پرده اتاق خواب عروس: احتمالن شما هم این جمله معروف را شنیده‌اید که می‌گویند، اعتبار خانه به نور آن است. خرید پرده اتاق خواب یا هال، می‌تواند نقش مهمی در تنظیم نور خانه داشته باشد. این مسئله برای عروس‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چون پرده علاوه‌بر تنظیم نور خانه، به دکوراسیون آن هم جلوه‌ای ویژه خواهد بخشید. خرید پرده اتاق خواب عروس یکی از اولین کارهایی است که باید برای تنظیم دکور خانه انجام دهید.

ما در این بخش از مد و زیبایی از سری مطالب دکوراسیون همراه شما هستیم تا در انتخاب بهترین پرده اتاق خواب عروس همراهی تان کنیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

انواع مدل پرده اتاق خواب عروس

پرده پانچی، زبرا، شید و چاپی، جزو شیک‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های پرده برای اتاق خواب عروس محسوب می‌شوند. اگر شما هم خواهان خرید بهترین پرده برای اتاق خواب عروس هستید، شک نکنید که باید از بین همین مدل‌ها، پرده محبوب‌تان را انتخاب کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

پرده زبرا اتاق خواب عروس

احتمالا شما بیشتر خرید پرده زبرا را در محیط‌های اداری دیده باشید اما بهتر است بدانید که پرده زبرا فقط مخصوص محل کار نیست و شما می‌توانید آن را به عنوان پرده اتاق خواب عروس و داماد نیز انتخاب کنید و یک طراحی شیک و مدرن داشته باشید. این پرده با نوارهای یک در میان تور و پارچه طراحی می‌شود و طراحی خاص و مدرنی دارد.

استفاده از پرده زبرا می‌تواند برای کسانی که به دکوراسیون مدرن علاقه دارند، گزینه مناسبی باشد. به دلیل طراحی راه راه پرده زبرا به آن، پرده گورخری نیز گفته می‌شود. این پرده یک شاسی کنترل دستی دارد و شما می‌توانید به راحتی با جابجایی نوارهای پرده، میزان نفوذ نور را کنترل کنید و همین ویژگی، زبرا را به یکی از شیک‌ترین پرده‌ها برای اتاق خواب عروس تبدیل کرده است.

پرده اتاق خواب عروس2

پرده پانچی اتاق خواب عروس

پرده پانچی، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پرده مینیمال در سال 2024 محسوب می‌شود که علاوه بر ایران در سراسر جهان، طرفدار دارد. این مدل پرده کاملا صاف و بدون نقش و طرح است و روی لبه بالایی آن، سوراخ‌های منظم به شکل پانچ، قرار دارد و به همین دلیل اسم این پرده، پانچی است.

سوراخ‌های روی این نوع پرده، روی میله‌ای ریلی سوار می‌شوند و به همین دلیل، پرده پانچی فرآیند نصب بسیار ساده‌ای دارد.

پرده شید اتاق خواب عروس

پرده شید اتاق خواب عروس، بهترین ایده‌ برای پرده اتاق خواب عروس دکورهای منیمال ساده است. این پرده به صورت کاملا یکپارچه تولید و طراحی می‌شود و میزان کنترل شما بر نفوذ نور زمان استفاده از پرده شید فقط محدود به میزان بالا پایین کردن پارچه پرده روی پنجره است.

پرده چاپی اتاق خواب عروس

پرده چاپی، جزو پرفروش‌ترین پرده اتاق خواب عروس در سال 1403 محسوب می‌شود. می‌توانید طرح مورد نظر خود را به کمک چاپ سابلیمیشن و یا چاپ غیر مستقیم روی این نوع پرده اجرا کنید. خوشبختانه محدودیت خاصی برای ایجاد طرح و نقش روی پرده چاپی وجود ندارد و شما می‌توانید طرح دلخواه‌تان را برای چاپ اختصاصی، سفارش دهید تا یک پرده متفاوت داشته باشید.

بهترین ایده برای خرید پرده اتاق خواب عروس

پرده اتاق خواب عروس1

استفاده از پرده‌های سفید با رنگ‌های ملایم و ترکیبی از حریر و تور بهترین انتخابی است که می‌توانید برای پرده اتاق خواب عروس داشته باشید. البته همه‌چیز در نهایت به سلیقه شما و نوع دکوراسیون خانه‌تان بستگی دارد. به این ترتیب با توجه به شرایط زیر، بهترین ایده برای خرید پرده اتاق خواب عروس عبارتست از:

اتاق خواب کوچک: پرده‌های ساده و روشن حریر با رنگ‌های شفاف مانند کرم و سفید؛
اتاق خواب بزرگ: پرده‌های ضخیم و لوکس مانند مخمل با طرح‌های برجسته و عمدتا دولایه؛
اتاق خواب با نور کم: پرده‌های نازک و روشن توری؛
اتاق خواب با نور زیاد: پرده‌های ضخیم با رنگ‌های تیره برای کنترل نور؛
اتاق خواب با پنجره بزرگ: پرداه‌های ضخیم و بلند سنگین و دولایه برای حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و متعادل کردن اتاق؛
دکوراسیون کلاسیک: پرده‌های ضخیم مخمل با رنگ‌های خنثی همراه با یک لایه رنگ تیره؛
دکوراسیون مدرن: پرده‌های ساده و مینیمال تک رنگ؛
دکور بوهمین: پرده‌های طرح‌دار و رنگارنگ با رنگ‌های گرم و تند.

هنگام خرید پرده اتاق خواب عروس جدید به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته برای خرید پرده اتاق خواب عروس، این است که پرده‌ای‌ را انتخاب کنید که هماهنگی کاملی بصری از نظر مدل طرح و رنگبندی با فرم کلی طراحی دیزاین اتاق خواب و خانه شما داشته باشد. مثلا اگر دیزاین اتاق خواب شما مینیمال است، رفتن به سراغ پرده‌های شلوغ و طرح‌دار، چندان مناسب نخواهد بود. پس برای خرید بهترین پرده اتاق خواب عروس، هماهنگی سبک طراحی دکور اتاق خواب و خانه و پرده را از یاد نبرید تا یک دیزاین حرفه‌ای داشته باشید.

source

توسط funkhabari.ir