اگرچه با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند، نقش تلفن‌های ثابت همچون گذشته پررنگ نیست؛ اما به دلایل مختلف نمی‌توان آن‌ها را از زندگی حذف کرد. خرید خط تلفن ثابت برای هر خانه یا سازمانی ضروری است تا زمانی‌که گوشی همراه آنتن یا شارژ ندارد، باز هم قادر به برقراری ارتباط باشید. استفاده از تلفن ثابت برای کسب و کارها مزایای متعددی به‌همراه دارد که در ادامۀ این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین در این مقاله نکات خوبی را برای خرید خط تلفن ثابت ارائه می‌دهیم که اطلاع از آن‌ها خالی‌‌ازلطف نیست؛ بنابراین تا پایان همراه ما باشید.

منظور از خط تلفن ثابت چیست؟

تلفن ثابت یک راه مطمئن برای برقرار ارتباط در زندگی روزمره است که می‌توان گفت به کار تمام کسب و کارها می‌آید. خط تلفن ثابت امکان برقراری تماس صوتی را به‌واسطهٔ تجهیزات فیزیکی فراهم می‌آورد. در این سیستم، پیام صوتی از طریق کابل‌های مسی منتقل می‌شود و ارتباطی پایدار و امن با دیگران در نقاط مختلف جهان شکل می‌گیرد.

البته امروزه تکنولوژی نیز به کمک خطوط ثابت آمده و تحولات عظیمی در آن ایجاد کرده است؛ به‌طوری‌که شما می‌توانید در کمترین زمان صاحب یک خط تلفن ثابت اینترنتی شوید. این خطوط ثابت پیام را از طریق اینترنت منتقل می‌کنند و نیازی به خرید تجهیزات سخت‌افزاری و سیم‌کشی‌های پیچیده ندارند.

مزایای خط تلفن ثابت برای کسب و کارها

با این‌که فراگیرشدن تلفن‌های همراه و ظهور فناوری‌های جدید تأثیر چشمگیری بر ارتباطات داشته؛ اما خطوط تلفن ثابت هنوز هم نقش مهمی در دنیای تجارت ایفا می‌کنند. خرید خط تلفن ثابت نمادی از اعتبار کسب و کار برای مشتریان است که حضور پایدار و قابل‌اطمینان یک برند را در بازار نشان می‌دهد. برخی دیگر از مزایای تلفن ثابت برای کسب و کارها را در ادامه آورده‌ایم.

خرید خط تلفن ثابت

کیفیت صدای خوب

تلفن‌های ثابت کیفیت صدای خوبی دارند و برای برقرار تماس‌های طولانی‌مدت مناسب‌ترند. کیفیت صدا و برقراری تماس مستمر در تلفن‌های تجاری اهمیت زیادی دارد که خرید خط تلفن ثابت رسیدن به این هدف را ممکن می‌سازد.

پایداری تلفن ثابت در شرایط اضطراری

گاهی در شرایط مختلف مانند قطعی برق یا وقوع اختلال در شبکه ارتباطی، تلفن‌های همراه عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند. در این مواقع تلفن ثابت پایداری بیشتری دارد و می‌تواند به فریاد شما برسد. با خرید نسل جدید تلفن ثابت، یعنی خرید تلفن مجازی، راهکاری مناسب برای اطمینان از برقراری تماس در تمامی شرایط است. زیرا خط تلفن مجازی دفتر شما، از زیرساختی استفاده می‌کند که داده‌های صوتی را بر بستر اینترنت ابری انتقال می‌دهد، اما در عین حال کیفیت تماس به اینترنت هیچ وابستگی ندارد و مکالمات مانند تماس‌های تلفنی آنالوگ، کیفیت خوبی دارند.

قابلیت اطمینان و امنیت بالاتر تلفن ثابت

خطوط ثابت از طریق سیم‌های مسی پیام‌های صوتی را منتقل می‌کنند که همین امر قابلیت اطمینان آن‌ها را بالاتر می‌برد. این خطوط امنیت بالاتری دارند و نسبت به تلفن‌های همراه کمتر در معرض هک‌شدن قرار می‌گیرند. همچنین در صورت بروز مشکل، امکان احراز هویت فرد تماس‌گیرنده نیز وجود دارد.

بهبود تجربه کاربری

با استفاده از خطوط تلفن ثابت شما به‌عنوان یک کسب و کار همیشه در دسترس هستید و می‌توانید در ساعات کاری خود به‌سرعت به تماس‌ها پاسخ دهید. این امر تصویر مثبت و قابل‌اطمینانی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود.

قیمت خط تلفن ثابت

هزینه پایین‌تر مکالمات خط تلفن ثابت

یکی از مهم‌ترین مزایای تلفن ثابت برای کسب و کارها، هزینۀ پایین‌تر خطوط ثابت نسبت به تلفن‌های همراه است. اگرچه شاید این مسئله در تماس‌های کوتاه خود را نشان ندهد، اما برای کسب و کارها که روزانه چندین تماس برقرار می‌کنند منجر به کاهش قابل‌توجهی در هزینه‌ها می‌شود.

بهره‌مندی از خدمات فکس با خرید تلفن اینترنتی

با خرید خط تلفن ثابت شما می‌توانید از امکاناتی مانند ارسال فکس بهره ببرید. امروزه، امکان ارسال و دریافت فکس تنها از طریق تلفن ثابت و دستگاه فکس وجود ندارد، بلکه می‌توانید با خرید تلفن اینترنتی دفترشما، فکس اینترنتی را نیز بدون نیاز به دستگاه، استفاده کنید و فکس ارسال و دریافت کنید.

نکات مهم در زمان انتخاب و خرید تلفن ثابت

هنگام خرید خط تلفن ثابت برای کسب و کارها پیشنهاد می‌کنیم به چند نکته توجه کنید تا بتوانید بهترین سرویس را برای خود فعال کنید. سرعت، کیفیت و پشتیبانی از خدمات جانبی سه فاکتوری است که هنگام خرید باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

خط تلفن ثابت رایگان

استعلام قیمت خط تلفن ثابت

هزینۀ راه‌اندازی تلفن ثابت شامل خرید خط تلفن ثابت و هزینۀ نصب و راه‌اندازی می‌شود. برای فعال‌سازی و استعلام قیمت خط تلفن ثابت کافی است به شرکت مخابرات ایران یا سایت آن مراجعه کنید و تعرفه‌های مختلف را بررسی کنید. توجه کنید که قیمت خط تلفن ثابت در وب‌سایت دفترشما،برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان و بسیار به صرفه است، در حالی‌که تعرفه خط تلفن ثابت در مخابرات برای شخص حقیقی و حقوقی متفاوت است.

انتخاب نوع خط تلفن

هنگام خرید خط تلفن ثابت بهتر است برآوردی از حجم و نوع تماس‌ها داشته باشید و بر اساس نیاز سازمان بهترین سرویس را انتخاب کنید. گاهی ممکن است خرید تلفن ثابت مجازی باتوجه‌به نیاز کسب و کار برایتان صرفۀ اقتصادی بیشتری داشته باشد؛ بنابراین ابتدا نیاز سازمان را بسنجید و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

خط تلفن ثابت برای کسب و کارها انواع مختلف دارد. اگرچه خطوط تلفن ۸ رقمی متداول‌ترین نوع خط تلفن ثابت است؛ اما شرکت‌های خاصی برای خرید خط تلفن ۵ رقمی و ۶ رقمی تهران وجود دارند که این خطوط را به قیمت مناسبی به کسب و کارها ارائه می‌کنند.

تهیه مدارک موردنیاز برای خرید خط تلفن ثابت

برای خط تلفن ثابت از مخابرات شما باید علاوه‌بر مدارک هویتی خود و معرفی‌نامه شرکت، مدارک مربوط به مالکیت دفتر یا اجارۀ آن را نیز ارائه دهید؛ بنابراین اگر کسب و کار خانگی دارید می‌توانید به‌جای خرید خط تلفن ثابت از مخابرات از سرویس خط تلفن ثابت مجازی استفاده کنید. خطوط اینترنتی نیاز به سیم‌کشی ندارند و در صورت جابه‌جایی نیز به‌راحتی قابل‌انتقال هستند.

شرایط قانونی برای خرید خط تلفن ثابت

برای خرید خط تلفن ثابت شما باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید؛ زیرا در صورت صغیر و سفیر بودن متقاضی، درخواست او رد می‌شود. همچنین امکان خرید خط تلفن به‌صورت مشاع از سوی مخابرات وجود ندارد. در ضمن اگر جزء اتباع و مهاجرین خارجی هستید، برای خرید خط تلفن باید مدارک هویتی و پروانه اقامت صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین را هنگام ثبت‌نام ارائه دهید.

خرید خط تلفن ثابت تهران برای شرکت

جمع‌بندی

با خرید خط تلفن ثابت شما یک شماره تلفن مشخص دارید که به حفظ تصویر حرفه‌ای برندتان کمک می‌کند. این خطوط امکان برقراری تماس امن و پایدار را با تعرفه‌های ارزان برایتان فراهم می‌کنند و سبب ارتقای تجربه مشتری می‌شوند.

بااین‌حال اگر به هر دلیلی شرایط خرید یا اجاره دفتر ندارید یا ابتدای راه هستید و می‌خواهید با هزینۀ پایین صاحب یک شماره تلفن ثابت شوید، «دفتر شما» این امکان را برایتان فراهم می‌کند. «دفتر شما» با راه‌اندازی خط تلفن ثابت اینترنتی در کمتر از ۵ دقیقه با قیمت مناسب امکانی برایتان ایجاد می‌کند تا بتوانید همواره با مشتریان خود تماسی باکیفیت برقرار کنید.

source

توسط funkhabari.ir