نوبو اوئماتسو، آهنگساز کهنه‌کار صنعت گیم که بیشتر بخاطر آهنگسازی سری فاینال فانتزی شناخته می‌شود، بازنشسته شد.این آهنگساز ژاپنی در یک پیغام تصویری در صفحه توییتر خود اعلام کرد بازی Fantasian: Neo Dimension آخرین آهنگسازی او خواهد بود.

آقای اوئماتسو یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان ژاپن تلقی می‌شود که بسیاری از بازی‌های بزرگ موفق ژاپنی، موسیقی خود را مدیون ذهن خلاق او هستند. این آهنگساز از سال 1987 که اولین بازی مجموعه فاینال فانتزی منتشر شد الی انتشار فاینال فانتزی 9، به‌صورت تنهایی آهنگسازی این مجموعه را برعهده داشت.

بسیاری از قطعات حماسی و هیجان‌انگیز این مجموعه، دست‌رنج سال‌ها زحمت و تلاش اوئماتسو است. لحظات پر تنش و حساس بازی که با نبوغ موسیقی اوئماتسو هیجان وصف‌ ناپذیری را به مخاطب تزریق می‌کند. آخرین قطعه‌ای که او قرار است برای یک بازی بسازد، موسیقی متن بازی Final Fantasy 7 Part 3 است.

آهنگساز سری بازی فاینال فانتزی نوبو اوئماتسو

 

بازنشستگی آهنگساز سری فاینال فانتزی پس از سه دهه فعالیت

یکی از برجسته‌ترین نکات درباره آهنگسازی اوئماتسو، استعداد بالایی او در طراحی و خلق قطعات موسیقی به روش‌ها و سبک‌های متفاوت بود. در کارنامه بلند و بالای او می‌توان از قطعات ارکستر سمفونی گرفته تا قطعات الکترونیک را پیدا کرد.

انعطاف و دانش موسیقی اوئماتسو باعث شده بود تا بتواند قطعات بسیاری از بازی‌های دیگر مثل Lost Odyssey، Chrono Trigger و Super Smash Bros. Brawl را نیز طراحی و آهنگسازی کند. اوئماتسو تا سال 2004 به‌صورت تخصصی و انحصاری برای استودیوی اسکوئر انیکس فعالیت می‌کرد. پس از آن کمپانی آهنگسازی خود را تحت عنوان Dog Ear Records تأسیس کرد اما همچنان به ساخت موسیقی برای بازی‌های مختلف می‌پرداخت.

کلاسیک اف‌ام، یکی از بزرگ‌ترین رادیوهای موسیقی بریتانیا، به او لقب بتهوون صنعت گیم را داده است. اسم او درکنار بزرگانی چون بتهوون، موتزارت، جان ویلیامز و اینیو موریکونه در تالار مشاهیر رادیوی کلاسیک‌اف‌م ذکر شده است.

اوئماتسو در پیغامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرده، از تمامی همکاران و افرادی که در این سه دهه با آن‌ها همکاری داشته تشکر کرد. او همچنین از طرفداران صنعت قدردانی ویژه‌ای کرد که این فرصت را فراهم کرده‌اند تا او برای آثار جذاب آهنگسازی انجام بدهد. در پایان نیز اشاره کرد که موسیقی متن بازی Final Fantasy 7 Remake Part 3 آخرین قطعه موسیقی او خواهد بود. مابقی موسیقی این اثر توسط آهنگسازان دیگر طراحی خواهد شد.

اگر از طرفداران مجموعه فاینال فانتزی هستید، نظر خود را درباره موسیقی این بازی در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.

منبع: WCCFTech

source

توسط funkhabari.ir