دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1404 همانند سال‌های گذشته با آغاز ثبت نام بر روی سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می‌گیرد و متقاضیان علاقه‌مند به این آزمون می‌توانند این دفترچه را دانلود و مشاهده نمایند. داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید با دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد، از تمامی شرایط آزمون مطلع شده و سپس در آزمون ثبت نام نمایند.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد یک راهنمای خوب و مناسب برای داوطلبین بوده تا بتوانند تمامی تبصره‌ها و شرایط را بررسی نمایند. توصیه ما به شما هم این است که قبل از ثبت‌نام، تمامی بخش‌های دفترچه را مطالعه نمایید و اگر فرصت مطالعه دقیق آن را ندارید می‌توانید با تماس با شماره 9099075307 از کارشناسان ما نکات و اطلاعات مهم مورد نیاز خود را دریافت نمایید. در ادامه لینک دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد را برای دسترسی راحت‌تر شما عزیزان قرار داده‌ایم.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام ارشد 1404

همان طور که بیان شد، سازمان سنجش هر ساله در سامانه خود به نشانی اینترنتی sanjesh.org دفترچه ثبت‌نام آزمون ارشد را منتشر می‌کند و در آن تمامی اطلاعات لازم و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد پس از مطالعه دفترچه، رشته امتحانی خود را از بین تمامی رشته‌ها انتخاب کرده و سپس شروع به ثبت نام و تکمیل فرم می‌نمایند. در ادامه لینک دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد  را برای شما قرار داده‌ایم تا با مطالعه آن از تمامی شرایط و مدارک مطلع شوید.

همچنین در سال گذشته اصلاحاتی برای دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد منتشر گردید که لینک آن در در ادامه این مطلب قرار گرفته شده است. توجه داشته باشید، چنانچه اصلاحاتی در کنکور 1404 صورت گیرد، اصلاحات صورت گرفته در قالب دفترچه ثبت نام منتشر خواهد شد.

دفترچه اصلاحات انتخاب رشته آزمون کارشناسی 1403
دفترچه اصلاحات انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد – سری اول لینک دانلود
دفترچه اصلاحات انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد – سری دوم لینک دانلود

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون ارشد 1403

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ از ۲۲ تا ۲۸ مهر ۱۴۰۳ انجام می‌شود. داوطلبانی که نیاز به ویرایش فرم یا ثبت‌نام جدید دارند، می‌توانند در این بازه اقدام کنند.

انتظار می‌رود بعد از این تاریخ، مهلت ثبت‌نام تمدید شود. زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نیز از ۷ تا ۹ اسفند ۱۴۰۳ است و آزمون در ۱۰ و ۱۱ اسفند ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. تمدید مهلت ثبت‌نام نیز معمولا به‌صورت دوره‌ای توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد + ویرایش اطلاعات ثبت نامی ۲۲ تا ۲۸ مهر ۱۴۰۳
تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد معمولا چند روز پس از پایان ثبت‌نام اصلی
دریافت كارت ورود به جلسه کنکور ارشد + برگ راهنمای آزمون ۷ تا ۹ اسفند ۱۴۰۳
برگزاری آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۰ و ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
نتایج اولیه + انتخاب رشته کنکور ارشد توسط داوطلبان خرداد 1404
اطلاعیه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت كد رشته محل های بورسیه یا دارای شرایط خاص+زمان انجام مصاحبه + تاریخ آزمون مرحله دوم مجموعه‌های امتحانی دارای آزمون تشریحی یا پروژه تیر و مرداد ماه 1404
نتایج نهایی شهریور 1404

اطلاعات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1404

دفترچه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 1404 اطلاعات کاملی را درباره شرایط، قوانین و فرایندهای ثبت‌نام آزمون ارائه می‌دهد. این آزمون شامل پذیرش برای دانشگاه‌های سراسری (روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد است و دفترچه ثبت‌نام برای هر دو دانشگاه یکسان است. موارد مهمی که در این دفترچه آمده شامل زمان ثبت‌نام، شرایط شرکت در آزمون، مدارک لازم، هزینه ثبت‌نام و اطلاعات مربوط به رشته‌ها است.

ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد 1404 از تاریخ 22 مهر 1403 آغاز و تا 28 مهر 1403 ادامه داشته است. کسانی که موفق به ثبت‌نام در این بازه زمانی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت مجددی که سازمان سنجش اعلام می‌کند، شرکت کنند.

موارد مهم دفترچه ثبت‌نام شامل بخش‌های زیر است:

بخش جزئیات
زمان ثبت‌نام از 22 مهر 1403 تا 28 مهر 1403
شرایط عمومی اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی، نداشتن سوء سابقه، تعهد به قوانین جمهوری اسلامی و …
شرایط اختصاصی فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی، تعیین وضعیت نظام وظیفه برای آقایان، داشتن مدرک معتبر کارشناسی و …
مدارک لازم عکس پرسنلی، کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی کارشناسی، اطلاعات کامل شغلی و تحصیلی
هزینه ثبت‌نام پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب (مبلغ دقیق در دفترچه ذکر شده است)
سهمیه‌ها استفاده از سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران، سهمیه مربیان، تسهیلات حافظان قرآن، تسهیلات برگزیدگان علمی دانشگاه‌ها
نحوه شرکت ثبت‌نام اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش، تکمیل فرم تقاضا و انتخاب مجموعه‌های امتحانی
مقررات نظام وظیفه آقایان باید وضعیت نظام وظیفه خود را تعیین کنند (معافیت تحصیلی، پایان خدمت و …)
امتیازات خاص شرایط شرکت در المپیاد دانشجویی، تسهیلات برای برگزیدگان علمی و حافظان قرآن
رشته‌ها و ضرایب معرفی رشته‌های امتحانی و ضرایب دروس مرتبط با هر رشته

اطلاعات کامل‌تر درباره موارد فوق و نکات دیگر را می‌توان در دفترچه اصلی که لینک دانلود آن را در همین مقاله قرار داده‌ایم؛ می‌توانید مطالعه کنید.

سهمیه های دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

در زمان دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد، یکی از مواردی که باید به آن توجه نمود، سهمیه‌های مناطق است. در جدول زیر می‌توانید جزئیات سهمیه‌ها را مشاهده نمایید:

سهمیه رزمندگان رزمندگان دارای سهمیه 5 درصدی هستند البته اگر از تاریخ 59 الی 67 به صورت پیوسته 6 ماه در جبهه حضور داشته باشند.
سهمیه ایثارگران سهمیه 25 درصدی که متعلق به جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان آن‌ها و همچنین همسر و فرزند آزادگان و شهدا و مفقودالاثر هستند.
سهمیه 5 درصدی برای جانبازارن زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن‌ها است.
سهمیه استعداد درخشان سهمیه استعداد درخشان مربوط به دانشجویان برتر در دوره کارشناسی است که می‌توانند بدون آزمون در یکی از دانشگاه‌های پذیرنده استعداد درخشان ثبت نام نمایند. همچنین 10 درصد از ظرفیت کنکور برای این سهمیه در نظر گرفته شده است.

نکته: اگر برای استفاده از سهمیه نیاز به کمک و مشورت دارید، می‌توانید با تماس با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 مشاوره لازم را دریافت کرده و با اطمینان بیشتر و بهتری از سهمیه خود بهره مند شوید.

نظام وظیفه در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

یکی دیگر از مواردی که در زمان دانلود دفترچه ثبت نام ارشد حائز اهمیت است، شرایط نظام وظیفه می‌باشد که دراین بخش به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • داوطلب برای ثبت در آزمون باید کارت پایان خدمت دائمی و یا معافیت دائمی داشته باشد.
  • متقاضیانی که در دسته غایبین مشمول به خدمت هستند، نمی‌توانند در آزمون ثبت نام نمایند و با شرکت در آزمون برای آن‌ها معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.
  • اگر داوطلب شرکت در آزمون ارشد جزء دانشجویان اخراجی باشد، تنها در صورتی می‌تواند در این آزمون ثبت نام نماید که خدمت سربازی خود را تمام کرده باشد و یا معافیت دائمی گرفته باشد.
  • اگر متقاضی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد باشد و مشمول به خدمت شده باشد، نمی‌تواند مجدد برای مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام نماید.
  • در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سنوات 3 ساله در نظر گرفته می‌شود.

