب، گیم‌پلی جذاب، داستانی زیبا، شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی و به‌کارگیری هم‌زمان عناصر دو و سه‌بعدی هستیم که قرار است حسابی دلتان را بدست بیاورند. با دنیای بازی در بررسی بازی The Plucky Squire همراه شوید.

در بخش بعدی این مقاله به سراغ بررسی ابعاد مختلف این عنوان خواهیم رفت و توضیحی درباره هر یک از آن‌ها خواهیم داد. بازی The Plucky Squire توانسته مجموعه کاملی از گیم‌پلی لذت‌بخش و مینی‌گیم‌های جذاب، داستان خوب، طراحی زیبا و موسیقی بسیار دل‌چسب را گرد هم آورد و همانند یک الماس بدرخشد. در ادامه شاهد بررسی بازی سلحشور شجاع در چهار مبحث داستان، گیم‌پلی، موسیقی و طراحی خواهیم بود.

بررسی بازی The Plucky Squire

در اولین بخش از بررسی بازی سلحشور شجاع می‌پردازیم به داستان آن که باید گفت با خط داستانی مناسبی روبرو هستیم که نکته جدیدی در بر ندارد اما برای عنوانی که قرار است به تجربه آن بپردازیم کاملا کافی بوده و حق مطلب را ادا می‌کند.

در دنیایی خیالی و بسیار زیبا که Mojo نام دارد قهرمانی به نام Jot زندگی می‌کند که وظیفه‌اش تامین صلح و آرامش برای دوستان و مردم سرزمین‌اش است. این سرزمین زیبا در سایه‌ی وجود ملکه‌ای مهربان و جادوگری توانا هر روز زیباتر از قبل گشته و مردمان آن با شادی به زندگی می‌پردازند؛ هرچند که این آرامش، هر از چند گاهی توسط جادوگری پلید به نام Humpgrump تهدید می‌شود و درست همین‌جا است که سلحشور نویسنده‌ی ما وارد مهلکه شده و بار دیگر آرامش را به این سرزمین دعوت می‌کند.

بررسی فصل اول انیمه Oshi No Ko

داستان از جایی شروع می‌شود که شخصیت شرور ماجرا نقشه‌ی شوم جدیدی در سر داشته و اقدام به به ثمر نشاندن آن می‌کند و وظیفه ماست که دوباره حق او را بر کف دستش بگذاریم. تمام ماجراهای گفته شده بخشی از یک کتاب داستان بوده و تمام وقایع این بازی نیز در همین کتاب رقم می‌خورند.

همان‌طور که انتظار می‌رود با یک داستان کلیشه‌ای طرف هستیم که قهرمان داستان باید حساب شرور را برسد. ولی خب باید در نظر داشت که این تنها روند کلی داستان بوده و سازندگان تمام تلاش خود را برای ایجاد شاخ و برگ به‌کار گرفته و موفق هم بوده‌اند. ایجاد پیچش داستانی، غافل‌گیری‌های مختلف، شخصیت‌پردازی‌های خوب و جای‌دادن داستان کلی در قالب داستانی دیگر همگی بخشی از این تلاش‌ها بوده که به ثمر نیز رسیده‌اند و تجربه‌ی خوبی برایتان رقم خواهند زد.

بررسی بازی The Plucky Squire

و اما بخش گیم‌پلی در بررسی بازی The Plucky Squire: شمشیر/روان‌نویس خود را به دست بگیرید و به جنگ دشمنان پرتنوع بروید. سکوبازی کنید و در جای جای دنیای زیبای این بازی به گشت و گذار بپردازید. مینی‌گیم‌های لذت‌بخش آن را تجربه کرده و حتی یاد و خاطرات قدیمی خود را زنده کنید. بله! تمام این موارد در بازی گنجانده شده تا تجربه‌ی شیرینی برایتان رقم بزنند. بازی سلحشور شجاع گیم‌پلی جذابی برایتان تدارک دیده است!

از آن‌جایی که داستان بازی در یک کتاب داستان پیش می‌رود، در ابتدا شما وارد محیطی دو‌بعدی و کارتونی شده و با برخی شخصیت‌ها و مکانیک‌های گیمپلی آشنا می‌شوید. پیچیدگی خاصی در گیمپلی وجود نداشته و صرفا می‌بایست در محیط بدوید و شمشیرزنی کنید و به صفحات دیگر بروید. رفته رفته امکانات دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرند که به پربارتر کردن گیمپلی می‌انجامند.

