یکی از موردانتظارترین آثار سال قرار است ماه آینده منتشر شود. بازی STALKER 2 پس از تأخیرهای متعدد به مرحله انتشار رسید و اگر مشکل دیگری پیش نیاید، می‌توان بازی را ماه آینده میلادی دانلود کرد. توسعه‌دهنده بازی در گفتگو با ویندوز سنترال به درجه سختی بازی STALKER 2 اشاره کرده است. وی گفته است که سه درجه سختی در نظر گرفته شده، اما تجربه این بازی روی حالت نرمال، بسیار دشوار خواهد بود.

بازی‌های استاکر همیشه به سخت بودن و گیم پلی دشوار شهرت داشتند. در واقع قرار نیست با افزایش لول، دشمنان را شکست دهید. سیستم لول و افزایش قدرت کنار گذاشته شده است. باید مهارت‌های لازم برای زنده ماندن و کشتن دشمنان را یاد بگیرید و نقشه را خوب یاد بگیرید. هرچند سازندگان درجه سختی بازی را هم افزایش داده‌اند. در نتیجه تجربه این اثر روی حالت نرمال هم ساده نخواهد بود و باید منتظر یک چالش تمام‌عیار باشید.

کارگردان در مورد درجه سختی بازی STALKER 2 گفت: «موقع انتشار سه درجه سختی خواهیم داشت. هرچند درجه سختی نرمال طوری تنظیم شده که فوق‌العاده دشوار باشد. ما حتی یک حالت سختی بالاتر هم داریم که نه تنها گیم پلی را سخت‌تر می‌کند، بلکه تمامی المان‌های روی صفحه و رابط کاربری را هم حذف می‌کند.»

درجه سختی بازی STALKER 2

درجه سختی بازی STALKER 2

مصاحبه‌کننده نوشته است که بازی استاکر 2 اثر دشواری است، اما اگر بتوانید سوار جریان بازی شوید، تجربه کلی ساده‌تر خواهد شد. به‌طور کل درگیری با دشمنان مشابه واقعیت طراحی شده و نباید انتظار یک شوتر سرگرم‌کننده سریع و مهیج را داشت. این یک بازی نقش‌آفرینی تاریک و متفاوت است که می‌خواهد حس زندگی در منطقه ممنوعه چرنوبیل را به شما بدهد. کارگردان در ادامه افزود که از تجربه بازی STALKER 2 بدون رابط کاربری لذت می‌برد و فکر می‌کند که بازی‌کنان به این شکل بیشتر در دنیای بازی غرق می‌شوند. گفتنی است بازی Metro Exodus نیز طوری طراحی شده بود که گیمر را در محیط غرق کند.

حالت آسان بازی استاکر 2 طبق گفته سازنده به دلیل جذب طرفداران جدید طراحی شده است. اینکه آنها بتوانند با این بازی خو بگیرند و پیشرفت کنند. هرچند تجربه بازی برای بازی‌کنان قدیمی و طرفداران باید سخت و دشوار باشد. سازنده در ادامه مصاحبه به چالش‌های بهینه‌سازی بازی برای کنسول ایکس باکس سری اس اشاره کرد. استودیو اول فکر می‌کرده که این کار نشدنی باشد، اما در نهایت توانستند از پس این چالش بربیایند و در زمینه بهینه‌سازی، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند.

به‌طور کل بازی استاکر 2 روی کنسول سری ایکس با 60 فریم اجرا می‌شود و روی سری اس هم با 30‌ فریم. هرچند کنسول سری اس توانسته بازی را نزدیک به 60 فریم هم اجرا کند و قرار است در آینده حالت پرفورمنس برای کاهش وضوح و افزایش فریم اضافه شود. بازی Stalker 2 روز 30 آبان برای کامپیوتر و ایکس‌باکس سری منتشر خواهد شد. ویندوز سنترال معتقد است که این بازی می‌تواند کاندید دریافت جایزه بهترین اثر سال شود.

منبع: Wccftech

source

توسط funkhabari.ir