نظام وظیفه در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

نکات مهم دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

با دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد و مطالعه شرایط و مدارک، متوجه یک سری نکات مهم خواهید شد که به کمک آن‌ها می‌توان ثبت نام خود را با موفقیت به اتمام رساند. مهمترین نکات شامل موارد زیر است:

  • حتما تبصره‌ها و جزئیات دفترچه را با دقت مطالعه نمایید، زیرا تبصره‌ها شامل نکات مهم در شرایط خاص هستند.
  • قبل از ثبت نام سعی کنید از فرم پیش نویس ثبت نام استفاده نمایید تا کار برای شما آسان‌تر شود و ثبت نام نهایی شما با دقت بهتری صورت بگیرد.
  • شرایط ثبت نام را با دقت مطالعه نمایید و شرایط لازم را در زمان ثبت نام مهیا نمایید.
  • راهنمای تصویری ثبت نام در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد به صورت کامل بیان شده است که می‌توانید به کمک آن کاملا ثبت نام نمایید.
  • به جداول زمانبدی آزمون دقت بیشتری نمایید تا برنامه ریزی بهتری برای ثبت نام و آزمون داشته باشید.

نکات مهم دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

اخبار پیرامون دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1404

  • انتشار دفترچه ثبت‌نام

دفترچه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد. این دفترچه شامل اطلاعات کاملی درباره شرایط ثبت‌نام، مدارک لازم، و لیست رشته‌های موجود است​.

  • ادغام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد

همانند سال‌های گذشته، آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد ادغام شده و دفترچه ثبت‌نام مشترک برای هر دو دانشگاه توسط سازمان سنجش منتشر شده است​

  • امکان انتخاب دو رشته

داوطلبان می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ برای دو رشته به‌صورت همزمان ثبت‌نام کنند. برای این موضوع و تمامی قوانین مربوطه، مطالعه دقیق دفترچه الزامی است​.

  • مقررات نظام وظیفه و سهمیه‌ها

در دفترچه ثبت‌نام، اطلاعات جامعی درباره شرایط نظام وظیفه برای آقایان و سهمیه‌های مختلف از جمله رزمندگان و ایثارگران آمده است. داوطلبان باید مدارک مرتبط را به‌صورت کامل ارائه دهند​.

  • ​تمدید زمان ثبت‌نام

در مواردی که داوطلبان موفق به ثبت‌نام در بازه زمانی اصلی نشوند، سازمان سنجش معمولاً فرصتی دوباره برای ثبت‌نام جاماندگان فراهم می‌کند. این زمان به صورت رسمی اعلام خواهد شد​.

خلاصه مطلب

در زمان آغاز ثبت نام کنکور ارشد، دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد هم در سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبین در این دفترچه است، باید در زمان انتشار اقدام به دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد و مطالعه دقیق آن نمایند. ما در این مقاله سعی کردیم نکات و شرایط مهم در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد را برای شما بیان کنیم تا بتوانید با شرایط شرکت در آزمون آشنا شوید.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پرسشی و یا ابهامی در رابطه با ثبت نام کارشناسی ارشد داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد. همچنین می‌توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهند شد.

برای دانلود فایل pdf مقاله دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1404، کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله


https://irantahsil.org/wp-content/uploads/2022/12/پادکست-صوتی-دفترچه-ثبت-نام-کنکور-ارشد.mp3

آیا برای متقاضیان کنکور ارشد دانشگاه آزاد دفترچه مجزایی منتشر می‌شود؟

خیر، دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد یکسان می‌باشد.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 چه زمانی منتشر می‌شود؟

لینک دانلود دفترچه اکنون در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و در این مقاله قرار گرفته است.

دفترچه ثبت نام ارشد شامل چه اطلاعاتی می‌باشد؟

این دفترچه شمال اطلاعاتی مانند شرایط و ضوابط ثبت نام، جداول رشته‌های امتحانی، نحوه ثبت نام، مدارک لازم و…است.

source

توسط funkhabari.ir