با جلوتر رفتن در روند بازی، گیمپلی به محیط سه‌بعدی کشیده شده و عناصر و جذابیت‌های بیشتری به آن افزوده می‌شوند. محیطی که در آن به ماجراجویی می‌پردازید وسعت بیشتری به خود گرفته و به‌طور کلی کارهای بیشتری برای انجام خواهید داشت. هم‌چنین با کاوش در محیط بازی می‌توانید لامپ (که واحد پولی بازی است) پیدا کنید و به خرید ارتقاء‌های مختلف و یا خرید تصاویر هنری مربوط به بازی بپردازید.

بررسی بازی The Plucky Squire

سراسر بازی مملو از مینی‌گیم‌های زیبا و لذت‌بخش است که تجربه هرکدام از آن‌ها موج عظیمی از لذت و حس نوستالژی به بار می‌آورد؛ چراکه برخی از آن‌ها (اگر نه همه‌شان!) از عناوینی الهام گرفته‌اند که در گذشته‌های دور دل به تجربه آن‌ها سپرده‌ایم. این مینی‌گیم‌ها از بوکس گرفته تا یک شوتر فضایی را شامل شده و حتی شما را به عصر دایناسورها خواهند برد.

و اما مورد دیگری که به شخصه بسیار از آن لذت بردم وسیع‌تر شدن هرچه بیشتر بازی با پیشرفت در آن بود. به این معنی که سازندگان این بازی برایتان همیشه یک عنصر جدید در گیم‌پلی در نظر گرفته‌اند و این موضوع آنقدر به تداوم لذت‌بخش بودن این بازی کمک می‌کند که شما را هیچوقت از تجربه آن خسته نخواهد کرد.

شاید با خود بگویید خب مگر تمام بازی‌ها چنین نیستند؟ باید گفت که خب بله، خیلی از عناوین خوش‌ساخت سعی در افزایش راه‌های سرگرمی در روند خود دارند اما این مسئله پس از رسیدن به میانه‌ی بازی تقریبا به صفر می‌رسد. این در حالی است که سلحشور شجاع بدون اغراق و به معنای واقعی حتی در آخرین مرحله بازی هم برگ جدیدی برای رو کردن دارد!

بررسی بازی The Plucky Squire

تا به این‌جا در نقد و بررسی بازی The Plucky Squire به دو بخش داستان و گیم‌پلی پرداختیم و حال نوبت آن رسیده تا درمورد موسیقی آن (که از حق نگذریم به‌عنوان یک بازی مستقل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد) صحبت کنیم. در جای‌جای بازی شما نوای زیبایی از موسیقی را می‌شنوید و نه تنها موسیقی بخش جدایی‌ناپذیری از بازی شده، بلکه هر قطعه از آن به زیبایی هرچه تمام‌تر ساخته و پرداخته شده است.

برای تمام محیط‌های مختلف بازی، تمام صفحات کتاب و حتی برای هر شخصیت، موسیقی جداگانه‌ای ساخته شده تا حال و هوای مرتبط با آن را به شما انتقال دهد. به طور کلی تمام انتظاراتی که از موسیقی یک بازی می‌توانید داشته باشید برآورده شده و قرار نیست مجبور باشید تا فقط با صداهای مربوط به محیط طرف باشید.

بررسی بازی Star Wars Outlaws

در مورد صداگذاری نیز سازندگان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با جوی پویا و واقعی در عین خیالی بودن آن مواجه باشیم. راه رفتن در محیط سه‌بعدی بر روی اجسام مختلف و یا حرکات مربوط به شخصیت اصلی و دشمنان، انجام تمام این کارها در محیط دو‌بعدی و جلوه‌های صوتی مربوط به تمامی عناصر موجود در صفحه به نحو احسن انجام گرفته و حس مطلوبی برایتان خواهد داشت.

موسیقی و صداگذاری این عنوان بخصوص در بعضی مینی‌گیم‌های موزیکال، به اوج خود رسیده و به گونه‌ای شما را همراه خود خواهند کرد که ثابت ماندن در جای خود برایتان سخت خواهد شد! اگر مثل بنده طرفدار موسیقی متال و یا آثار مایکل جکسون باشید که دیگر چه بهتر؛ چون حسابی قرار است لذتش را ببرید!

