براساس جدیدترین گزارش‌های مالی از سوی شرکت‌های بازیسازی، استودیو اسکوئر انیکس اعلام کرد که مجموعه بازی Final Fantasy تاکنون بیش از 195 میلیون به فروش رسانده است. این سری بازی یکی از محبوب‌ترین آثار صنعت گیم به شمار می‌آید که طرفداران زیادی از سراسر جهان را به خودش جذب کرده است. این مجموعه از سال گذشته تا به امروز توانسته 10 میلیون نسخه دیگر به فروش جهانی خودش اضافه کند و در مجموعه به عددی بالاتر از 195 میلیون واحد برسد. به طور معمول این اطلاعات در بیانیه‌های مطبوعاتی و وب سایت‌های استودیوهای بازیسازی مطرح می‌شود.

علاوه بر این موضوع، به نظر می‌رسد که عنوان دیگری از این استودیو به نام Dragon Quest با فروش قابل توجهی مواجه شده است. سری بازی دراگون کوئست در حال حاضر 91 میلیون نسخه به فروش رسانده که در سال گذشته با اضافه شدن 3 میلیون واحد به این عدد خوب و فروش مناسب رسیده است. شاید این میزان فروش چیزی نباشد که استودیو اسکوئر انیکس انتظار داشته باشد، اما این میزان فروش می‌تواند توسعه‌دهندگان را برای ساخت عناوین جدید تشویق کند. تقریبا می‌توان گفت که سری بازی فاینال فانتزی مدت‌ها است که از پرچمداران استودیو اسکوئر انیکس به شمار می‌آید و کاملا طبیعیه بازی در برابر منتقدین و تحلیلگران از حیث تجاری خودش دفاع کند و به رکورد فروش چشم‌گیری دست پیدا کند.

فروش سری بازی Final Fantasy

فروش قابل‌توجه مجموعه بازی Final Fantasy

با این حال استودیو اسکوئر انیکس با ارائه نسخه‌های جدید از عناوین مختلف توانسته موفقیت تجاری خودش را حفظ کند و از طرفی با ارائه Pixel Remasters که شامل Final Fantasy 1-6 می‌شد، توانست مخاطبان زیادی را به خودش جذب کند. همچنین عرضه پورت بازی Final Fantasy XVI برای پلتفرم کامیپوتر نیز کمک بزرگی به فروش این مجموعه کرده است. با این وجود این آمار و ارقام فروش باز هم نتوانسته انتظار توسعه‌دهندگان استودیو Final Fantasy XVI را برآورده کند و آن‌ها در گزارش‌های مالی خود از شکست و ناامیدشان خبر دادند.

ناگفته نماند که شایعاتی در رابطه با عرضه بازی‌های فاینال فانتزی روی پورت ایکس باکس به گوش می‌رسد. حتی Yoshi-P نیز در این مورد نظر داده و به کاربران ایکس باکس گفته که امید خودشان را از دست ندهند. بازی‌هایی مانند Dragon Quest Builders و Dragon Quest Builders 2 همچنان عملکرد فوق‌العاده خوبی دارند، اما مشخص نیست که آیا بازی دراگون کوئست در حال توسعه است یا خیر. با این اطلاعات، به نظر می‌رسد استودیو اسکوئر انیکس قصد دارد برای فروش بیش‌تر مجموعه بازی فاینال فانتزی را روی دیگر پلتفرم‌های بازی منتشر کند. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا از طرفداران مجموعه بازی Final Fantasy هستید؟

منبع: Wccftech

source

توسط funkhabari.ir