بررسی بازی The Plucky Squire

و اما می‌رسیم به بخش آخر بررسی بازی سلحشور شجاع یعنی طراحی آن. حتی با دیدن تصاویر بازی و پیش‌نمایش‌های آن می‌شد فهمید که با اثری زیبا روبه‌رو هستیم و خب انتظاراتمان نیز برآورده شده‌اند. هنگامی که سازندگان این عنوان ایده‌های خود را بررسی می‌کردند به‌خوبی به این موضوع واقف بوده‌اند که از بخش طراحی چه می‌خواهند و دقیقا همان را اجرا کردند.

در بحث طراحی فنی با یک بازی بسیار چشم‌نواز طرف هستیم و این موضوع به‌خوبی در به‌کار‌بردن بافت‌ها و نورپردازی محیط مشهود است. چه در محیط دو‌بعدی و چه وقتی وارد مراحل سه‌بعدی بازی می‌شویم، شاهد طراحی باکیفیتی خواهیم بود که جایی برای گله‌مند شدن باقی نمی‌گذارد. شبیه‌سازی نور و سایه و مابقی عناصر موجود در صفحه و همچنین اجسام مختلف به بهترین و بهینه‌ترین نحو ممکن انجام گرفته است که لذت تجربه این بازی را دوچندان می‌کند.

و اما در مبحث طراحی هنری واقعا و بدون اغراق همه‌چیز به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده شده است. از تصاویر داخل کتاب که برای روایت داستان استفاده می‌شوند گرفته تا مابقی صفحات و محیط‌های بازی و حتی محیط سه‌بعدی اتاق، همه و همه نه تنها در ذوق شما نمی‌زنند بلکه گاهی شما را مجبور به ایستادن و خیره شدن به منظره‌ی پیش رویتان می‌کنند.

موضوع دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد جابجایی بین بعد دوم و سوم است که آنقدر این مهم روان و زیبا انجام می‌گیرد که گاهی ممکن است بدون هیچ دلیلی و صرفا برای تماشای دوباره آن چندین و چند بار این کار را انجام دهید. بماند که ممکن است این مسئله کنجکاوی‌تان را تا حدی برانگیزد که چندین آیتم و موجود مختلف را بین دو بعد جابه‌جا کنید تا ببینید در هرکدام به چه شکلی ظاهر می‌شوند!

بررسی بازی The Plucky Squire

و اما برای جمع‌بندی نهایی بررسی بازی The Plucky Squire می‌خواهم کمی درمورد این‌که چرا این عنوان را یک شاهکار و یک بازی به معنای واقعی می‌نامم صحبت کنیم. درحالی که صنعت بازی‌های ویدیویی به سمت و سویی رفته که خلاقیت در بیشتر بازی‌ها به صفر رسیده و شرکت‌های بزرگ صرفا به‌دنبال پر کردن جیب‌شان هستند، عناوینی همچون سلحشور شجاع وجود دارند که نه تنها تکیه‌ی کاملی بر خلاقیت زده‌اند، بلکه تمام چیزی که باید یک بازی در خود داشته باشد (ایجاد ساعاتی مفرح و لذت‌بخش و سرگرمی فراوان) را به دوش می‌کشند.

به شخصه مدت‌ها بود که از کمتر بازی‌ای چنین لذتی برده بودم و نه تنها هیچوقت از آن خسته نشدم، بلکه هر لحظه که پیش‌تر می‌رفتم برایم جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شد. این عنوانی است که می‌توانم با تمام وجودم به شما پیشنهاد بدهم و به تصمیم خود شک نکنم! معماهای بسیار جذاب، گیمپلی مفرح در عین سادگی، طراحی بسیار زیبا، موسیقی دلنواز و صد البته شهر Artia، همه‌ی دلایلی هستند که می‌توانند شما را مجاب به تجربه‌ی این بازی کنند و چه بهتر که این‌کار را انجام دهید؛ به این دلیل که قرار است یکی از بهترین بازی‌های عمر خود را تجربه کنید!

ممنونیم از این‌که نگاه ارزشمند خود را بر نقد و بررسی بازی The Plucky Squire از وبسایت دنیای بازی ارزانی داشتید. آیا دل به تجربه‌ی این بازی می‌دهید؟ خوشحال خواهیم شد اگر نظرات‌تان را با ما درمیان بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir